View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Sep 2026, 01:23

Reply to topic  [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Haltande snyfthistora 
Author Message

Om vi för enkelhetens skull säger att staten har 100 spänn att fördela varje år, hur mycket skall läggas för att kunna erbjuda stöd till de som, likt kvinnan i historien, behöver ekonomiskt stöd? Hur mycket tror ni staten lägger idag, vad anser ni vara rätt?

16 Sep 2010, 16:14
Profile

Allas vår Mona var & handlade Toblerone på regeringskortet, minns jag rätt "glömde" hon att ta upp det i redovisningen och betala tillbaka med egna slantar.

Det handlade om mycket mer än bara två toblerone och ett paket blöjor. Totalt var det 53000:- som hon "lånade" på obestämd tid räntefritt med hjälp av statens kontokort. Dessutom så när hon i kölvattnet av detta åkte till Mauritius för att vila upp sig fick hennes livvakter följa med på statens bekostnad.

16 Sep 2010, 16:14
Profile

Nu rör inte detta just hennes fall, men i allmänhet så tycker jag att folk är dåliga på att ta ansvar för sig själv. Har man problem så får man hjälp direkt, tycker "alla". Ingenting ska någonsin vara svårt eller jobbigt för då är det orättvist och borgarnas fel.

Jag tycker att man faktiskt får skylla sig själv om man utbildar sig till någonting som ingen har någon användning för.

Dock är hela tidsbegränsningen för sjuka i sig helt sjukt. Är man sjuk så är man.

_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Mail: wiccarocker. hos gmail.com

16 Sep 2010, 16:18
Profile

Vore det inte bättre att vi som jobbar och tjänar hyfsat med pengar, betalar lite mer i skatt istället?

Det gör vi ju redan, både i procent och kronor räknat. Man behöver inte tjäna speciellt mycket för att hamna över den första brytpunkten där skatten höjs.

16 Sep 2010, 16:20
Profile

Krippa wrote:

nuffe wrote:

Vore det inte bättre att vi som jobbar och tjänar hyfsat med pengar, betalar lite mer i skatt istället?

Det gör vi ju redan, både i procent och kronor räknat. Man behöver inte tjäna speciellt mycket för att hamna över den första brytpunkten där skatten höjs.

Sen är det väl bevisat att välfärden faktiskt inte blir bättre med ökad skatt då det sällan går dit vi alla tror.
Sålänge vi har den arbetslöshet vi har så är det nog bara att gilla läget, men det vänder nog. Regeringen påstår ju att vi är och kommer vara i enormt behov av arbetskraftsinvandring snart . . . . ja jävlar.

16 Sep 2010, 16:44
Profile ICQ WWW

Quote:
Visst kan man ansöka om nedsättning, fast jag vet inte hur pass stor den nedsättningen är.

<snip>

<font color="red">Förstår inte varför det blev ett problem just nu enligt Aftonbladet.</font id="red">

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

Samband med valet på söndag?[B)]

/R

Image
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards

16 Sep 2010, 16:55
Profile

Låt oss gå tillbaka till det som var 2006 [;)]
http://svt.se/2.45986/1.585257/cirka_10 ... _sin_vilja
http://www.aftonbladet.se/debatt/article436416.ab

16 Sep 2010, 19:02
Profile

abergh wrote:

Låt oss gå tillbaka till det som var 2006 [;)]
http://svt.se/2.45986/1.585257/cirka_10 ... _sin_vilja
http://www.aftonbladet.se/debatt/article436416.ab

Lägger man till antalet förtidspensionerade så blir det en gedigen summa.

16 Sep 2010, 20:12
Profile ICQ WWW

Konstig tråd med konstiga inlägg med mest en massa svammel om ingenting. Lägg ned!

"Det är aldrig försent att ge upp"

17 Sep 2010, 00:41
Profile WWW

Det handlade om mycket mer än bara två toblerone och ett paket blöjor. Totalt var det 53000:- som hon "lånade" på obestämd tid räntefritt med hjälp av statens kontokort. <font color="red">Dessutom så när hon i kölvattnet av detta åkte till Mauritius för att vila upp sig fick hennes livvakter följa med på statens bekostnad.</font id="red">

Liksom är fallet gällande ALLA skyddsklassade statsråd. Det kan du väl knappast belasta Mona för? Eller? Fikus-Federley lär inte gå på muggen utan sina säkerhetsvakter hädanefter. [:D]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

17 Sep 2010, 10:06
Profile ICQ WWW

Fikus-Federley lär inte gå på muggen utan sina säkerhetsvakter hädanefter. [:D]

Det tyckte du var roligt eller?

