View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Jun 2026, 09:00



Reply to topic  [ 9 posts ] 
Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!) 
Author Message

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Hej på er!

Idag kom ett paket från USA från en vän på Thegearpage. Och i enlighet med Amerikansk tradition ligger allting inpackat efter konstens alla regler samt doftar starkt av någon tveksam handcreme eller after shave. :lol:

Men vi tar det i rätt ordning:

Image

Obligatorisk miljöbild!


Image


Image


Image


Image

Lite blanka kanske, nå´n som vet hur man mattar av de?

Image

Objektet i fråga. En gammal Gibson från 73-74 som sedan länge förlorat sina orginalmickar. På bilden sitter det ett par Skatterbranes som är bra men ser lite missplacerade ut, eller hur? 8)


Image


Image


Image

Färdigt!

Hur det låter? Det får vi se när jag testar den i lokalen på respektabel volym... :twisted:
Men i ministärkaren hemma så fungerar de i varje fall :mrgreen:

/V


13 May 2014, 23:17
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 22:52
Posts: 3454
Location: Sthlms Län
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
najs!! snyyyyygg LP tumme upp! hoppas nya mickarna blir bra :D

_________________
-----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com


14 May 2014, 05:48
Profile
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Kul med nya mickar! hoppas du blir nöjd med ljudet :)

_________________
Rewolver
https://www.facebook.com/RewolverBand/


14 May 2014, 06:19
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3754
Location: Hising Island
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Otroligt snygg LP. Hoppas du blir nöjd med mickbytet.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


14 May 2014, 08:07
Profile
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Grymt snygg LP + några av mina absoluta favoritmickar. Can´t go wrong.

Rapportera gärna tillbaka, funderar på att dra i Ants i min LP custom också..

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


14 May 2014, 08:22
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10955
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Kul med nya mickar. Hoppas de löser vad du ville ha löst.

Lyxigt förpackade mickar, tygpåsar och allt.
Bra grejer att skicka i när man skall sälja dem vidare :D

Snygga älgar på mekbordsfilten.
Jag vill också ha en sån filt.

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


14 May 2014, 08:30
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Är du nöjd då?

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


26 May 2014, 09:52
Profile WWW

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Tjena!
Glömde bort att återkoppla, men de Skatterbranes som jag hade i innan fick åka tillbaka.
De fick iofs inte så lång respit att växa till sig, men jag kände direkt att de inte var till den gitarren i varje fall.
Vill du prova dom walain?
/T


26 May 2014, 21:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Det kom ett paket! (Varning bildtung tråd!)
Vibrolux wrote:
Tjena!
Glömde bort att återkoppla, men de Skatterbranes som jag hade i innan fick åka tillbaka.
De fick iofs inte så lång respit att växa till sig, men jag kände direkt att de inte var till den gitarren i varje fall.
Vill du prova dom walain?
/T


Ok synd!

Njae, har inga pengar tyvärr. Men kanske kan byta om du är sugen på att testa ett set sheptone heartbreakers som jag har? Också med guldkåpa. Har två duncan phat cats och två classic 57+ (En är nog din gamla?) som kan tänkas bytas bort också..

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


26 May 2014, 22:10
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 9 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 79 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.