View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 13:18



Reply to topic  [ 20 posts ] 
var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr? 
Author Message
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ib ... =23_11&w=3

såg annonsen igår, ganska kort tid efter att den hade publicerats, men funderade för länge om jag skulle hugga den. tänkte "troligtvis från 89"...det lät ju suspekt. sedan tänkte jag "det kanske är en rg350" eller "en kina-kopia". sedan kom ngt annat i vägen för mina tankar och inte förrän idag började jag tänka på den igen.
för några år sedan hade jag nog inte ens tänkt så mkt utan slängt iväg ett mail direkt.

antingen börjar jag bli gubbigt trött eller så har fake-marknaden satt sina spår 8)


24 May 2014, 17:09
Profile
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1138
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


24 May 2014, 17:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 22:40
Posts: 1483
Location: South
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:mrgreen: :mrgreen:


24 May 2014, 18:16
Profile

Joined: 03 Apr 2011, 01:09
Posts: 2856
Location:
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Bentooshape wrote:
Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

:mrgreen: :mrgreen:


Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .


24 May 2014, 18:21
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Måste va drogrelaterat! :mrgreen:

_________________
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.facebook.com/attitudemusicalprojectofficial
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer


24 May 2014, 18:35
Profile WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1138
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Cabretta wrote:
Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .

Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+

:wink:

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


24 May 2014, 18:56
Profile WWW

Joined: 03 Apr 2011, 01:09
Posts: 2856
Location:
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote:
Cabretta wrote:
Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .

Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+

:wink:


Vad menar du, alla på Bojen är väl 70-plussare? Vinyljunkie och Magnus Olsson använder gamla bilder från 60-talet på sig själva, de är långt över 70.


24 May 2014, 18:59
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15254
Location:
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote:
Cabretta wrote:
Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen :shock: :shock: .

Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+

:wink:


Nu är jag inte 70+ men kan tänka mig att köpa en hög med skit om jag kan sälja den till dubbla vad jag gav,
hoppas det besvarar din fråga.

_________________



24 May 2014, 18:59
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1138
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Mike Leaf wrote:
Nu är jag inte 70+ men kan tänka mig att köpa en hög med skit om jag kan sälja den till dubbla vad jag gav, hoppas det besvarar din fråga.

Ok. Dryga ut pensionen mao. :idea:

65+ då? :lol:

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


24 May 2014, 20:04
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:13
Posts: 10955
Location: I skogen utanför Göteborg
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Jag är oskyldig till detta "sno en gitarr fler Patrick" brott.
Trodde aldrig jag skulle skriva så här men jag har nog med gamla 550 redan (och ingen av dem används).

/Magnus

_________________
"Playing guitar really helps your guitar playing"


24 May 2014, 21:06
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Jan 2008, 03:41
Posts: 777
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote:
En spetsig gul Ibanez? Tror du att någon av gubbarna på det här forumet skulle köpa en sån? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

så sant! :lol:


25 May 2014, 00:14
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15254
Location:
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote:

65+ då? :lol:


51.

Du då ? 16-17 gissar jag?

_________________



25 May 2014, 13:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1138
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Mike Leaf wrote:
Forsman wrote:

65+ då? :lol:


51.

Du då ? 16-17 gissar jag?

Nja, min mentala ålder är väl däromkring, kanske lite lägre ändå. Beror på hur mycket fulöl som införtärts... :? :mrgreen:

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


25 May 2014, 13:23
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 15254
Location:
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote:

Nja, min mentala ålder är väl däromkring, kanske lite lägre ändå. Beror på hur mycket fulöl som införtärts... :? :mrgreen:


Ja ja... har Du druckit redan....

Kul är Du i alla fall. I lagom doser...

Och Du har ju rätt , en gul Ibanez är inget som hägrar för den gamle grå gitarristen.

_________________



25 May 2014, 13:29
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1138
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Mike Leaf wrote:
Och Du har ju rätt , en gul Ibanez är inget som hägrar för den gamle grå gitarristen.

Klart du ska ha en spetsig gul Ibanez, har inte alla det? :D

EDIT: Självklart har jag en! :lol:

Image

Ingen 550 utan en 350, men den är löjligt gul iaf! 8)

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


25 May 2014, 13:56
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Nov 2011, 15:54
Posts: 646
Location: Ibanez country
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Nej, men bra pris var det :D

_________________
Ibanez - New Ideas For Today's Musicians


26 May 2014, 11:15
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 8022
Location: Göteborg
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
B.B.A. wrote:
Nej, men bra pris var det :D


Och där kom herre nr 3 på Bojen som skulle köpt den in i leken! Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak? :roll:


26 May 2014, 12:38
Profile
User avatar

Joined: 15 Sep 2009, 21:57
Posts: 3137
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Vinyljunkie wrote:
Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak? :roll:



Ja precis :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 8) :lol:

_________________
Rewolver
https://www.facebook.com/RewolverBand/


26 May 2014, 13:12
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:07
Posts: 787
Location: Ståkkålm
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Vinyljunkie wrote:
B.B.A. wrote:
Nej, men bra pris var det :D


Och där kom herre nr 3 på Bojen som skulle köpt den in i leken! Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak? :roll:


Jag är väl nummer fyra då, men jag har en pippigul '89a redan (och en vit). En orange och svart med lönnbräda står högt på önskelistan.


26 May 2014, 17:51
Profile
User avatar

Joined: 28 Jul 2010, 15:01
Posts: 1910
Location: NORRKÖPING
Post Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Nummer 5 :oops:

_________________
https://www.facebook.com/Hemk%C3%B6rt-475100236024847/
https://www.hemkort.rocks


26 May 2014, 19:42
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 20 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.