View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 06:46



Reply to topic  [ 26 posts ] 
Missad chans… 
Author Message

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Missad chans…
Här var det tidigare en annons där jag annonserade ut en Gibson Les Paul Tribute 1952 för 16000 kr. Jag önskar intressenter lycka till med att hitta en för detta pris. Behåller ett tag!

Fasiken så bitter jag låter... :wink: :D

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


Last edited by Granis67 on 26 Sep 2014, 16:40, edited 3 times in total.



04 Sep 2014, 18:45
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:

Vilken vettig människa skulle överväga att delta i ett sådant stolleprov, eller? I så fall snackar vi om trakterna kring 470-475 kr. Synpunkter, funderingar, hiss eller diss tack på förhand. :D

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


04 Sep 2014, 20:20
Profile

Joined: 03 Nov 2009, 16:10
Posts: 370
Location: Malmö
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
LOTTO....nä tack, vill man inte köpa den, vill man inte vinna den :roll:


04 Sep 2014, 21:20
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Mappa wrote:
LOTTO....nä tack, vill man inte köpa den, vill man inte vinna den :roll:


Stringent! :D

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


05 Sep 2014, 07:27
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Granis67 wrote:
Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:


Trodde Du den skulle sälja inom 2 timmar?

Tar tid att sälja lite dyrare gitarrer, om man inte tokrear bort dom.

_________________



05 Sep 2014, 08:44
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Apr 2004, 22:14
Posts: 808
Location: Stockholm
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Mike Leaf wrote:
Granis67 wrote:
Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:


Trodde Du den skulle sälja inom 2 timmar?

Tar tid att sälja lite dyrare gitarrer, om man inte tokrear bort dom.


Fast just den här gitarren har ju varit till salu till och från ganska länge nu?
Eller låg den bara på diskantforum kanske?


05 Sep 2014, 14:30
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Mike Leaf wrote:
Granis67 wrote:
Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:


Trodde Du den skulle sälja inom 2 timmar?

Tar tid att sälja lite dyrare gitarrer, om man inte tokrear bort dom.


Nej, jag trodde nog att det skulle ta lite längre tid än så. (se smiley)
Tokrea är inte aktuellt. Det vore helt fel i detta läge.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


05 Sep 2014, 15:18
Profile

Joined: 15 Dec 2009, 17:36
Posts: 2149
Location:
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Är serienumret helt borta från huvudet?


05 Sep 2014, 15:20
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Ursäkta en dum fråga , men om det finns bilder på hur det ska se ut, är det inte bara att ta en silvermärkpenna och återskriva nummret från COA´t ?
Eller begår man en dödssynd då?

Det är ju ganska uppenbart att det är en sån modell , då den har distinkta 'features' andra reissues inte har.

_________________



05 Sep 2014, 16:32
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
snutstrut wrote:
Är serienumret helt borta från huvudet?


När jag tog upp gitarren hemma vred och vände jag på den. Märkte plötsligt något silversmetigt på handen. Insåg att ser# var uppluckrat, smetade så fort man råkade komma mot. Kontaktade affären som bekräftade att den mycket riktigt hade polerats/torkats med någon gitarrsmörja av dem innan leverans. :( Jag torkade av de smetiga resterna, nu är det inga spår av silverpenna.

Image

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


05 Sep 2014, 17:08
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Mike Leaf wrote:
Ursäkta en dum fråga , men om det finns bilder på hur det ska se ut, är det inte bara att ta en silvermärkpenna och återskriva nummret från COA´t ?
Eller begår man en dödssynd då?

Det är ju ganska uppenbart att det är en sån modell , då den har distinkta 'features' andra reissues inte har.


Inte alls någon dum fråga. Har själv tänkt i dessa banor men det har inte blivit av och på sätt och vis har händelsen blivit en del av historien kring just detta exemplar "2006A". Jag skulle definitivt kunna skriva dit det igen, någon annan skulle kanske tycka att det är BIG NO NO. Beror nog på vem man frågar om det kan anses vara en dödssynd. Väl formulerat Mike, gitarrmodeller har distinkta features andra reissues inte har.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


05 Sep 2014, 17:23
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Nu har vi hamnat något ur kurs… :wink:

…för min del är det helt ok! :D

Om man nu ska rea, när är det reanivå på priset för den här?

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


Last edited by Granis67 on 06 Sep 2014, 10:06, edited 1 time in total.



05 Sep 2014, 17:25
Profile
User avatar

Joined: 13 Apr 2014, 23:53
Posts: 311
Location: Vällingby
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Mappa wrote:
LOTTO....nä tack, vill man inte köpa den, vill man inte vinna den :roll:


Jag är förmodligen dum i huvet eller något men VA? Får inte ihop den meningen riktigt, kanske en drömgura men man har inte ekonomi för för kunna köpa den, då är väl möjligheten till att kunna vinna den för en struntsumma en ypperlig chans att få äga sin drömgura, eller är jag helt jävla puckad nu?


