 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
dandysam
Joined: 24 Jul 2010, 15:54 Posts: 308 Location: Uddevalla
|
 Välja rätt säkring
Hej, jag har två förstärkare där det enligt manualen skall vara: Stärkare 1 (Fender DRRI) F1A 250V Frågor -Är "250V" nominell spänning? -På Elfa finns det fler parametrar: Brytförmåga och glas eller keramikrör. Vad välja?
Stärkare 2 (Orange Rockerverb) 2 x T500MA Frågor -Är det två stycken säkringar samtidigt? -Nominell spänning, brytförmåga, glas/keramik?
|
| 08 Jul 2012, 21:06 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
 Re: Välja rätt säkring
På 1 ska du ha en snabb säkring 1A med glasrör
på 2 ska du ha 2st tröga 500mA (glasrör)
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 08 Jul 2012, 21:20 |
|
 |
|
dandysam
Joined: 24 Jul 2010, 15:54 Posts: 308 Location: Uddevalla
|
 Re: Välja rätt säkring
Ok, tack för ditt svar. Och det här med nominell spänning och brytförmåga?
|
| 08 Jul 2012, 21:39 |
|
 |
|
dandysam
Joined: 24 Jul 2010, 15:54 Posts: 308 Location: Uddevalla
|
 Re: Välja rätt säkring
Anyone? Tack på förhand...
|
| 10 Jul 2012, 09:37 |
|
 |
|
rudmark
Joined: 27 Dec 2007, 21:55 Posts: 2892 Location: Uppsala
|
 Re: Välja rätt säkring
Du behöver nog bara bry dig om de är snabba (fast) eller tröga (slow) se F o T i märkningen
Keramik brukar vara tröga dvs de små av glas med sand eller vad det nu är i dem. De går ju av pga värme.
Svar nominell spänning :Ja Brytförmåga: Vet ej
|
| 10 Jul 2012, 23:01 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Välja rätt säkring
rudmark wrote: Du behöver nog bara bry dig om de är snabba (fast) eller tröga (slow) se F o T i märkningen
Keramik brukar vara tröga dvs de små av glas med sand eller vad det nu är i dem. De går ju av pga värme.
Svar nominell spänning :Ja Brytförmåga: Vet ej Nu kanske jag har fel i begreppen, men är inte nominell spänning i Sverige: 230V +- 10%
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 11 Jul 2012, 11:14 |
|
 |
|
dandysam
Joined: 24 Jul 2010, 15:54 Posts: 308 Location: Uddevalla
|
 Re: Välja rätt säkring
Ok, så på Elfas sida väljer jag alltså säkringar för 250 VAC? Brytförmåga då?
|
| 11 Jul 2012, 11:22 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 114 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|