- - - - - - - - - - - -
Framus Golden Television 1967
Aria Pro II Stagecaster 1977
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

17 Sep 2010, 10:10
Profile

FenderBender wrote:

- - - - - - - - - - - -
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

Om du först redogör för vilken del av meningsuppbyggnaden du ifrågasätter så kanske jag kan ge dig ett svar.

17 Sep 2010, 10:14
Profile ICQ WWW

Jag tror inte Trout infrågasatte meningsuppbyggnaden utan att du verkar se det som lustigt att en poliker som är öppet homosexuell blivit misshandlad och att det kan finnas politiska motiv bakom misshandeln.

17 Sep 2010, 10:16
Profile

Jag tror inte Trout ifrågasatte meningsuppbyggnaden utan att du verkar se det som lustigt att en poliker som är öppet homosexuell blivit misshandlad och att det kan finnas politiska motiv bakom misshandeln.

En offentlig person får alltid finna sig i att lyteskomik praktiseras från höger till vänster. Han har själv okeyat detta genom att fjolla sig i TV, dansandes i damkläder. Jag är övertygod om att han har den självdistans som krävs för att bjuda på sig själv. Dessutom får Mona utstå en del feta kommentarer. Om det är ok att häckla henne, varför ska man då inte få skoja med Allianspolitiker? [;)]

Och dessutom, min kommentar är förmodligen sann. Federley har åkt taxi för rätt stora pengar på vår bekostnad och är dessutom skyddsklassad. Så han lär få sällskap när han går på toaletten. Så sant som det är sagt! [;)]

17 Sep 2010, 10:21
Profile ICQ WWW

Att bli misshandlad är att bjuda på sig själv?

- - - - - - - - - - - -
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

17 Sep 2010, 10:30
Profile

- - - - - - - - - - - -
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

Nej, absolut inte. Har jag påstått det? Nu får du förklara dig, grabben. Men att klä sig i damkläder och fjanta sig i TV är att bjuda på sig själv. Och det hade Federley ALDRIG gjort om det inte var ett val närstående. Han ökar sin popularitet och därmed också focus på honom. Man får alltid betala ett pris för offentlighet, speciellt om man varit öppen med sin sexuella läggning. [^]

17 Sep 2010, 10:47
Profile ICQ WWW

Självklart ska Federlay ha rätt till taxi och säposkydd med tanke på att han fått utstå både dödshot och också nyligen blivit svårt misshandlad.
Tycker man att ovanstående är jämförbart med att Mona åkte på solsemester på skattebetalarnas pengarn för att vila upp sig efter att ha svindlad med just skattebetalarnas pengar (!!!) så har nog inte hissen gått ända upp.

Image

Trångsynthetens heliga moder.... [:0] Säkerhetsskydd gäller, oavsett om du är homosexuell minister och går på klubbar i Stockholms innerstad eller kvinnlig dito som åker på semester till Maurizius. Har du säkerhetsklassats så spelar det INGEN roll vem du är och vart du tänkt åka. Beskydd får du, på vår bekostnad. Och det tycker jag är helt ok. [^] Problemet är att "vissa" verkar vilja göra skillnad på om du är man eller kvinna eller om du gillar Toblerone eller har andra svagheter i livet. [V]

17 Sep 2010, 10:51
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

marcusss wrote:

Självklart ska Federlay ha rätt till taxi och säposkydd med tanke på att han fått utstå både dödshot och också nyligen blivit svårt misshandlad.
Tycker man att ovanstående är jämförbart med att Mona åkte på solsemester på skattebetalarnas pengarn för att vila upp sig efter att ha svindlad med just skattebetalarnas pengar (!!!) så har nog inte hissen gått ända upp.

Image

Trångsynthetens heliga moder.... [:0] Säkerhetsskydd gäller, oavsett om du är homosexuell minister och går på klubbar i Stockholms innerstad eller kvinnlig dito som åker på semester till Maurizius. Har du säkerhetsklassats så spelar det INGEN roll vem du är och vart du tänkt åka. Beskydd får du, på vår bekostnad. Och det tycker jag är helt ok. [^] Problemet är att "vissa" verkar vilja göra skillnad på om du är man eller kvinna eller om du gillar Toblerone eller har andra svagheter i livet. [V]

Vem har gjort den skillnaden. Den enda som uttryckt sig klumpigt är ju du.

