View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Sep 2026, 23:15

Reply to topic  [ 2 posts ] 
intressekoll Custom Hiwatt 100 mot annan rörtopp 
Author Message

Post intressekoll Custom Hiwatt 100 mot annan rörtopp
Har en custom hiwatt 100 som stått parkerad sedan 95. funkar ok men skrap i mastervolumen och plugghålsmuttern (heter det så) till brightingången/-kanalen är försvunnen, men det har funkat fint ändå sedan jag köpte den runt 90.[:)] vet inte om det är ett ålderstecken, men jag tycker att hiwatts distar för sent, dvs man måste dra upp HÖGT för att få till det rätta goa ljudet.[B)] söker således en förstärkartopp som låter gott redan på lägre volymer, typ orange thunder- eller rockerverb 50 (eller 100?) watt, eller något liknande. Har eventuellt även ett 4ohms kabinett med 8 10or i (okänt märke, kanske marshall, lätt för sin storlek). Kabinettet ser ut som att det har åkt kana genom rännstenen under 80-talet (vilket inte är jättelångt från sanningen) tolex i flagor och hål - enligt legenden ett skotthål- i tyget. Sist jag hade riggen uppe lät det helt OK, men som sagt en sen men brötig dist och STARKT ljud, cleant spelad är den oöverträffad i klarhet. Funkar bra att spela bas på grejorna dessutom. Den finns i göteborg. Någon intresserad?
Erik

13 Nov 2009, 00:52
Profile ICQ YIM WWW

du har mail

13 Nov 2009, 23:23
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 2 posts ]