View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 23:50

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Sabbath på Friends 
Author Message

Post Sabbath på Friends
Måste säga att jag var riktigt nöjd med det jag fick uppleva i fredags. Visst, Ozzy träffar inte alla toner klockrent, speciellt de i det lägre registret var lite skakiga, men det var inget jag störde mig så mycket på, och de högs tonerna tyckte jag han skötte helt OK. Hellre skakig sång än autotune eller lipsync som jag fasade lite för. Musiken var dock spektakulärt bra. Fruktansvärt tungt sound och ljudet där vi stod var över förväntan med tanke på vad jag hört om friends arena förut. Tyckte att trummisen skötte sig bra, fixade "sabbath-gunget", och trumsolot var imponerande om än en aning ointressant då det var den enda icke-orginalmedlemmen som framförde det. Kan dock förstå att det var skönt med ett litet break i setet för övriga medlemmar. Konsertens behållning för mig var dock Geezer. Fett basljud och en väldig energi i liret. Tyckte också de nya låtarna gjorde sig bra i livesammanhang. Som sagt, jag var väldigt nöjd!

Vad tyckte ni andra som var där? (för jag gissar att jag inte var ensam bojare på konserten)

24 Nov 2013, 13:48
Profile

Post Re: Sabbath på Friends
intressant setlist iaf
kul med snowblind och Fairies Wear Boots
tycker dom kunde skippat Iron man dock, så otroligt dålig låt
och det var nog ca 30 år sen ozzy lät bra sist

24 Nov 2013, 14:12
Profile

Såklart kul att man hann med att Sabbath. Bandet lät riktigt bra tillsammans, även om jag tyckte trummisen kändes lite show off. Ozzy gjorde vad hann kunde, men det var ju inte direkt stabilt. Det funkade bäst i de tre låtarna från nya skivan, men de är ju anpassade till vad han klarar av idag också. Iommi såg pigg ut. Geezer är en frän basist.

Bra set list, men hade gärna hört Symptom of the universe, After forever, A national acrobat och Sabbath bloody sabbath också.
Paranoid, Iron man kunde de skippat. Trumsolot var rätt intetsägande, men fyllde en funktion för gubbarna.

26 Nov 2013, 12:15
Profile

Inte alls så tokig spelning faktiskt. Ozzy var ju bedrövlig mot slutet, speciellt i Dirty women. Ska man köra en låt med massa boobsvideos till, så underlättar det om sången är bra tycker jag. Annars blir det lite väl pinigt för min smak.

Men tja. Det var kul överlag! Iommi lirade fint, Geezer var grymt stabil som alltid och trummis var bra. Lät väldans tajt. De nya låtarna funkade fint de med i sammanhanget. Man vet vad man får och utifrån det så var det överförväntan.

Tyvärr missade jag ju Uncle Acid eftersom vi var sena dit och tog en pit stop på Thaihaket i närheten. Det är något med Friends och Jäger...

Sen var det ju trevligt att ljudet faktiskt var helt ok på ståplats. Inte kanonbra men absolut inte kasst alls.

26 Nov 2013, 13:08
Profile WWW

Jag är nöjd.
Tycker de skötte sig bra.
Klart att rösten spricker ibland,han är inte nån ungdom direkt.
Lite för lågt ljud och de nya låtarna är inte mina favoriter.
Bäst var"Black sabbath"tycker jag.
Saknade "the writ "mest...
Trångt på pendeln var det :mrgreen:

26 Nov 2013, 14:36
Profile
Reply to topic   [ 5 posts ]