View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 00:39



Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge) 
Author Message

Joined: 15 Apr 2008, 01:21
Posts: 1200
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Den där ser jäkligt lovande ut!

_________________
"Its the man,not the gears,or was it vice versa?"


31 Jan 2014, 18:31
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Quote:
Har han hört dig spela när han ska montera en skylt med hörselskyddstvång?
Eller har du specifikt bett om det så ni kan spela ordentligt högt?



Jordu, hörselskyddstvång är nödvändigt, tunga riff är farligt ju! :mrgreen:

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


31 Jan 2014, 18:57
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Lackdags!! 8)

Image

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


19 Mar 2014, 23:25
Profile WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Blir säkert kanon, jag är impad på er som beställer handbyggda gitarrer med låååång leveranstid.
Jag skulle aldrig ha tålamod att gå och vänta så länge.


20 Mar 2014, 13:39
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3754
Location: Hising Island
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Man blir ju alldeles knäsvag. En custombyggd Firebird e rätt klockrent!

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


20 Mar 2014, 14:21
Profile
User avatar

Joined: 02 Jul 2010, 00:39
Posts: 1130
Location: Umeå
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
glassfinger wrote:
Man blir ju alldeles knäsvag. En custombyggd Firebird e rätt klockrent!


Å en Firebird 1 dessutom, det blir inte coolare än så. :shock:

_________________
/Garagegitarrist med framtiden bakom mig


20 Mar 2014, 14:29
Profile
User avatar

Joined: 28 Sep 2004, 13:36
Posts: 1786
Location: Uppsala
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
P90 wrote:
glassfinger wrote:
Man blir ju alldeles knäsvag. En custombyggd Firebird e rätt klockrent!


Å en Firebird 1 dessutom, det blir inte coolare än så. :shock:


Håller med! :o


20 Mar 2014, 15:19
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
är det en synvilla eller är micken tiltad?

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


20 Mar 2014, 16:42
Profile WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Plexiglas wrote:
är det en synvilla eller är micken tiltad?

Är det en synvilla eller inte, jag ser ingen mick :mrgreen:


20 Mar 2014, 17:26
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
JTM wrote:
Plexiglas wrote:
är det en synvilla eller är micken tiltad?

Är det en synvilla eller inte, jag ser ingen mick :mrgreen:


fan, då ä dä alltså en synvilla! :lol:

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


20 Mar 2014, 17:30
Profile WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1369
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Skulle tro att det är stall hålen som är snedställda som luras.
EDIT: kanske inte är snedställda stolpar, då är det nog en synvilla bara.


20 Mar 2014, 17:33
Profile

Joined: 20 Mar 2005, 19:19
Posts: 1037
Location:
Post Re: Kik på gammtvetn!
bluescaptain wrote:
Mr Smiley wrote:
Dags att uppdatera tråden med fler bilder? Kanske ge den ett namn som gör att man läser den också? Byggtrådar brukar vara populära, men vad är "gammtvetn" för något? :)


Gammtvetn = gammalt blandat rat och träflis :mrgreen:


Vad är rat får något då?


20 Mar 2014, 17:42
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3754
Location: Hising Island
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
DNS wrote:
Vad är rat får något då?


En sån här är det. Lite har man ju lärt sig på bojen.
Image

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


20 Mar 2014, 18:25
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
glassfinger wrote:
DNS wrote:
Vad är rat får något då?


En sån här är det. Lite har man ju lärt sig på bojen.
Image


rat = gammalt skräp, och det stämmer ju rätt bra med bilden ;)

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


20 Mar 2014, 18:31
Profile WWW

Joined: 20 Mar 2005, 19:19
Posts: 1037
Location:
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
glassfinger wrote:
DNS wrote:
Vad är rat får något då?


En sån här är det. Lite har man ju lärt sig på bojen.
Image


En sådan har jag haft sen 1986. :arrow:

Ändra: Det har jag faen inte alls det, för jag har en Rat II och den kom först 1988.


Last edited by DNS on 20 Mar 2014, 20:14, edited 1 time in total.



20 Mar 2014, 19:44
Profile ICQ WWW

Joined: 20 Mar 2005, 19:19
Posts: 1037
Location:
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Plexiglas wrote:

rat = gammalt skräp, och det stämmer ju rätt bra med bilden ;)


Jo, det anade jag. Jag trodde det var någon skogsterm typ grot, grenar och toppar.
Men det är väl helt enkelt något ratat gissar jag.

Snyggt bygge. :arrow:


20 Mar 2014, 19:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Fanskapet ser ut att bli färdig i Påsk, lägger upp slutgiltig bild då jag fått hem den! :D

Image

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


11 Apr 2014, 16:27
Profile WWW

Joined: 27 Jul 2009, 13:32
Posts: 524
Location:
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Stiligt!!

Vad är det för stämskruvar??

Mvh/
Truls


11 Apr 2014, 16:42
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
8) 8) 8) 8) 8)

_________________
http://www.facebook.com/gudarsskymning

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!


11 Apr 2014, 16:43
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
trulsux wrote:
Stiligt!!

Vad är det för stämskruvar??

Mvh/
Truls


Nå blytunga banjovred.. Som sig bör! :mrgreen:

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


12 Apr 2014, 13:33
Profile WWW

Joined: 27 Jul 2009, 13:32
Posts: 524
Location:
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Jajamensan :D , jag försöker hitta till min gamla fågel….. vem gör dom här ( för dom ser ju nya ut)

Mvh/
Truls


12 Apr 2014, 14:49
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 28 Mar 2008, 11:48
Posts: 1992
Location: Backe
Post Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
hepp! Börjar närma sig!

Image

Image

Image

_________________
www.facebook.com/gudarsskymning


27 May 2014, 22:20
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 160 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.