View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 17:04

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte. 
Author Message

Post Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte.
Hej,

Ska precis sätta mig och göra mig min första mod över huvudtaget på min Crybaby CGB-95 WAhwah.

Skall göra stinkfootmodden och börja med att ta bort buffersektionen. Men mitt PCB (Rev-I), stämmer inte helt överens med den på stinkfoots hemsida.
http://stinkfoot.se/archives/546

Jag har en röd, capacitator, tror jag att det är, istället för det sjätte motståndet som han säger att man skall ta bort.

Nu vet jag inte hur jag skall genomföra det här, kan nån snäll själ där ute hjälpa mig? Vad ska jag ta bort?

Bild på mitt kretskort:
Image

mvh Gustav

29 Mar 2012, 21:22
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte.
Gustafv wrote:
Hej,

Ska precis sätta mig och göra mig min första mod över huvudtaget på min Crybaby CGB-95 WAhwah.

Skall göra stinkfootmodden och börja med att ta bort buffersektionen. Men mitt PCB (Rev-I), stämmer inte helt överens med den på stinkfoots hemsida.
http://stinkfoot.se/archives/546

Jag har en röd, capacitator, tror jag att det är, istället för det sjätte motståndet som han säger att man skall ta bort.

Nu vet jag inte hur jag skall genomföra det här, kan nån snäll själ där ute hjälpa mig? Vad ska jag ta bort?

Bild på mitt kretskort:
Image

mvh Gustav

Vilken revision har du ?
Här finns kopplingsschema : http://www.freeinfosociety.com/electron ... php?id=351

30 Mar 2012, 14:13
Profile

Hej och tack för svar.

Jag har revision I.
Kopplingsscheman säger mig tyvärr inte så mycket, hade tänkt köra efter Stinkfoots bildguide (där revision I finns med), men komponenterna verkar inte stämma.

30 Mar 2012, 14:36
Profile ICQ YIM WWW

Gustafv wrote:
Hej och tack för svar.

Jag har revision I.
Kopplingsscheman säger mig tyvärr inte så mycket, hade tänkt köra efter Stinkfoots bildguide (där revision I finns med), men komponenterna verkar inte stämma.

Efter att ha kikat lite på olika bilder på Crybaby CGB-95 så tror jag att det du säger är 6:e motståndet det är nog en kondensator du har en röd och på andra bilder är den gul.

Googla på nätet på Crybaby CGB-95 schematics eller Crybaby CGB-95 truebypass mod, du lär nog bli klok på det hela om du letar lite grann.

30 Mar 2012, 18:40
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]