laney supergroup 60 "1968" problem ? eller..
jo jag har en sådan på arbetsbänken just nu.... den ser ut att vara byggd 1968 med tanke på alla kondingar är från 67-68.. till min lilla fråga..
chassiet till denna är byggd i aluminium som jag har på bänken o.. det ser ut som original men är jävligt rangligt byggd en poppnit i varje hörn.... dem borde ju kunnat svetsat hörnen .. eller .. vad det för dyrt då ?
det krävs lite jobb för att få den tillbaka till brukskick... kondingar som mer eller mindre smält [xx(] japp .. + andra där komponentbena släppt på... konstigt nog så fungerade den o lät som en plexi på steroider ( dock knastrade det o poppade en del ....
har knappt sett maken på en så stor nättrafo den har den är sjukt stor[:D]
den har plexifront bdv...
nu är den i drift igen.. blev recappning av alla elektrolyter,, till problemet.. jag har varit tvungen att spänningsutjämna både första o andra steget i filtreringen 220k motstånd o allt ser bra ut men på andra steget så får jag 450 volt i mellan o på toppen... hmmm skall det inte vara hälften......
<font face="Comic Sans MS"><font size="3">Zvenamps</font id="size3"></font id="Comic Sans MS"> Rörförstärkartekniker