Gammalt rörjox - Intressekoll?
Hejsan
I källaren till en nära anhörigs butikslokal sitter en gammal snabbtelefonanläggning, där det finns en del troligen rätt så intressanta prylar.
Särskilt själva ljudförstärkardelen kanske kan vara av intresse för någon i detta sällskap här på Rörsnack - Det är en
Centrum Auto-Duplex 680 FA, likadan som den på länken nedan:
http://www.radiomuseum.org/r/centrum_auto_duplex_verstaerker_680_fa.htmlDen är enligt länken ovan bestyckad med 2 st EL84, 2st EF86, 1st ECC83, 2st ECH81 samt 2st EABC80
(Detta sagt med reservation för att jag ännu inte hunnit öppna det aktuella exemplaret, vilket jag givetvis kommer att göra om någon är intresserad av att buda på den)
Den har vad jag kan förstå suttit fastskruvad på en vägg under ett skrivbord sedan 60-talet och är i gott skick, troligtvis inte särskilt mycket använd ens när den var i bruk... Troligen hyfsat friska originalrör som sitter i alltså.
Dessutom kanske trafos och annat inkråm kan vara till nytta för någon av er pulers?
På väggen bredvid förstärkaren sitter även en låda märkt "Selenlikriktare" vilken lämnar 20 Volt likriktad ström enligt skylt på lådan, samt ytterligare någon/några plåtlådor med okänt innehåll.
Om någon är intresserad så mejla via profilen.
Jag kan ta emot bud med början på en 500-lapp för hela anläggningen, avhämtad i Ängelholm.
Tycker det är en skälig startpeng för att jag ska engagera mig i detta...
Högsta bud inom två veckor från och med idag, måndag 24/2 2014, blir ny lycklig innehavare av alltihop!
OBS att jag kommer att prioritera budgivare som själv vill hämta i Ängelholm.
Och en sak till - Bud under 500 är ingen idé, då kan den få hänga kvar på väggen i 50 år till...
MVH
Mattias/Bluesminister