Blev less på min Marshall Class 5 som egentligen låter bra men har en inbyggd marracas i form av ett helt förkastligt vekt chassi. Tänkte först gör aett nytt chassi och flytta rörsocklarna men då slog mig tanken på att bygga en moddad Vibro Champ istället.
Nytt chassi är gjort av den lokala plåtslagaren och försett med pressningar på baksidan för att få det ännu styvare, panelerna har jag designat själv och är tryckt av den lokala reklambyrån.
De mesta grejerna är köpta på Tube Town, TAD och Banzai. Kortet har moddats så man kan koppla bort kodingarna på förstegetskatoder och bypassa tonstacken, tanken med detta är att kunna få mer tweedaktigt ljud. Har tänkt att göra katodkondingen på första gainsteget i och urkopplingsbar via fotswitch ala fatkontrollen på Fender Vibro King. Sen har jag monterat en pot för att kunna justera feedbacken detta tänkte borde väl också kunna ge ett lite råare ljud.
Ett separat kort med kondingar och likriktare har jag också gjort istället för Vibro Champens burk och rörlikriktare.
Trafos kommer i första läget att lånas från Class 5:an, dom sitter med stift men jag hittatde motsvarande stift i en skrotad peavey, dock var det ett elände att få stiften rakt fastlödda i öljetterna men det struntar jag i just nu för låter den bar kommer den att få nya trafos.
Liter bilder på hur det hela ser ut nu.