Re: Gibson LP Standard 2015
LabLord wrote:
Någon som klämt på samt testat nån Standard 2015 än då? En bekant avlade rapport häromdagen (bör väl tilläggas att han redan äger 4 st Standard innan av tidigare årgångar) tydligen tyckte han att halsen kändes väldigt märklig samt att den fula loggan var ännu fulare "in real life".
Jag testade en 2015 Standard under julledigheten..
Jag trodde att jag skulle gilla den bredare halsen pga att jag har rätt stora händer, men jag tyckte precis som din polare att halsen kändes märklig.
Jag tyckte också att halsprofilen kändes väldigt tunn och lite annorlunda när halsen blev bredare.
Men det är säkert en vanesak. Jag är van vid halsen på min R8, och den är rätt fet.
Och ja, tyvärr så är ju loggan och hologrammet skitfula.
Annars tycker jag att gitarren var helt ok, lät bra akustiskt och såg fin ut. Nollbandet tyckte jag var helt ok.
Tyvärr så testade jag aldrig automatiken i G-force stämmarna. Men de funkade att stämma vanligt med.
Men jag skulle inte köpa en Gibson Les Paul 2015. (det finns ju en anledning till att jag har en Historic)
Synd att de lägger in så många förändringar på i stort sett alla modeller. De flesta som köper Gibson vill ju ha den som de var på 50-talet.
Varför tar de inte tex en Les Paul med axcess-kroppen (som jag för övrigt tycker är bra) och slänger in alla förändringar på den först.
Den är ju redan annorlunda från början så då förväntar sin ingen att den ska vara "vintage-korrekt"