View unanswered posts | View active topics It is currently 07 May 2026, 07:06

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Ingen Fredagsskål? 
Author Message

Skål i Glenmoray, nytvagad belekfet lekamen o Fredag :)))

28 Sep 2007, 17:12
Profile ICQ WWW

28 Sep 2007, 17:52
Profile

Ingen sprit här... jobbar till söndag morgon

Men trevlig helg ändå på er [;)]

"Har man slagit yxan i båten får man ro som fan"

28 Sep 2007, 18:08
Profile WWW

Idag har jag avverkat en sångsamling utomhus tillsammans med hela min förskola. Typ alla 90 barnen samt ett gäng pedagoger. Fan det är ju mer publik än vad man är van vid. [:D] Och nyktra var dom med. [:I]

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green">

Kommande spelningar:
5/10 The Fiddlers Elbow - London
14/11 Harry B James, Stockholm
23/11 Viking Cinderella - Rock at sea
</b>

28 Sep 2007, 18:19
Profile WWW

Andrew Blakk wrote:

Skål på er alla!

Idag har jag avverkat en sångsamling utomhus tillsammans med hela min förskola. Typ alla 90 barnen samt ett gäng pedagoger. Fan det är ju mer publik än vad man är van vid. [:D] Och nyktra var dom med. [:I]

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green">

Kommande spelningar:
5/10 The Fiddlers Elbow - London
14/11 Harry B James, Stockholm
23/11 Viking Cinderella - Rock at sea
</b>

Visst är det jobbigt?[:D]

Nåja lugnt här ikväll, men imorron smäller det...

"This shitty guitar never plays the chords i want it to" /Freddie Mercury

28 Sep 2007, 18:23
Profile ICQ WWW

Jorå. Ska just ge mig ut i köksregionerna och försöka hitta en lämplig vinpava till kvällsvarden. Sä en förskottsskål borde jag väl kunna kosta på mig: SKÅL Bonnläppar![:)]

28 Sep 2007, 18:29
Profile

Vatten för mig![:D]

Jag går fortfarande på bantningsdiet. Alkohol är INTE tillåtet.[xx(] Men jag har gått ner 8 kg![;)]

Leve Visan! Leve Den Akustiska Bluesen!

28 Sep 2007, 19:31
Profile ICQ WWW

jorå, jag uppfattade Ron-Thompa´s tråd "fredag" som en sån, men va faan jag kan ju lägga in samma texty här oxå[8D]

själv skulle jag har spelat i morgon eftermiddag/kväll, men blev tvungen att ställa in pga den axel och armbågsskada jag ådrog mig för två veckor sedan. Min vänsterhand är i stort sett obrukbar sedan dess och att spela annat än enkla powerchords är uteslutet

Trist som faan, men jag tröstar mig med att vara publik och dricka öl istället. Flaskan kan jag ju lyfta med högern

Skål på er!

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

28 Sep 2007, 19:48
Profile WWW

Vatten för mig![:D]

Jag går fortfarande på bantningsdiet. Alkohol är INTE tillåtet.[xx(] Men jag har gått ner 8 kg![;)]

Leve Visan! Leve Den Akustiska Bluesen!

8 KGn redan?[:0] Du började ju häromdagen?
Grattis!

Själv har jag klämt 7 kilo på 5 veckor - öl är bannlyst.
I kväll ska jag i alla fall ta mig ett glas rött.

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

28 Sep 2007, 20:23
Profile

- öl är bannlyst.

Där har ni orsaken till att jag aldrig kommer att köpa sådana bantningsmetoder som t ex GI-metoden.

Jag har min egen metod när jag behöver lätta på några kilon (vilket jag iofs alltid behöver). Men när det börjar bli akut så använder jag följande:

Frukost - två dl havregryn omvandlas tillsammans med vatten och salt i mikron till gröt. På det klarar man sig i många timmar.

Lunch - Vad som för tillfället erbjuds på stamhaket. Jag försöker naturligtvis välja "lättare" maträtter. Men finns det t ex raggmunk med fläsk och rårörda lingon så gör jag rent hus i grytorna.

Middag - ingenting förutom frukt och grönt. Om det nu inte är fredag eller lördag. Då unnar jag mig det jag vill ha. Man ska ju leva också...

Ovanstående funkar förträffligt och brukr innebära en viktminsking på ca 0,5 kg per vecka.

Ursäkta min trådkapning men jag vara bara tvungen att skriva av mig. Ingen pilsner. Pfff!! Nu går jag till kylen och hämtar en kall Pilsner Urquell. Skål igen!!

28 Sep 2007, 21:04
Profile

Bilton wrote:
- öl är bannlyst.

Där har ni orsaken till att jag aldrig kommer att köpa sådana bantningsmetoder som t ex GI-metoden.

Jag har min egen metod när jag behöver lätta på några kilon (vilket jag iofs alltid behöver). Men när det börjar bli akut så använder jag följande:

Frukost - två dl havregryn omvandlas tillsammans med vatten och salt i mikron till gröt. På det klarar man sig i många timmar.

Lunch - Vad som för tillfället erbjuds på stamhaket. Jag försöker naturligtvis välja "lättare" maträtter. Men finns det t ex raggmunk med fläsk och rårörda lingon så gör jag rent hus i grytorna.

Middag - ingenting förutom frukt och grönt. Om det nu inte är fredag eller lördag. Då unnar jag mig det jag vill ha. Man ska ju leva också...

Ovanstående funkar förträffligt och brukr innebära en viktminsking på ca 0,5 kg per vecka.

Ursäkta min trådkapning men jag vara bara tvungen att skriva av mig. Ingen pilsner. Pfff!! Nu går jag till kylen och hämtar en kall Pilsner Urquell. Skål igen!!

Urquell - världens bästa pilsner![:p]

Inled mig icke i frestelse........

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

28 Sep 2007, 21:57
Profile

jorå, jag uppfattade Ron-Thompa´s tråd "fredag" som en sån, men va faan jag kan ju lägga in samma texty här oxå[8D]

Samma här, jag uppfattade "fredag"'stråden som veckan skål. Men för fan, skål på er igen!

F.ö. verkar denna tråd kantra mot någon slags hälsoklubb. Mer rött kött och likaledes vin! Och en pilsner medans man lagar till läckerheterna![^]

29 Sep 2007, 13:05
Profile WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]