View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Sep 2026, 10:00

Reply to topic  [ 11 posts ] 
Så mycket bättre.. 
Author Message

Post Så mycket bättre..
.. än så mycket bättre..

http://www.youtube.com/watch?v=Gr46RJs0 ... JAMjphadUQ

http://youtu.be/HYsGolGGwtU

Kan man annat än tycka att det här är bra skit ?????

09 Dec 2012, 02:46
Profile WWW

Post Re: Så mycket bättre..
jag brukar inte kolla på sånt här men i år har jag gjort det för att Pugh är med och han är ju bra för det mesta!
Men hon Miss Li (heter hon väl?) får ju vad som helst att låta som en klassiker, nu senast igårkväll lyckades hon få en Darin låt att låta som en 60-70-tals dänga av klass, imponerande begåvning!
Kul när man kan upptäcka nya artister.

09 Dec 2012, 08:01
Profile

Bara ett fel; att man inte var där!

annars tycker jag att Så mycket bättre är en bra ide. Har följt alla säsongerna och årets tycker jag är bäst. Mycket beroende på Miss Lee förstås men även Darin har överraskat liksom Uggla

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

09 Dec 2012, 09:56
Profile WWW

Mitt minne är som ett såll men nu tänkte jag efter och jag kollade faktiskt några avsnitt förra säsongen också och då var det Laleh som stod för grannlåten!
Vad är det med de Svenska sångerskorna, de är ju otroligt begåvade, är det den kommunala musikskolan fortfarande som spottar ur sig?
Kul är det i alla fall, och Amanda Jensens senaste är ju riktigt grym, liksom den förra, 50 tals rock(abilly) med modern ljudbild, fantastiskt bra :-)

09 Dec 2012, 10:12
Profile

"Så mycket bättre" är onekligen Sveriges bäst producerade breda nöjesprogram just nu. Som tittare bringas man faktiskt att tro
att artisterna genuint tycker om varann och känner respekt för varandras begåvning. Kul tycker jag. Och skickligt.
Den enda som lite faller ur ramen på det kreativa planet kan jag tyvärr tycka är just Pugh som ibland inte orkar svinga sig
ovanför lite väl allmän rocktolkning a la vilket "coverband-som-helst". Men det gör inget med tanke på den annars så höga nivån.
Kul att få en fördjupad bild av såna som man kanske upplevt på ett väl endimensionellt sätt hitintills, tänker särskilt på Uggla och Darin.

09 Dec 2012, 11:12
Profile

Ser att musikjournalisterna tvekar att tycka programmet är bra :mrgreen: antar att det är fult att gilla det. Skit samma. Bra underhållning. Och i år hade man väl kunna byta ut Pugh och Sylvia, annars är det en trevlig skara människor. Darin är fanimej riktigt begåvad. Miss Li är ju bara så mysig och kompetent, den man vill gifta sig med typ. Till och med Uggla, som jag aldrig gillat, tycker jag är en kul prick. Och sedan Maja, herrejävlar... hon är fanimej råck'n'råll i kubik. Känns inte ens påmålat.

Fast den enda låten från alla säsonger (som jag följt slaviskt) som jag fortfarande har i iPoden är "Here I go again". Övriga verk känner jag är riktigt bra i stunden men har en relativt kort livslängd möjligtvis.

MEN (Edit) för att återgå till TOPIC så JA det är bra skit! Är en gammal Poguesfan så måste bara kontra med denna interview: http://www.youtube.com/watch?v=SirutCHZ-QI
Första minuten är priceless "are you drinking water?"
Shane (förnärmat): "No its gin!"

09 Dec 2012, 11:26
Profile

Jo, Pugh är en liten besvikelse, han blandar lite dock, Darin tycker jag är lite tråkig också, hans alster är lite för mycket maskin för min smak och sen träffar han tonerna för bra/rent helt enkelt så att kittlingen uteblir.
Men vem fan är man själv att sitta här och gnälla :-)
Tycker att det i stort är underhållning av hög klass!

09 Dec 2012, 11:31
Profile

Hehe, grattis Skavis, trådsvaren handlar bara om Så mycket bättre. :mrgreen:

10 Dec 2012, 13:03
Profile

LieMfB wrote:

hahaha :D Det var ju jättekul att en tråd hamnar på ett helt annat tema - såklart med den rubriken. Hållare f ö med övriga talare som tycker att programmet är himla kul att se och förmedlar att dom har en så bra atmosfär i rummet så att alla gör bra grejor. Tror det är äkta. :)

10 Dec 2012, 13:21
Profile

no16 wrote:
MEN (Edit) för att återgå till TOPIC så JA det är bra skit! Är en gammal Poguesfan så måste bara kontra med denna interview: http://www.youtube.com/watch?v=SirutCHZ-QI
Första minuten är priceless"are you drinking water?"
Shane (förnärmat): "No its gin!"

Jag försökte ju åtminstone få den tillbaka en liten bit :wink:
men det sket sig det också

10 Dec 2012, 13:29
Profile

LieMfB wrote:

Hhaha :mrgreen:
Så kan det gå men jag gillar ju också programmet och formatet på det.
Dock tycker jag att den här säsongen inte uppfyller högt ställda förväntningar på deltagarna.

10 Dec 2012, 13:57
Profile WWW
Reply to topic   [ 11 posts ]