Posten har långt påsklov?
Jag köpte en stratakropp alldeles i slutet av mars, och har naturligtvis trackat leveransen via myEbay. Kroppen skickades från Ebaysäljaren samma dag med USPS priority Intern. mail. USPS har tagit ett par dagar på sig för att sortera, skicka till lämplig flygplats o.s.v. Sen har den kommit till tullen, och Custom clearence gjordes 3 April. I USA, tänkte jag utan att reflektera över om US Customs egentligen skulle ha med det att göra.
Idag kollade jag för en gångs skull trackingnumret via USPS. Lite mer detaljer, och det visar sig att kroppen har gjort Custom Clearance i SVERIGE den 3 april och befinner sig i transit sedan 3/4, d.v.s. under transport. Beräknat leveransdatum är 13/4. Min slutsats är alltså att postens pakettransport mangrant har tagit påsklov hela förra veckan.

Inte för att jag har så himla bråttom, men man höjer ögonbrynet en aning. Köpet gjordes alltså 29/3, och paketet tullades (tyvärr $$$) in 3/4. Sen har man uppenbarligen planerat leveranserna till nästan en vecka efter påsk. Vad sysslar dom med i 10 dagar

? Bygger ihop den och testspelar för att kolla att den inte har skadats? Nä, skulle inte tro det.
Ja, ja, jag vet. Gnäll, gnäll...