Image

[?][?][?] Du får ursäkta, men jag förstår inte vilken del av min fråga du kommenterar och kan därför inte bemöta den. Så, vårt eget lilla Forumtroll, du får försöka igen under ett annat nick. [;)]

17 Sep 2010, 10:56
Profile ICQ WWW

Trout wrote:

- - - - - - - - - - - -
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

Nej, absolut inte. Har jag påstått det? Nu får du förklara dig, grabben. Men att klä sig i damkläder och fjanta sig i TV är att bjuda på sig själv. Och det hade Federley ALDRIG gjort om det inte var ett val närstående. <b>Han ökar sin popularitet och därmed också focus på honom. Man får alltid betala ett pris för offentlighet, speciellt om man varit öppen med sin sexuella läggning. [^]</b>

Jösses. [V]

17 Sep 2010, 11:03
Profile

FenderBender wrote:
Man får alltid betala ett pris för offentlighet, speciellt om man varit öppen med sin sexuella läggning. [^]

Herregud. Vilket pris har Fredrik Reinfeldt eller Mona Sahlin fått betala för att de varit öppna med sin sexuella läggning? Hade priset de fått "betala för sin offentlighet" alltså varit "lägre" om de mörkat sin respektive sexuella läggning? Eller vad menar du?

17 Sep 2010, 11:09
Profile ICQ WWW

Man får alltid betala ett pris för offentlighet, speciellt om man varit öppen med sin sexuella läggning. [^]

Du verkar vara en väldigt osäker person.

- - - - - - - - - - - -
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

17 Sep 2010, 11:14
Profile

FenderBender wrote:

[?][?][?] Du får ursäkta, men jag förstår inte vilken del av min fråga du kommenterar och kan därför inte bemöta den. Så, vårt eget lilla Forumtroll, du får försöka igen under ett annat nick. [;)]

Du tillför ju inget i musikdelen mer än att reta upp oss som verkligen har kunskap genom att föra dig med provocerande okunskap. Du tillför heller ingenting med dina naiva inlägg och peronangrepp i offtopic. Kanske du helt enkelt bara ska lämna forumet?

Image

såja, cool down nu båda två. Håll er till sakfrågorna eller håll åtminstone ert personliga trätande härifrån[;)]

17 Sep 2010, 11:27
Profile

FenderBender wrote:

<font color="red">Du verkar vara en väldigt osäker person.</font id="red">

- - - - - - - - - - - -
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

Nej det tror jag inte. Men varför är det viktigt för homosexuella att "komma ut ur garderoben"?. När jag börjar på ett nytt jobb, till exempel, så känns det aldrig viktigt för mig att berätta att jag är hetero. Jag är av den bestämda uppfattningen att alla människor ska bedömas efter deras kompetens och vad dom tillför. Personens sexuella läggning är irrelevant, vilket gör hela homo-debatten obsolet. Är det fel?

Av den anledningen tycker jag det är konstigt att vissa kan tycka det är åt helvete att Mona Sahlin hade säkerhetsvakter med sig till Maurizius, medan det är okey att Fredrik Federley har det i Stockholms innerstad. Jag menar, att har ens säkerhet bedömts vara i fara, så ska man självklart ha säkerhetsvakter oavsett vart man åker. Ar det fel?

Slutligen så vore det faktiskt önskvärt om det på något sätt gick att skilja på sak och person här. Vi är olika människor med olika politisk uppfattning, olika livserfarenheter och olika människosyn. Det måste vi kunna respektera. Även om man inte håller med varandra i alla lägen så måste utgångsläget vara att respektera varandras åsikter. Jag är nog varken bättre eller sämre än någon annan här. Och detta forum är väl ändå till för att ha trevligt och utbyta kunskap och erfarenheter?

17 Sep 2010, 13:37
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Trout wrote:

FenderBender wrote:

- - - - - - - - - - - -
Äger inget från 1987
Epiphone LP Special 1997

Om du först redogör för vilken del av meningsuppbyggnaden du ifrågasätter så kanske jag kan ge dig ett svar.

Först skapar du denna tråden http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=45254
Sen skriver du de där ? hjulet snurrar nått så in i helvette men hamstern är fan tvärdöd. ... gubben.

17 Sep 2010, 14:05
Profile ICQ WWW

Du känner dig ju utanför i musikdelen av forumet, som du beskriver ovan.Då måste du väl ha någon sorts empati för andra människor som känner sig utanför i samhället - t.ex homosexuella.

Hur kan du lägga ord i min mun? Jag känner mig varken innanför eller utanför någonstans. Det är nog bara ditt önsketänkande som talar. Jag har min plats i tillvaron och trivs väldigt bra. Jag tillåter aldrig något att bli personligt. Frågan är hur det ligger till med dig? Du är ju "poppis" så det förslår både här och på Diskant, har jag förstått! [;)]

17 Sep 2010, 14:19
Profile ICQ WWW

Först skapar du denna tråden http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=45254
Sen skriver du de där ? hjulet snurrar nått så in i helvette men hamstern är fan tvärdöd. ... gubben.

Lilla vän, du staplar information på varandra och drar en slutsats. Men du argumenterar aldrig din sak. Sånt kan man aldrig ta på allvar. [xx(]

17 Sep 2010, 14:20
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 73 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next