View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 17:04



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte. 
Author Message

Joined: 29 Mar 2010, 21:01
Posts: 218
Location:
Post Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte.
Hej,

Ska precis sätta mig och göra mig min första mod över huvudtaget på min Crybaby CGB-95 WAhwah.

Skall göra stinkfootmodden och börja med att ta bort buffersektionen. Men mitt PCB (Rev-I), stämmer inte helt överens med den på stinkfoots hemsida.
http://stinkfoot.se/archives/546

Jag har en röd, capacitator, tror jag att det är, istället för det sjätte motståndet som han säger att man skall ta bort.

Nu vet jag inte hur jag skall genomföra det här, kan nån snäll själ där ute hjälpa mig? Vad ska jag ta bort?

Bild på mitt kretskort:
Image

mvh Gustav


29 Mar 2012, 21:22
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Jan 2008, 22:05
Posts: 956
Location: Luleå
Post Re: Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte.
Gustafv wrote:
Hej,

Ska precis sätta mig och göra mig min första mod över huvudtaget på min Crybaby CGB-95 WAhwah.

Skall göra stinkfootmodden och börja med att ta bort buffersektionen. Men mitt PCB (Rev-I), stämmer inte helt överens med den på stinkfoots hemsida.
http://stinkfoot.se/archives/546

Jag har en röd, capacitator, tror jag att det är, istället för det sjätte motståndet som han säger att man skall ta bort.

Nu vet jag inte hur jag skall genomföra det här, kan nån snäll själ där ute hjälpa mig? Vad ska jag ta bort?

Bild på mitt kretskort:
Image

mvh Gustav


Vilken revision har du ?
Här finns kopplingsschema : http://www.freeinfosociety.com/electron ... php?id=351

_________________
- vem vet, inte du
- vem vet. inte jag


30 Mar 2012, 14:13
Profile

Joined: 29 Mar 2010, 21:01
Posts: 218
Location:
Post Re: Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte.
Hej och tack för svar.

Jag har revision I.
Kopplingsscheman säger mig tyvärr inte så mycket, hade tänkt köra efter Stinkfoots bildguide (där revision I finns med), men komponenterna verkar inte stämma.


30 Mar 2012, 14:36
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Jan 2008, 22:05
Posts: 956
Location: Luleå
Post Re: Ska göra wahwah-mod, komponenter stämmer inte.
Gustafv wrote:
Hej och tack för svar.

Jag har revision I.
Kopplingsscheman säger mig tyvärr inte så mycket, hade tänkt köra efter Stinkfoots bildguide (där revision I finns med), men komponenterna verkar inte stämma.


Efter att ha kikat lite på olika bilder på Crybaby CGB-95 så tror jag att det du säger är 6:e motståndet det är nog en kondensator du har en röd och på andra bilder är den gul.

Googla på nätet på Crybaby CGB-95 schematics eller Crybaby CGB-95 truebypass mod, du lär nog bli klok på det hela om du letar lite grann.

_________________
- vem vet, inte du
- vem vet. inte jag


30 Mar 2012, 18:40
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.