 |
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Voddler - någon som fått det att funka någon gång?
| Author |
Message |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
 Voddler - någon som fått det att funka någon gång?
Precis, någon som fått det att funka någon gång? Tycker alltid att det saggar, är under utveckling, tillfälligt nere, saknar installationsfilen, slutar spela upp efter reklam osv. Fick för mig att se en dokumentär i kväll och behövde uppdatera med den nya klienten. Sket sig, sidan finns inte och en massa annat. (Jag kör på en skapligt ny Mac)
Jag tror att jag lyckats se en film, en gång. Alla andra gånger är det något krångel.
Någon som fått det att funka?
/Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
bilton[snabela]telia.com
|
| 15 Apr 2010, 21:39 |
|
 |
|
Trout
Joined: 19 Mar 2010, 17:16 Posts: 1316 Location: Östersund
|
Bilton wrote: Precis, någon som fått det att funka någon gång? Tycker alltid att det saggar, är under utveckling, tillfälligt nere, saknar installationsfilen, slutar spela upp efter reklam osv. Fick för mig att se en dokumentär i kväll och behövde uppdatera med den nya klienten. Sket sig, sidan finns inte och en massa annat. (Jag kör på en skapligt ny Mac)
Jag tror att jag lyckats se en film, en gång. Alla andra gånger är det något krångel.
Någon som fått det att funka?
/Bilton "Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."
bilton[snabela]telia.com
Var gräsänkling två veckor i vintras och såg film varje kväll. Har en normal laptop, ingen höjdarburk. Funkade klockrent, men utbudet är ju rätt klent. Aria Pro II Stagecaster Framus Golden Television Epiphone Les Paul Junior
|
| 15 Apr 2010, 22:34 |
|
 |
|
emlon
Joined: 02 Mar 2009, 20:20 Posts: 737 Location: Värmland
|
för mig krånglade det bara, hoppade ur efter två minuter så man får börja om och se alla reklam igen.. Har hört lite blandat om det.. några har fått det att funka som jag känner men det har krånglat för andra
|
| 15 Apr 2010, 22:40 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
Med gamla klienten hängde sig uppspelningen allt som oftast och man tvingades starta om och se reklamen en gång till. Den nya klienten verkar slita stenhårt på processorn och filmerna hackar. Misstänker dock att det kanske bara är bildutskickandet via HDMI till TV:n som är boven där.
Uppenbart är att man inte hör någon som talar lika positivt om det som med Spotify. Där var reaktionen bara "det här funkar ju kanon direkt, inget trassel, inga problem", men här hör jag allt som oftast gnäll om problem. Jag undrar om Voddler någonsin kan ta fart efter den starten. Men men, man vet aldrig...
/D
|
| 15 Apr 2010, 22:41 |
|
 |
|
batlash
Joined: 28 Dec 2007, 09:33 Posts: 442 Location: Stockholm
|
På en trött laptop funkade det inte, däremot på en lite vassare (Vaio) funkar det klockrent. Har dock inte hunnit se mer än några få filmer. Dom lär ha uppdaterat klienten i dagarna så att den ska käka mindre CPU-kräm.
|
| 16 Apr 2010, 11:05 |
|
 |
|
ChronicTown
Joined: 31 Oct 2004, 23:23 Posts: 4429 Location:
|
batlash wrote: På en trött laptop funkade det inte, däremot på en lite vassare (Vaio) funkar det klockrent. Har dock inte hunnit se mer än några få filmer. Dom lär ha uppdaterat klienten i dagarna så att den ska käka mindre CPU-kräm.
Japp, testade faktiskt att kolla igår strax efter jag postat inlägget ovan. Den nya klienten, som uppdaterades typ igår, verkar funka bättre. Har Dual Core 2,2 i burken, så jag var fundersam över att det laggade förut. Kunde dock kolla på CSNY-dokumentären Deja Vu igår utan problem. Cool film och helt OK kvalitet. /D
|
| 16 Apr 2010, 11:11 |
|
 |
|
Trout
Joined: 19 Mar 2010, 17:16 Posts: 1316 Location: Östersund
|
Ersmarker wrote: Kunde dock kolla på CSNY-dokumentären Deja Vu igår utan problem. Cool film och helt OK kvalitet.
/D
Finns den?! Wow då måste jag förhandla till mig lite egentid [:p] Aria Pro II Stagecaster Framus Golden Television Epiphone Les Paul Junior
|
| 16 Apr 2010, 11:16 |
|
 |
|
borehead
Joined: 02 Feb 2009, 00:53 Posts: 287 Location:
|
jag provade till en början, dåligt utbud och sen segt att få igång filmen. gav upp, nu är jag medlem hos lokala videobutiken och får hyra blu-ray billigt. [8D]
|
| 16 Apr 2010, 19:17 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 9 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |