Har byggt en liten enpetare, som en fender princeton.
Har en nättrafo med ganska låg spänning i sig, så jag håller på att labba med katodmotståndet på slutröret.
Som det ser ut nu, är:
117ohm på motståndet
6.27V mätt över motståndet vilket blir: 53mA
231V anodspänning-6.27=224.73
224.73x53mA=11.91W
Är det ok att ligga så nära max plate dissipation? Det ska väl göra det på single ended eftersom dom har som mest ström i tomgångsläge?
Eller kan jag lika gärna gå ner lite, och köra röret lite kallare? Ska testa vad som låter bäst så klart, men lite input vore kul.
