| Author |
Message |
|
Mike Leaf
|
 Svettig Tina cover med JB på strata och BH på sång.
Svulstigt men bra ändå.... https://www.youtube.com/watch?v=1pZydoM37iwFan vad bra ton han får i den gamla strattan....
| 25 May 2014, 13:25 |
|
 |
|
pudas
|
 Re: Svettig Tina cover med JB på strata och BH på sång.
Trodde att JB alltid betydde Jeff Beck, men blev glad då jag såg klippet, för det måste vara Quentin Tarantino på gitarr? 
_________________ pudas
|
| 25 May 2014, 15:20 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10955 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Bra framförande (trist låt).
Synd att han inte spelar strata alltid, han spelar bättre då än när han spela LP (och har bättre ljud).
Joe är en bra kille!
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 25 May 2014, 15:22 |
|
 |
|
DNS
|
JB&BH det är HK det!
|
| 25 May 2014, 15:34 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Magnus Olsson wrote: Bra framförande (trist låt).
Synd att han inte spelar strata alltid, han spelar bättre då än när han spela LP (och har bättre ljud).
Joe är en bra kille!
/Magnus Japp, Joe har alltid låtit bättre på strata , han sålde ju sin guldfärgade via Claptons välgörenhet , crossroads...
| 25 May 2014, 19:28 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Och här går han loss på en Black Guard i en Etta James klassiker , liiite suuuura bends på slutet , men vilken Tele-ton. https://www.youtube.com/watch?v=QgBff_8pJoQ
| 25 May 2014, 19:40 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Magnus Olsson wrote: Bra framförande (trist låt).
Joe är en bra kille!
/Magnus Och han låter ännu bättre med ett Korina V i näven, här snackar vi bra ton... https://www.youtube.com/watch?v=_Aud7AwGGb4
| 25 May 2014, 19:44 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Mike Leaf wrote: Magnus Olsson wrote: Bra framförande (trist låt).
Joe är en bra kille!
/Magnus Och han låter ännu bättre med ett Korina V i näven, här snackar vi bra ton... https://www.youtube.com/watch?v=_Aud7AwGGb4Också fint. Men inte en ton i min smak, som en wah som stannat i mitten, nästigt och platt/livlöst på toppen. /Magnus
|
| 25 May 2014, 20:35 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Magnus Olsson wrote: Också fint. Men inte en ton i min smak, som en wah som stannat i mitten, nästigt och platt/livlöst på toppen.
/Magnus Ja , där har Du en poäng , dom låter ju så där. Väldigt mycket MID....
| 25 May 2014, 21:00 |
|
 |
|
Din_Mentor
|
Vet inte vad det är, jag gillar soulsångerskor o så men Beth Hart.... Nää det blir liksom för mycket o tillgjort på nåt vis. Men det kanske bara är jag som tycker så  Håller med om att Bonamassa låter bättre på strata
Last edited by Din_Mentor on 25 May 2014, 21:56, edited 1 time in total.
|
| 25 May 2014, 21:55 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Mike Leaf wrote: Magnus Olsson wrote: Också fint. Men inte en ton i min smak, som en wah som stannat i mitten, nästigt och platt/livlöst på toppen.
/Magnus Ja , där har Du en poäng , dom låter ju så där. Väldigt mycket MID.... Jag tror att det blir extra tydligt med just Joe, han skär ju så mycket diskant alltid (vilket jag normalt gillar). Nästan alltid har han grymt ljud, tycker jag. Han gjorde någon instruktionsvideogrej där han visar sina prylar, när han spelar strata i den får man stånd. /Magnus
|
| 25 May 2014, 21:56 |
|
 |
|
Magnus Olsson
|
Din_Mentor wrote: Vet inte vad det är, jag gillar soulsångerskor o så men Beth Hart.... Nää det blir liksom för mycket o tillgjort på nåt vis. Men det kanske bara är jag som tycker så  Håller med om att Bonamassa låter bättre på strata Troligen är det inte bara du. Men för mig är det på det stora hela tvärt om, jag gillar normalt inte soulsångerskor (eller sångare) men Beth är grym, hon har kuk. /Magnus
|
| 25 May 2014, 21:58 |
|
 |
|
rag
|
Och ligger dom verkligen inte på LAT-sidan grym tolkning säger jag bara https://www.youtube.com/watch?v=69EcnxJmnd4
