| Author |
Message |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Bandy - är det något som intresserar Bojare?
I helgen är det bandyfinaler i Uppsala - är det någon Bojare som bryr sig?[;)] Kanske någon kommer hit?
/R
<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0> "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 20 Mar 2010, 13:59 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
NEJ <b>/ralvejd</b> <i>Generalist, kan inget om allt"] http://www.ralvejd.se/
|
| 20 Mar 2010, 14:05 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Är född och uppväxt i Västerås, några stenkast från Rocklunda. Bandy intresserar mig, men jag har ingen tid att åka till Uppsala. [:)] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 20 Mar 2010, 14:19 |
|
 |
|
Sopwith Camel
Joined: 15 Mar 2003, 13:46 Posts: 369
|
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, heja Bollnäs!
Potrzebie!
|
| 20 Mar 2010, 19:05 |
|
 |
|
vägra floyd
Joined: 25 Jan 2003, 12:02 Posts: 441 Location:
|
Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!  <font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">
|
| 20 Mar 2010, 19:14 |
|
 |
|
Andrew Blakk
Joined: 10 Aug 2002, 10:47 Posts: 3126 Location: Stockholm
|
Well, inte mer än att man följer tabellen. Fast det är väl mest för att det är den enda sporten som Bajen klarar av utan att åka ur hela tiden. ________________________________________________________________________________________________ <b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"></b> <b>Kommande spelningar:</b> 100210 Club Overlord/Sthlm 100226 Rockklubben/Bålsta 100306 Galaxy Rock Club/Västerås 100324 Helsingör/Danmark 100326 Chemnitz/Tyskland 100327 Berlin/Tyskland 100328 Gdynia/Polen 100424 Backstage/Skövde 100625 Ab Anfall Mc/Kungsör
|
| 20 Mar 2010, 21:40 |
|
 |
|
Yellowsnow
Joined: 06 Sep 2009, 11:22 Posts: 345 Location: Hudiksvall
|
BROOOOBEEEEERG!! I brist på Broberg: BOOOLLNÄÄÄÄÄS!!!
|
| 21 Mar 2010, 00:19 |
|
 |
|
davidihse
Joined: 29 Sep 2009, 15:55 Posts: 3293
|
|
| 21 Mar 2010, 00:25 |
|
 |
|
Skavis
Joined: 10 Aug 2002, 10:34 Posts: 2274 Location: Söderhamn
|
Är man född och uppvuxen i Söderhamn så är man ju Brobergare i själen.
---------------------------- <font color="green"><b>"Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett"</b></font id="green">
|
| 21 Mar 2010, 01:39 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Klart man är intresserad, bor ju i stan! Efter 10 år som bandytränare för ungdomar har man ju fått ett visst intresse för sporten. Och visst fan ser man bollen, men det kan ju hjälpa att kunna lite om spelet. Jag har tillbringat många finaler som hamburgerkock strax utanför söderläktaren. Några få gånger enbart som åskådare. Men, denna helgen är jag riktigt förkyld, och kollar via TV:n. Den rätt så nya 47" skall väl göra det rätt njutbart. Får väl hålla på Bajen idag, vore ju kul för dom att kunna kamma hem SM-guldet efter alla dessa finaler på senare år. 
|
| 21 Mar 2010, 13:18 |
|
 |
|
helmik
Joined: 09 May 2006, 00:06 Posts: 1611 Location: Säter
|
Klart man gillar bandy. Tillhörde nog den fanatiska skaran en gång i tiden. Men med stigande ålder har jag blivit för bekväm för att stå ute och frysa. Eftersom laget i mitt hjärta (Falu BS) saknar såväl hall som elitserieplats så blir det inte mycket live-bandy nu för tiden.
|
| 21 Mar 2010, 13:35 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Synd på finalen, kalas bandyväder i en månad t.o.m. igår. Idag har det snöat hela tiden. Men, bandy är ju en utomhus sport för oss som tål att vara ute på vintern.[^] 
|
| 21 Mar 2010, 18:40 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
kjelle wrote: Synd på finalen, kalas bandyväder i en månad t.o.m. igår. Idag har det snöat hela tiden. Men, bandy är ju en utomhus sport för oss som tål att vara ute på vintern.[^]  Jag var tvungen att ge upp - full snöstorm i Uppsala den 21 mars! De spelade 3x30 min för att kunna skotta bort all snön och det tog 3 ismaskiner och tre traktorer ca 45 minuter att göra planen spelbar till andra 'perioden'. I den första 'perioden' spelades det i ett par cm snö över hela plan. VIP-tältet utrymdes och stängdes för att ett förtält hade rasat samman av snön. Slut på drickat alltså. Jag frös lite och min fru jättemycket så vi tog oss till fiket Fågelsången för att dricka lite varm choklad med vispgrädde och sedan fortsatte vi hem. /R <img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0> "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 21 Mar 2010, 19:33 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Bajen svenska mästare för första gången! Det är bara att gratulera! [:D] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 21 Mar 2010, 20:02 |
|
 |
|
Sopwith Camel
Joined: 15 Mar 2003, 13:46 Posts: 369
|
Skandal! Skandal! En väderskandal![B)]
Inte riktigt läge å bada på Sergels torg idag kanske[:D]
Potrzebie!
