View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 12:35



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Fender Stratocaster >>> 335 [BYTT] 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post Fender Stratocaster >>> 335 [BYTT]
<s>Tänkte kolla intresset för min strata. Har inte riktigt bestämt om jag vill separera med den ännu.

Har en Fender Stratocaster Highway 1 upgrade alltså med 70 talsstuket i 3 tonssunburst med cellulosalack. Var tänkt som ett relicprojekt från början men har inte blivit så förutom att jag satt på åldrade plastdelar på den (plektrumskydd, mickkåpor, rattar mm)från GR guitars.com. Sen har jag bytt ut mickarna till Fender Custom shop fat 50ies, samt stämskruvarna till låsbara Grover.

Har även högglanspolerat den så att borta är den fula matta lacken och så har jag lackat huvudet med cellulosalack även där för att få bort det fula matta utseendet.

Allt som allt så har jag lagt ut ca 10.500:- på gitarren och det är en kanonstrata som låter och spelar grymt och har bra sjung både akustiskt och elektriskt.
Men har insett att jag inte riktigt är kompatibel med strator längre. Använder nästan uteslutande tele nuför tiden.

Vill byta mot en 335 kopia i samma prisklass. Gärna Japan lawsuit. Greco, Burny, Tokai, Edwards mm el Ibanez, Yamaha el dyl. Eller en Hagström Viking. Och allra helst i cherry red.

Kan även sälja gitarren för <font color="red">6000:- + ev frakt</font id="red"> och då slänger jag med ett aluhardcase, fult lackat men fullt fungerande.

Image

Image




/Thomas</s>


23 Dec 2008, 12:16
Profile

Joined: 16 Aug 2008, 12:12
Posts: 33
Location:
Post 
jag har en washburn hb-35 natur-färgad
den säljs bara i usa.
maila mig om du är intresserad

axxel


25 Dec 2008, 22:10
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post 
Mail skickat. Vet dock inte om det funkar att maila via profilen. Annars kan du maila mig på thomashoflin snabela hotmail punkt com.


26 Dec 2008, 16:41
Profile
User avatar

Joined: 18 Jul 2007, 19:45
Posts: 1929
Location: Karlstad
Post 
Inga 335 ägare som hellre behöver en schysst strata?
/Thomas


28 Dec 2008, 12:45
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 13:47
Posts: 300
Location:
Post 
Hej Thomas..! Jag har en Shiro 335 i sunburst som ev. kan va till salu,har tyvärr inget behov av en till strata.Om du är intresserad kan du komma över o testa eft.vi bor rätt nära varann....

tommy.skoglund@home.se


29 Dec 2008, 09:28
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post 
Hoffe wrote:

Inga 335 ägare som hellre behöver en schysst strata?
/Thomas


Hej

Jag har en Yamaha SA. Fin som snus. Ebenholtz greppbräda och äkta pärlemor inlägg. Blond med gold hardware.
JAg kan vara intresserad.

Ska vi byta lita bilder?
Dra iväg ett mail om du är intresserad

Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com


10 Jan 2009, 21:10
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.