View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 19:30



Reply to topic  [ 16 posts ] 
lördagsmys i snöyra 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post lördagsmys i snöyra
Sitter just nu insöad i ett litet hus vid havet på östra Öland. Väldigt vackert här men vädret är lite dramatiskt. Ett jävla snöande och drev som blockerar vägarna. lär inte komma härifrån förrän ngn har plogat upp den lilla återvändsgata som förbinder mitt lilla hus med "stora" vägen..

Lägger på ett par vedträd så länge och hoppas att det inte blir elavbrott i alla fall (vilket det brukar bli här när vädret är så här..)

Spännande värre[8D]

Känns som det kan räcka nu med snö för i år..





-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


20 Feb 2010, 09:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Skafferiet fullt, gott om Amarone i hyllan, en skaplig vedhög och några goda böcker som väntar på att bli lästa. -13 grader, hård vind och snöfall.
Ljudet av en grannen som försöker hålla snön borta, kallas numera för Sisyfos.
Inga planer på att gå ut.

Kan bli en trevlig dag![:)]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


20 Feb 2010, 10:12
Profile

Joined: 18 Feb 2009, 14:30
Posts: 359
Location:
Post 
Känner hur avundet inom mig växer[}:)]
sitter själv i strålande solsken och behagligt
myggfritt -20[8D][8D] blir nog att starta skoten och fara till en
vintage-skotertävling som går idag ca 5 km härifrån
(burkarcupen)


20 Feb 2010, 11:42
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2002, 23:12
Posts: 8908
Location: Linköping
Post 
Här i stan (Linköping) har de precis annonserat att all busstrafik är inställd pga snön. [:)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.


20 Feb 2010, 15:11
Profile

Joined: 05 Jun 2005, 11:18
Posts: 1501
Location: Knivsta
Post 
Minus 13 grader, lite vind och lite snö i luften.
Sitter i fönstret och kollar på småfåglarna vid fågelbordet. (gubbvarning?) [:I]
Såg alldeles nyss en Steglits. Brukar inte vara så vanlig här i Uppland på vintern.
Vad har ni för fåglar utanför ert fönster?

Image


20 Feb 2010, 15:18
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1611
Location: Säter
Post 
I torsdags var man i Thailand i 35 graders värme. Nu Dalarna i 15 graders kyla. Snacka om kontraster!
Har gjort en sväng upp till sommarstugan på förmiddagen. Den var väldigt översnöad...
Nu följer jag Josh exempel och har gjort upp en brasa i kakelugnen.
Tänker inte gå ut något mer idag. Sådeså!


20 Feb 2010, 15:33
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post 
Alldeles nyss hade jag ett jättegäng sådana här utanför fönstret:

Image

Men dom blåste bort allihop![V]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


20 Feb 2010, 16:01
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Nä, nu går man inte ut! Snön vräker ner, det blåser friskt och termometern visar -15. Vinförrådet är fullt och maten hemburen, ryggskottet på väg att ge sig, och jag är i mitten av en spännande bok. Man överlever.

Image


20 Feb 2010, 16:41
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
kunde inte hålla mig inne, for till Karlsborg och skotta snö [:p]
sicket skitväder, blåste satan från Motala och -11 grader
båten börjar bli begravd där ute i sjön, snö ända upp till relingen [xx(]

Image
Image

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


20 Feb 2010, 18:36
Profile
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post 
Solen skiner just nu i alla fall... Söndagmorgon![;)]

Image

Image

Image

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


21 Feb 2010, 10:53
Profile WWW

Joined: 07 Jan 2003, 18:00
Posts: 669
Location: Alingsås
Post 
baberg wrote:


Sitter i fönstret och kollar på småfåglarna vid fågelbordet. (gubbvarning?) [:I]


Så länge det inte är kodord för "småflickorna vid gatuköket." så är det inte så farligt. [:D]

_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Mail: wiccarocker. hos gmail.com


21 Feb 2010, 11:35
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Här har det inte snöat på flera veckor, men istället är det SVINKALLT! Tror jag föredrar snöandet, faktiskt... [8D]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


21 Feb 2010, 12:05
Profile ICQ WWW

Joined: 12 Apr 2008, 17:05
Posts: 283
Location: Järvsö
Post 
Med risk för att bli kallad helknäpp..... Jag tycker fan det är vackert.... MEN var fan är den globala uppvärmningen??????


Mvh
//GP


21 Feb 2010, 12:14
Profile

Joined: 18 Feb 2009, 14:30
Posts: 359
Location:
Post 
I canada sägs det....
pellegitarr wrote:

Med risk för att bli kallad helknäpp..... Jag tycker fan det är vackert.... MEN var fan är den globala uppvärmningen??????


Mvh
//GP


21 Feb 2010, 12:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1611
Location: Säter
Post 
Här i södra Dalarna har det faktiskt inte kommit så mycket snö. Jag pulsade runt sommarstugan idag för att kolla hur långt hantverkarna hunnit medan jag varit på semester. Knädjupt som värst.
Tog lite bilder. Den här visar rätt tydligt att vi har en normalvinter.
Image


21 Feb 2010, 13:59
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Lyckades få en bonde i trakten att gräva ut mig i går kväll. Lämnade Öland tidigt i morse och for norrut på helt oplogade vägar i ca 25 mil. Inte förrän framåt Norrköping blev vägarna drägliga. Tur att man var i princip ensam i den arla morgonstunden.

Kom hem till en helt översnöad garageuppfart, det var bara att sätta igång och skyffla. Här hemma hade det kommit ca 20cm (till) medan jag var på Öland. Nu har jag ca 80cm i genomsnitt på tomten, det måste vara ngn sorts rekord för dessa breddgrader

Nåja, home sweet home

Och det snöar ute...



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


21 Feb 2010, 20:30
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 16 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.