View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Sep 2026, 09:21

Reply to topic  [ 23 posts ] 
en pina på SVT1 
Author Message

Är hon inte typ ......75[xx(]?
Då kanske hon planerar comeback på de stora scenerna[:D]............

Fast jag tycker det brukar vara lika på alla tv-galor - ett gäng föredettingar som lever på gammal glans ( eller stora - öh - lungor[;)] ).
Prisutdelningar är nog värst - en publik som försöker vara hipp & digga det som var ballast för 10 - 30 år sedan.

T.ex. Melodi Grand Prix borde anpassas efter artist-urvalet - eftersom de flesta är i utförslöpan - & döpas om till " Melodi Grand Sorti".

Björn Rosengren (då näringsminister) : "Utvecklingen är här för att stanna !"

12 Dec 2008, 00:15
Profile ICQ YIM WWW

Det var rent pinsamt... Visst träffade hon några toner ibland, men va faen! [xx(]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

12 Dec 2008, 01:25
Profile ICQ WWW

Såg också en snabbis och undrade vem fan det va som lät sådär medelmåttigt och blev smått chockad.

12 Dec 2008, 01:39
Profile

Lät skit gjorde det men var det ingen som tänkte på vilken taskig bildproduktion det var? De verkade ha satt kamramixern på random full tilt.
Pallade bara inte att kolla vidare.
Tänkte att Norrmännen kanske har uppfunnit "drogma"
Amfetamin party i OB bussen
By the way; Var det någon som hann uppfatta vad de körde för violin koncert innan Diana Ross?
Och Ahtti... Vilken skön snubbe!
Man kan ju inte annat än att gilla honom. Snacka om att göra något vettigt av sitt liv.

Bo-Conny Skruvlin

12 Dec 2008, 09:56
Profile WWW

Håller med om bildproduktionen. Rena torktumlaren. Försökte titta men gav upp.

12 Dec 2008, 16:56
Profile

Jag brukar bada bastu varje fredag och igår berättade en av stammisarna där, att han hade sett Diana Ross sjunga på Nobelfesten. Han var helt salig över hur EXTREMT bra hon sjöng och vilken fantastisk röst hon har. Flera av de andra höll med och vips var det den mest fantastiska sångupplevelsen som någonsin hörts.

På Bojen var det tvärtom: Någon skriver att att hon sjöng uselt, och fem stycken tycker likadant.

Jag såg det inte själv och kan därför inte ha någon uppfattning, men utan att dömma någon så är "Kejsarens-nya-kläder-effekt" lika förvånande varje gång. Det är märkligt hur olika människor uppfattar saker på olika sätt.

Image

13 Dec 2008, 19:01
Profile ICQ WWW

Jag såg det inte själv och kan därför inte ha någon uppfattning, men utan att dömma någon så är "Kejsarens-nya-kläder-effekt" lika förvånande varje gång. Det är märkligt hur olika människor uppfattar saker på olika sätt.

Välkommen till 00-talet, vi har Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=RL2bVUQrZN8 [:)] (OK, lite ryckig bild, men nog hör man ljudet)

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

13 Dec 2008, 19:06
Profile

http://www.youtube.com/watch?v=DjjAkV5oaxM hade bättre bilduppdatering. Jag förstår vad du menar, Josh.

-------------

13 Dec 2008, 19:09
Profile

Josh D Ztorsion wrote:

nuffe wrote:

Jag brukar bada bastu varje fredag och igår berättade en av stammisarna där, att han hade sett Diana Ross sjunga på Nobelfesten. Han var helt salig över hur EXTREMT bra hon sjöng och vilken fantastisk röst hon har. Flera av de andra höll med och vips var det den mest fantastiska sångupplevelsen som någonsin hörts.

På Bojen var det tvärtom: Någon skriver att att hon sjöng uselt, och fem stycken tycker likadant.

Image

det kan ju iofs bero på att den genomsnittlige BOJaren har ett bättre musiköra än genomsnittssvensken

Förhoppningsvis är det i alla fall så[:)]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Jag förstår din poäng Josh D Ztorsion och det borde rimligen vara så. Men efter ha noterat att flera här tycker att både Bruce Springsteen och AC/DC är det bästa av det bästa, så tvivlar jag tyvärr på omdömmet hos en del och deras "bättre musiköra än genomsnittssvensken". Ok, nu är jag lite provocerande men det finns ändå substans i det påståendet.