05 Sep 2014, 20:30
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Blir sugen på att göra total relic på denna… :P 8)

http://www.mojorelic.se/29855709?i=42714882

…skulle kosta ca. 5500 - 6500 kr.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


06 Sep 2014, 10:42
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Granis67 wrote:
Blir sugen på att göra total relic på denna… :P 8)

http://www.mojorelic.se/29855709?i=42714882

…skulle kosta ca. 5500 - 6500 kr.


Tycker det är synd på en sån limited gitarr, finns andra kandidater i så fall, speciellt om du kommer vilja sälja.
Du får MINDRE för den efter den behandlingen.

_________________



06 Sep 2014, 14:35
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Mike Leaf wrote:
Granis67 wrote:
Blir sugen på att göra total relic på denna… :P 8)

http://www.mojorelic.se/29855709?i=42714882

…skulle kosta ca. 5500 - 6500 kr.


Tycker det är synd på en sån limited gitarr, finns andra kandidater i så fall, speciellt om du kommer vilja sälja.
Du får MINDRE för den efter den behandlingen.


Nej för tusan, efter den behandlingen är den värd minst 21500kr (allt enligt C_L anno 2012-tråd, tidigare försäljning av samma modell + relic) förresten jag höjer priset direkt till 29995kr :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


07 Sep 2014, 11:39
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Granis67 wrote:
Nej för tusan, efter den behandlingen är den värd minst 21500kr (allt enligt C_L anno 2012-tråd, tidigare försäljning av samma modell + relic) förresten jag höjer priset direkt till 29995kr :wink:


Man kan alltid försöka få ut mer baserat på att det kostar en slant, men jag tror de flesta som köper en sån här gitarr som är numrerad
och 'Tribute' vill ha den 'oförstörd', tror inte man kan räkna hem kostnaden i alla fall.

Har själv ägt denna som Mojo Relic gjort, men jag betalade ju inte mer för den.

Image

_________________



07 Sep 2014, 13:05
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Shit, den där var ju snygg på riktigt! :shock: :P

Var det en total relic?

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


07 Sep 2014, 13:35
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Ett klargörande, gitarren är alltså INTE ollad, vill bara att det ska framgå med all önskvärd tydlighet. Fast visst kunde jag gjort en vanlig bump... :oops: :wink: 8)

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


17 Sep 2014, 23:46
Profile

Joined: 23 May 2012, 18:12
Posts: 136
Location: STHLM
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Hej!
Är den där strängad enligt bilden med strängarna över stallet i stället för under som en vanlig 52:a?
Helt j****a Assnygg LP ! Vill Ha. Har ev. något intressant byte. Mvh / Peter


18 Sep 2014, 19:46
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Tack vare modernare halsvinkel strängad över stallet.

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


19 Sep 2014, 17:09
Profile

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Beg pris i USA ligger någonstans runt motsvarande 20000 - 22000 SEK. Då tillkommer frakt m.m. I skenet av detta är mitt begärda kontantpris förhållandevis humant. Nåväl, vi rullar på ytterligare en kort tid, någon dag eller två… 8)

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


21 Sep 2014, 12:36
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Ja det är inget fel på priset ,

Nu har väl Gibson dock fått saker och ting om bakfoten ,
Tror dom att Les Paul designade gitarren 1952?


Though the original guitar he designed in 1952 has informed every Gibson guitar since, our engineers were inspired anew to handcraft a guitar just the way Les demanded it nearly 60 years ago. Never before has a Les Paul guitar been so completely designed to Les’ original specifications.

_________________



21 Sep 2014, 12:53
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Mike Leaf wrote:
Ja det är inget fel på priset ,

Nu har väl Gibson dock fått saker och ting om bakfoten ,
Tror dom att Les Paul designade gitarren 1952?


Though the original guitar he designed in 1952 has informed every Gibson guitar since, our engineers were inspired anew to handcraft a guitar just the way Les demanded it nearly 60 years ago. Never before has a Les Paul guitar been so completely designed to Les’ original specifications.


Har ingen anledning att betvivla det du skriver, möjligtvis menar Gibson att året för patentet då Les designade stallet är 1952 och att man från Gibson inte gör skillnad på när året för design alt. patentår, men vad vet jag?

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


21 Sep 2014, 13:15
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15249
Location:
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Granis67 wrote:

Har ingen anledning att betvivla det du skriver, möjligtvis menar Gibson att året för patentet då Les designade stallet är 1952 och att man från Gibson inte gör skillnad på när året för design alt. patentår, men vad vet jag?


Skulle snarare tro att den reklambyrån eller vem det är som formulerat texten inte har någon aning om hur det gick till och inte
bryr sig annat än att det ska 'låta bra' men det är ju en kraftigt felaktig version av sanningen, men det tar vi en annan tråd.

jag är rejält sugen på denna gitarr , men jag känner mig själv så pass att jag vet att den skulle bli 'reliced' och det tycker jag är synd,
så någon annan får kliva fram.

_________________



21 Sep 2014, 16:21
Profile ICQ WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2804
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP
Äh, ta den du Mike, du vet att du "behöver" den… :wink:

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


21 Sep 2014, 17:02
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 26 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.