Mm. Den rullar,lullar,ryter och fungerar. Så e läget.
Gjorde bort mig i det att jag plockade ihop James tonkontrollen och insåg först efter en stund att jag installerat komponenterna till baspotten fel...reagerade just över att jag tyckte att baspotten inte uträttade ngt.
Jaja. E bara att skriva av som stress..

Rent estetiskt då. Nu e ju den där tygbiten framtill ganska dominant. Den MÅSTE bytas och i det att det kommer dit ngt annat kommer givetvis spelreglerna förändras en del. Så e re ju..
Men samtidigt.
Gör mig den tjänsten att ni gärna kommenterar ifall den av mig adderade plåten på faceplaten bör ha en annan färg. Bla har jag varit inne på mattsvart.
Rattarna e ifrån en gammal Winston maskin. Tyckte det blev lite avsteg från det normala med de där jätteblafforna. Switcharna i sin tur har i vanlig ordning lite olika funktioner. Midshift och basshift. Den längst ut är till PPIMV No2.
Blir nog så att jag adderar en switch till för James kontrollen. Tror det iaf.
Hur låter den då?
Jaaasså... E ju det där med switcharna. Där är ju en del som under årens lopp gett mig kritik för att jag midfokuserar sounden som jag gör. ATT jag gör är att ställa bortom allt tvivel,är ju bara det att som åsikt sett betraktar jag gitarren som ett mellanregister instrument och jag anser därför att den bör ha sitt fokus där.
Samtidigt är det så att "epicentrum" för mid skiftar en del när vi tex jmfr distade ljud vs rena ljud varför de där switcharna finns med i matchen. De breddar verkligen maskinens kapacitet ngt helt löjligt. Är till den grad att de ger maskinen olika ansikten rent av.
Jag har ju vid ngr tillfällen det senaste även kompletterat det med en pott så man kan bestämma vilken av bas vs diskant potten som skall vara dominant. Så är alltså INTE gjort här än men fan vet om inte det kan vara ide med.?

Annars är det faktiskt mest all systems go. Inte mkt mer med det. Utfallet är helt enkelt det förväntade.
Högljudd e den då rakt så det räcker till och blir över och i det har jag en reflektion.. När jag tidigare serverat tex EL-34´or höga anodspänningar har ljudet en tendens att bli lite hårt. Som motsatt,positiv,effekt får man det med sig att tonerna närmast hoppar ur cabben innan man ens hunnit dra till strängarna.
Så..reagerar INTE KT-88. Snarare får man,som jag ser det,iofs ett rappare slutstegsbeteende MEN utan den där "hårdheten". De gör liksom mer eller mindre samma sak som vid 500V,bara mera och rappare.
Att jag ligger nååååååååååååågot för högt (ca 40V) i g2 spänning har så långt inte visat sig ha ngr baksidor. Som det varit sagt innan,för resp angiven spec i datablad kan vi som sammanställning OFTAST komma undan med att ha EN av parametrarna utanför spec,och vad det verkar så hanterar 88´orna detta rent glimrande.
Nu skall man samtidigt vara på det klara med att i effekt allt under huven är nya grejer. Mer eller mindre iaf och definitivt vad avser det som spelar ngn praktisk roll.
Jahauuuu..
Då va la vi mer eller mindre framme med denna med eller?
Ja. Jo. Mer eller mindre. Ngr småsaker kvarstår. Som det med tyget framtill,som att jag behöver addera ett fotswitch jack till styrning av PPIMV´erna osv,men i stort...jo. E i mål. Låter och ryter som den skall.
För..så e läget

_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.