Utan att ha hört Diana Ross, så TROR jag att hon sjunger bättre än både Bruce och hans sjungande kollega i AC/DC[;)] Det finns ju t.o.m Bojare som tycker att Håkan Hellström sjunger bra, och då vet man fan inte vad man pratar om.[V]

Image

14 Dec 2008, 02:16
Profile ICQ WWW

http://www.youtube.com/watch?v=DjjAkV5oaxM hade bättre bilduppdatering. Jag förstår vad du menar, Josh.

-------------

Rullar just nu i bakgrunden och jag håller inte med!!
Diana har samma rätt som alla andra gamla hjältar att åka runt och framföra sina hits för fansen.

Tycker mig komma ihåg en tråd för något år sedan där Josh var ganska positiv ang en Eagles-konsert som han bevistat. Nå, jag var och lyssnade på Eagles för ett antal år sedan och tyckte att det var "sådär" och jämförde med en konsert på 70-talet på Gröna Lund där Bernie Leadon och Randy Meisner var med.... Är det någon som betvivlar att 70-talskonserten var milsvitt bättre?

Men skit samma! Bara för att Eagles var bättre på 70-talet så innebär inte det att inte deras fans på 2000-talet har rätt att gå på konserter med dem och tycka att det är det bästa de någonsin hört...

So no harm Josh!!

14 Dec 2008, 02:54
Profile

helmik wrote:

bjoel wrote:

-------------

Rullar just nu i bakgrunden och jag håller inte med!!
Diana har samma rätt som alla andra gamla hjältar att åka runt och framföra sina hits för fansen.

Tycker mig komma ihåg en tråd för något år sedan där Josh var ganska positiv ang en Eagles-konsert som han bevistat. Nå, jag var och lyssnade på Eagles för ett antal år sedan och tyckte att det var "sådär" och jämförde med en konsert på 70-talet på Gröna Lund där Bernie Leadon och Randy Meisner var med.... Är det någon som betvivlar att 70-talskonserten var milsvitt bättre?

Men skit samma! <font color="blue"><b>Bara för att Eagles var bättre på 70-talet så innebär inte det att inte deras fans på 2000-talet har rätt att gå på </b></font id="blue">konserter med dem och tycka att det är det bästa de någonsin hört...

So no harm Josh!!

många negationer där.. [;)] Dessutom deklarerade du i en annan tråd att du var skitfull när du skrev detta, så..

Men OK, du har fel på bägge punkterna. Diana Ross sjöng illa på koncerten i Oslo och Eagles sjöng bra i Globen sist. Så är det bara[^]

EDIT: detta är verkligen attt sparka i vidöppna dörrar, men för er som villl veta hur Eagles låter på gamla dar rekommenderas denna DVD http://cdon.se/musik/eagles/farewell_i_ ... rne-472427 Riktigt bra![^]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

På snusen var jag! Men står för det jag skrev gör jag!

14 Dec 2008, 08:58
Profile

Josh D Ztorsion wrote:
För övrigt tycker jag att Håkan Hellström är betydligt bättre än Diana Ross nu för tiden. Ingen av dom kan sjunga rent, men HH är åtminstone charmig och har en smittande energi på scen. Mer än vad man kan säga om DR[}:)][;)]

Hmmmm, undrar om det finns en koppling mellan DR & DR Strings med tanke på intonations-problemen i en annan tråd ?...[;)][:D][:D]

Björn Rosengren (då näringsminister) : "Utvecklingen är här för att stanna !"

14 Dec 2008, 14:28
Profile ICQ YIM WWW

[quoteFör övrigt tycker jag att Håkan Hellström är betydligt bättre än Diana Ross nu för tiden. Ingen av dom kan sjunga rent, men HH är åtminstone charmig och har en smittande energi på scen. Mer än vad man kan säga om DR
][/quote]

Är det här en fylletråd?[;)]
2st sjufemmor senare: [xx(]
Men jösses då i såfall tycker jag att Markoolio är charmigare än båda två och Martin mera orginell eftersom han faktiskt skriver sina egna texter. Fiskar som viskar tex.[:)]

