Joined: 05 Aug 2008, 08:51 Posts: 757 Location: Mora Sweden
Mesa Boogie SOB + extralåda
Funderar på att sälja min Mesa SOB vars 60W är för mycket för mig. När jag hittade den för ett par år sedan saknade den högtalaren och var rejält brunnen runt några komponenter. Dessutom var det någon spricka i trät som lagades. Jag har reparerat kretskortet där det var trasigt, bytt alla elektrolyter och alla trasiga komponenter och rör. De flesta potarna är nya liksom några rattar. Bakpå sitter det en Fender biaspot samt uttag för biasmätning. Sitter nu ett Cannabis Rex på 8ohm som gör sig riktigt bra i denna. Extralådan är hembyggt i furu helt efter originalmåtten och bilder på nätet. Allt är klätt i ljusbrun tolex i Fender/Boogiestil som även ska ha funnits att beställa som originalklädsel. Lite tolexsläpp finns men det åtgärdar jag. Allt fungerar väldigt bra och den känns väldigt stabil och pålitlig men är för kraftig för mig. Troligen har jag en del foton kvar från innan och under renoveringen. Pris? Jag har ingen referens alls! Något överpris tänker jag mig inte men någonstans kring 5tkr borde den vara värd inkl låda men kommentera gärna det! Gärna en femwattare med master typ Blackstar HT5 som delbyte. Den finns i Mora och bör hämtas.
File comment: Kort efter lagning K2 text.jpg [ 44.75 KiB | Viewed 725 times ]
Last edited by tn97ahs on 09 Oct 2012, 12:30, edited 1 time in total.
08 Oct 2012, 10:39
tn97ahs
Re: Mesa Boogie SOB + extralåda
Lagt till bild
09 Oct 2012, 12:23
mojomojo
Hej
Boogie freak här !! Har du någon aning om vad du vill ha betalt ? Mvh Lars i Gbg
09 Oct 2012, 15:19
tn97ahs
Har väldigt dåligt med referenser annat än ebay där dom väldigt få som finns ligger kring 5000 utan extralåda. Är 5000 för rubbet rimligt? Sedan är det ju det där med avståndet för det är en tung pjäs!
Users browsing this forum: No registered users and 36 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum