View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Sep 2026, 17:38

Reply to topic  [ 9 posts ] 
en hög gitarrprojekt mot nåt spelklart..Bilder! 
Author Message

Post en hög gitarrprojekt mot nåt spelklart..Bilder!
Har inte tid att färdigställa alla projekt jag hela tiden skaffar mig så jag testar att byta bort en del..
Det är delar till nästan 3 hela gitarrer..
<s> Kropp 1:</s> <font color="red">BORTA</font id="red">
Image

Image
[/quote]

Bytte åt mig denna av jedson alldeles nyss, enbitskropp grundad med celulousa. Stall, stallmick fender japan, namnlös p90 (som låter skitbra) Det sitter en Squire japanhals med fender stämplade gotoh stämmisar.Från "E" serien i alla fall, det är väl 80tal har jag för mig? Tyvär är det nån idiot som sågat om huvudet på den. Stallplatta saknas elektronik likaså. Inte så mycket kvar att göra innan den är spelklar egentligen, kontrollplatta o elektronik+ lödning. Den är strängad o känns trevlig att spela på, skitskön hals.

Kropp 2. Mahognykropp strataformad, lite tunnare än en strata och fräst för nåt konstigt svaj. Till denna finns det en telehals (omgjord stratakopia) bra band. Plektrumskydd och humbucker finns till den..

Kropp 3. Yamaha pasifica omdesignad av Lestrange. Kul form, bra trä ingen lack. Hemmaslöjdat olektrumskydd. Till den finns en oanvänd <s>Gmf strata/telehals model paddel. Aldrig monterad eller sågad i. Dock har ett par små flisor lossnat från klacken. Saxat från gmf:"<i>Skala: Strat 25-1/2" Bredd vid sadel: 41,5 mm
Tjocklek vid 1:a band: 22 mm
Bredd vid halsfästet: 56 mm
Tjocklek vid halsfästet: 26 mm
Antal band: 22 medium jumbo
Radie: 12"
Olackad""]</s><s>Halsen borta</s>

Image

Finns nån mick till denna och ett japan squire stall med tungt block "E" serien
Jag har även ett 15" beyma element liggande + en del annat skrot, nån rörradio, nedplockad danelectro fabtone mm mm. Byter hela rasket mot en fungerande gitarr. Jag får panik när jag går ner i källaren.. Bilder kan ordnas. skickas ogärna..

[img][IMG]http://i6.photobucket.com/albums/y228/moongose/g011.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i6.photobucket.com/albums/y228/moongose/g005.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i6.photobucket.com/albums/y228/moongose/g013.jpg[/img][/img]

[img][IMG]http://i6.photobucket.com/albums/y228/moongose/g014.jpg[/img][/img]

29 May 2009, 22:34
Profile WWW

mvh uffen

uffen

30 May 2009, 10:22
Profile

Vad för gitarr vill du ha då? jag har en halvfin Les Paul kopia som jag kan löda till fungerande på en dag.

Our amps go to eleven...

30 May 2009, 14:23
Profile ICQ YIM WWW

Vad för gitarr vill du ha då? jag har en halvfin Les Paul kopia som jag kan löda till fungerande på en dag.

Our amps go to eleven...

Lödning är inget problem för mig. Vad är det för märke? Har du nån bild?
Mvh anders

30 May 2009, 14:55
Profile WWW

d-drop wrote:

FaQed wrote:

Our amps go to eleven...

Mvh anders

Kanske var lite optimistisk när jag erbjöd denna, men ska väl visa den åtminstone.

Image

Det är en HPD-pålle. Kroppen (mahogny o lönn tror jag) är en Epiphone. Så är också stallmicken och det mesta av elektroniken. Halsmicken (finns inte med på bilden. Har kromlåpa) är en 70-tals single-coil i humbuckerförklädnad. Halsen är hemgjord, och funkar bättre än den som fanns från början (den gick av). Stämskruvarna är tyska nonames från sent 90-tal.

Our amps go to eleven...

30 May 2009, 15:15
Profile ICQ YIM WWW

Mail skickat ![:)]

30 May 2009, 17:13
Profile ICQ YIM WWW

d-drop wrote:

FaQed wrote:

Our amps go to eleven...

Mvh anders

Kanske var lite optimistisk när jag erbjöd denna, men ska väl visa den åtminstone.

Image

Det är en HPD-pålle. Kroppen (mahogny o lönn tror jag) är en Epiphone. Så är också stallmicken och det mesta av elektroniken. Halsmicken (finns inte med på bilden. Har kromlåpa) är en 70-tals single-coil i humbuckerförklädnad. Halsen är hemgjord, och funkar bättre än den som fanns från början (den gick av). Stämskruvarna är tyska nonames från sent 90-tal.

Our amps go to eleven...

Hej! Kanske inte riktigt nåt för mig. Men den var snygg.
Mvh anders

30 May 2009, 21:54
Profile WWW

Fortfarande kvar! Var inte blyga kom med förslag! Kan tänka mig att byta mot nåt enklare projekt ochså, typ gitarr utan mickar eller så. Saker som inte kräver för mycket tid är mest intressant i å fall. les paulkopior eller andra gibsonkopior är intressant. Kan även ta andra lite mer oväntade byten. Jag söker bla lite delar till Opel Rekord C (rätt mycket av ett långskott va?) Som sagt är nån intresserad är det bara att komma med förslag! Ser dock helst att nån tar allt, om jag börjar sälja delar så slutar det troligen med att jag står där med projekt som är ännu jobbigare att slutföra[:D]

01 Jun 2009, 10:02
Profile WWW

1700kr om ni hämtar, då följer en 12" och en 15" med+ en del annat som står ivägen.. Gäller veckan ut, sen behåller jag prylarna..
Anders

03 Jun 2009, 11:46
Profile WWW
Reply to topic   [ 9 posts ]