Nämen seriöst.
D Ross ledde för drygt 40 år sedan en av de vassaste vokal grupperna som funnits. det var inte länge sedan som jag såg någon obskyr statistik på flest antal billboard ettor och där Supremes låg i topp.
Att hon drygt 40 år senare har tappat skärpa är väl bara naturligt.
Jag tycker att det finns plats för henne på musikscenen där hon får svassa runt i päls, tyll och paljetter och truddelutta fram sin örhängen i halv eller helljumna arr och hon har tom enligt mitt tycke en större rätt att vara diva än de flesta.
Finns en del bra klipp av Supremes på youtube och jag vet inte om jag hade fixat samma utspel i Stop in the name of love av en 60 årig tant.
Att jämför henne med HH är väl snudd på som att jämföra Smokey Robinsson med Charlott Perelli. Men visst. I så fall tycker jag att hon har roligare hår än Smokey. Så det så[;)]
Vad för slags energi HH nu smittar en med så är jag i så fall fett imun. Ledsen. Jag ser bara en tramsig och påklistrad tomte.

Bo-Conny Skruvlin

18 Dec 2008, 14:21
Profile WWW

AC/DC är i daxläget det bästa av det bästa! Då det går utför för alla andra, men det går uppför för AC/DC... [8D] De behöver ingen smink eller annat skit (däremot så kan nog inte Angus ta av sig uniformen [:D] )de behöver bara sin rock n roll sen säljer de mer än nån annan...
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/m ... 4018612.ab
Så jag vet inte vems omdömme som är sämst.... [;)]

"If you wanna know how to play the blues, get your self a woman."

18 Dec 2008, 16:08
Profile ICQ YIM WWW

Märk väl jag instämde i att det inte lät bra om henne.
Är nog inte så värst sentimental.
Såg Tony Joe White på Berns sist. Patetiskt. så var även Johnny Winter redan för 25 år sedan på Gröna Lund.
Dylan sist på Globen. Urk
Eagles på Globen sist. Så fullständigt strålande liksom Rush på samma ställe näst sista gången. Skit ljud sista gången.
Jodå jag kämpar mot min egen puritanism och försöker att rasera de filter som skärskådar artister och låtar efter den mall som 45 år av idogt musiklyssnade och intresse har byggt upp. Det som förefaller vara svårast att komma förbi är tramsfiltret och en som obönhörligen fastnar i det är just Mr Hellström.[xx(] Killen är bara en stor bluff.

Bo-Conny Skruvlin

18 Dec 2008, 16:39
Profile WWW

Jag såg också konserten. Jag tänkte faktiskt skapa denna tråd, men såg att Josh hann före.

Diana Ross sjöng inte bra.
Om det sedan beror på ålder och andra sviter eller bara dålig medhörning vet bara den insatte.

Tyckte mig uppfatta ett tecken från henne till ljudbordet vid ett tillfälle och därefter, inbillade jag mig iaf, att hon sjöng något bättre.

En annan besvikelse är den entonighet hon sjöng med och all "sångprat" hon sysslade med mitt i låtarna. Dessutom försökte hon prata i samma tonläge som hon försökte sjunga. Nätack.

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]

18 Dec 2008, 16:44
Profile WWW

Tackar för det. Hell-ström har en egen lite igångsättningsknapp hos mig.
Jo jag har fattat att han förmedlar något som går hem, men inte på min adress.
Grejen med DR var väl aldrig att hon sjöng så jäkla rent.
För mig var hon en som man trodde att hon menade varje ord hon sjöng. Hur banalt det än var och det räckte hela vägen till skivbutiken.
Och att vi som har nördat in oss i musiken utvecklar ett ibland besvärande öra för noggrannhet är väl inte så konstigt. Årets upplaga av Idol påvisade hur olika man kan uppfatta musik. Min sambo och jag hade definitivt olika uppfattningar och det var jäkligt itressant hur hon som utpräglad mainstream lyssnare/konsument försökte förklara hur hon uppfattade musiken och artisterna. Där jag pratade om att sätta låtarna och att inte sjunga surt, fel tonarter, pitch och engelskt uttal så pratade hon om glädje och danslust och att se glad ut.[:)]

Bo-Conny Skruvlin

18 Dec 2008, 17:39
Profile WWW
Reply to topic   [ 23 posts ]