_________________ Sooner or later time is ending.........
|
| 25 May 2014, 22:09 |
|
 |
|
leffje
|
Din_Mentor wrote: Vet inte vad det är, jag gillar soulsångerskor o så men Beth Hart.... Nää det blir liksom för mycket o tillgjort på nåt vis. Men det kanske bara är jag som tycker så  Du är inte ensam om att "störa dig" en aning på BH:s sång... och nu vet jag vad det är (för min del iaf) Det är det där Sonja Aldén/Shirley Clamp vibratot som blir fel...  Inget ont om dessa damer i övrigt... Och Joe Bonamassas statabehandling går inte av för hackor (as usual) It gives me Boner..massa.
_________________ Bojen sponsor
|
| 26 May 2014, 12:04 |
|
 |
|
Richard Lainegard
|
Glad att han släppt på "fender-förbudet", håller med Magnus, Joe både låter och lirar bättre på strata (och tele). Verkar som han sneglat en del på Trucks vad gäller högerhandsliret. Har inget minne av att han hade sånt där "Derek-anslag" när han sist körde plektrum-löst?
_________________ DrSlim wrote: Äh. Jävla radhuspop för bag-in-boxpimplande Audiägare i illasittande chinos.
|
| 26 May 2014, 14:30 |
|
 |
|
Bumbi
Joined: 18 Jun 2011, 14:31 Posts: 1096 Location: Sollentuna
|
Quote: Glad att han släppt på "fender-förbudet", håller med Magnus, Joe både låter och lirar bättre på strata (och tele). Verkar som han sneglat en del på Trucks vad gäller högerhandsliret. Har inget minne av att han hade sånt där "Derek-anslag" när han sist körde plektrum-löst? Jag håller med om strata/tele grejen,jag har en tidig DVD,"A new day yesterday" från-02,där han byter gitarrer hejvilt,den är riktigt kul och oj vad bra han spelar där,betydligt större bredd i spelet än vad han visat de senaste 7-8 åren... Sen är det intressant att en kille på hans nivå är så öppen för att i princip låna tekniker och nästan imitera andra gitarristers spelsätt,det blir nästan för mycket ibland på bekostnad av hans eget,om det nu finns nåt sånt... 
|
| 26 May 2014, 17:49 |
|
 |
|
Mmannen
|
Magnus Olsson wrote: Din_Mentor wrote: Vet inte vad det är, jag gillar soulsångerskor o så men Beth Hart.... Nää det blir liksom för mycket o tillgjort på nåt vis. Men det kanske bara är jag som tycker så  Håller med om att Bonamassa låter bättre på strata Troligen är det inte bara du. Men för mig är det på det stora hela tvärt om, jag gillar normalt inte soulsångerskor (eller sångare) men Beth är grym, hon har kuk. /Magnus Tycker hon sjunger astråkigt. Väldigt lite "soul" i rösten. Mest bara stillöst bräkande, om än bottenlöst som det verkar. Men smaken är ju som baken. För mig låter det afterski i Åre, typ. Här har du en soulsångerska: https://www.youtube.com/watch?v=FqIR8XG0B9cGillar hans strataton. Lite fetare än vanligt. Strata låter ju 9 av 10 gånger skit distat. Men Korina V:t låter ballare. Gillar midhumpen.
|
| 26 May 2014, 20:15 |
|
 |
|
Bumbi
Joined: 18 Jun 2011, 14:31 Posts: 1096 Location: Sollentuna
|
Quote: Strata låter ju 9 av 10 gånger skit distat. Knappast gitarrens fel,den går ju bevisligen att få att låta bra distat...
|
| 26 May 2014, 20:50 |
|
 |
|
Mmannen
|
Bumbi wrote: Quote: Strata låter ju 9 av 10 gånger skit distat. Knappast gitarrens fel,den går ju bevisligen att få att låta bra distat... Jo, det är nog så. Det finns få stratagitarrister som fattat det där med bra distad ton. Kanske inte stratans fel.... Oftast är det bara en jäkla treble-fest.
|
| 26 May 2014, 21:17 |
|
|