|
| 21 Mar 2010, 20:52 |
|
 |
|
kjelle
Joined: 18 Mar 2007, 21:58 Posts: 8742 Location: Uppsala
|
Skandal? Nä, som sagt, bandy är en utomhus sport, även om en del mesklubbar börjat frysa och byggt hallar.[;)] Själv kunde jag skylla på förkylning idag, för att softa i soffan.[:I] Hallar är nog bra för träning, men matchkänslan blir bäst utomhus, både för spelare och publik. Vissa vinterdagar blir det kaos, också på bandybanan. Det vanligaste problemet vid bandy-SM brukar vara värme! Grattis till Bajen, som lyckades ta guld på 8:e försöket! 
|
| 21 Mar 2010, 21:27 |
|
 |
|
Kjell Hell
Joined: 28 Dec 2007, 02:03 Posts: 70 Location: Upplands Väsby (och Avesta)
|
vägra floyd wrote: Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!
På lördag kl 15 drar det igång! [:p] [^] Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås. kjell.akerblom (snabel-a) abc.se
|
| 21 Mar 2010, 21:31 |
|
 |
|
vägra floyd
Joined: 25 Jan 2003, 12:02 Posts: 441 Location:
|
Kjell Hell wrote: vägra floyd wrote: Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!
Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås. Kära nån vad fränt, måste nästan ta mig dit då, tror du ryssarna lärt sig åka än?  <font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">
|
| 21 Mar 2010, 21:44 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Kjell Hell wrote: vägra floyd wrote: Det enda intressanta med bandyfinaler i uppsala är att det brukligen är sm-final i isracing helgen därpå!
På lördag kl 15 drar det igång! [:p] [^] Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås. kjell.akerblom (snabel-a) abc.se ABB Arena = Rocklunda [?][:o)] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 21 Mar 2010, 21:54 |
|
 |
|
Tobbe z
Joined: 02 Sep 2007, 10:29 Posts: 3626 Location:
|
Det bästa med bandyfinalen är att man vet att veckan efter så är det Isracingfinal på Studenternas.
Det är dom tuffa gubbarna![8D]
|
| 21 Mar 2010, 23:12 |
|
 |
|
Sir Realistic
Joined: 07 Mar 2004, 12:58 Posts: 1948 Location: Stockholm
|
Bryr mig inte ett dugg om bandy men mitt Bajen-hjärta klappar glatt för att Bajen vann  <font size="1"> "Hellre äter jag själv, än ser mina barn svälta."</font id="size1"> [url="http://www.myspace.com/sirrealistic1"]  [/url] sir.realistic(snabel)hotmail.com
|
| 21 Mar 2010, 23:50 |
|
 |
|
vägra floyd
Joined: 25 Jan 2003, 12:02 Posts: 441 Location:
|
Quote: [ Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås.
Är det världseliten eller nån gärsgårdsserie?  <font color="white"><h6>inget är så bra som att ha...bortsett från pod, floyd rose och variax</h6></font id="white"><font color="red"><h6>på nätterna drömmer jag om mitt arbete, på dagarna slår det in</h6></font id="red"><h6><font color="green">vissa säger att lycka inte går att köpa för pengar, jag antar att dom bara inte vet vart butiken ligger</h6></font id="green">
|
| 22 Mar 2010, 18:07 |
|
 |
|
Kjell Hell
Joined: 28 Dec 2007, 02:03 Posts: 70 Location: Upplands Väsby (och Avesta)
|
vägra floyd wrote: Quote: [ Man kan också se isracing inomhus på onsdag på ABB Arena i Västerås.
Är det världseliten eller nån gärsgårdsserie? Är det någon skillnad? Oftast samma gubbar som kör oberoende av serie. [:)] I det här fallet är det en landskamp. Lite info finns här: http://direktpress.drumedar.net/vastera ... Arena-Syd/kjell.akerblom (snabel-a) abc.se
|
| 22 Mar 2010, 18:36 |
|
 |
|
faellman
Joined: 12 Aug 2002, 13:11 Posts: 2032 Location: Stockholm
|
Nä bandy är inte min grej, man ser ju som sagt inte bollen. Men grattis Bajen iaf. MVH faellman <i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]
|
| 23 Mar 2010, 11:30 |
|
|