View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 14:15



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Inga rör,men dock en ZT Lunchbox 
Author Message

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1019
Location: Järbo,Dalsland
Post Inga rör,men dock en ZT Lunchbox
Har en som faktiskt låter oförskämt bra,ingen leksak som jag först trodde.Men på ett gig brände den ihop,en krets smälte ihop fullständigt,inte konstigt egentligen så tät o helt "kapslad" som den är.
Därför tänkte jag att borra ventilationshål på båda sidor i "kabinettet/lådan" och sätta dit en kylfläkt.
Men då försvinner väl egentligen hela idén med stärkaren,den ska ju enbart spela högt riktat framåt,den kanske tappar trycket iom läcket åt sidorna?
Vad tror ni????Iof,bränna ihop eller tappa tryck,då är väl det senare att föredra :)

/Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


22 Dec 2012, 11:00
Profile
Post Re: Inga rör,men dock en ZT Lunchbox
Tycker det verkar lysande!

Borra då två fyrkanter som passar fläktarna utblås/inblås tror jag det var för optimalt luftflöde/kylning.

Annars vet jag inte om man kan sätta(limma dit) aluminiumflänsar för att avleda värmen på ett effektivt sätt.
Har dock ingen ingenjörsexamen på materiallära...=)


22 Dec 2012, 18:13
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.