| Author |
Message |
|
Patrick Zimbalist
Joined: 12 Jan 2008, 03:41 Posts: 777
|
 var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
http://www.blocket.se/vasternorrland/Ib ... =23_11&w=3såg annonsen igår, ganska kort tid efter att den hade publicerats, men funderade för länge om jag skulle hugga den. tänkte "troligtvis från 89"...det lät ju suspekt. sedan tänkte jag "det kanske är en rg350" eller "en kina-kopia". sedan kom ngt annat i vägen för mina tankar och inte förrän idag började jag tänka på den igen. för några år sedan hade jag nog inte ens tänkt så mkt utan slängt iväg ett mail direkt. antingen börjar jag bli gubbigt trött eller så har fake-marknaden satt sina spår 
|
| 24 May 2014, 17:09 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 24 May 2014, 17:46 |
|
 |
|
Bentooshape
Joined: 02 Mar 2009, 22:40 Posts: 1483 Location: South
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
|
| 24 May 2014, 18:16 |
|
 |
|
Cabretta
Joined: 03 Apr 2011, 01:09 Posts: 2856 Location:
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen  .
|
| 24 May 2014, 18:21 |
|
 |
|
Burner
Joined: 04 Mar 2003, 10:10 Posts: 5832 Location: Stockholm
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Måste va drogrelaterat! 
|
| 24 May 2014, 18:35 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Cabretta wrote: Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen  . Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+ 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 24 May 2014, 18:56 |
|
 |
|
Cabretta
Joined: 03 Apr 2011, 01:09 Posts: 2856 Location:
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote: Cabretta wrote: Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen  . Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+  Vad menar du, alla på Bojen är väl 70-plussare? Vinyljunkie och Magnus Olsson använder gamla bilder från 60-talet på sig själva, de är långt över 70.
|
| 24 May 2014, 18:59 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15254 Location:
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote: Cabretta wrote: Jajjamen, Vinyljunkie eller Magnus Olsson skulle mycket väl kunna vara köparen  . Nej, nej, nej... du nämner ungdomar nu. Riktiga bojengubbar snackar jag om ; 70+  Nu är jag inte 70+ men kan tänka mig att köpa en hög med skit om jag kan sälja den till dubbla vad jag gav, hoppas det besvarar din fråga.
_________________
|
| 24 May 2014, 18:59 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Mike Leaf wrote: Nu är jag inte 70+ men kan tänka mig att köpa en hög med skit om jag kan sälja den till dubbla vad jag gav, hoppas det besvarar din fråga. Ok. Dryga ut pensionen mao. 65+ då? 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 24 May 2014, 20:04 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10955 Location: I skogen utanför Göteborg
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Jag är oskyldig till detta "sno en gitarr fler Patrick" brott. Trodde aldrig jag skulle skriva så här men jag har nog med gamla 550 redan (och ingen av dem används).
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 24 May 2014, 21:06 |
|
 |
|
Patrick Zimbalist
Joined: 12 Jan 2008, 03:41 Posts: 777
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
så sant! 
|
| 25 May 2014, 00:14 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15254 Location:
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote: 65+ då?  51. Du då ? 16-17 gissar jag?
_________________
|
| 25 May 2014, 13:05 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Mike Leaf wrote: Forsman wrote: 65+ då?  51. Du då ? 16-17 gissar jag? Nja, min mentala ålder är väl däromkring, kanske lite lägre ändå. Beror på hur mycket fulöl som införtärts... 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 25 May 2014, 13:23 |
|
 |
|
Mike Leaf
Joined: 27 Dec 2007, 16:14 Posts: 15254 Location:
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Forsman wrote: Nja, min mentala ålder är väl däromkring, kanske lite lägre ändå. Beror på hur mycket fulöl som införtärts...  Ja ja... har Du druckit redan.... Kul är Du i alla fall. I lagom doser... Och Du har ju rätt , en gul Ibanez är inget som hägrar för den gamle grå gitarristen.
_________________
|
| 25 May 2014, 13:29 |
|
 |
|
Forsman
Joined: 17 May 2008, 19:55 Posts: 1138 Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Mike Leaf wrote: Och Du har ju rätt , en gul Ibanez är inget som hägrar för den gamle grå gitarristen. Klart du ska ha en spetsig gul Ibanez, har inte alla det?  EDIT: Självklart har jag en!  Ingen 550 utan en 350, men den är löjligt gul iaf! 
_________________ "App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"
|
| 25 May 2014, 13:56 |
|
 |
|
B.B.A.
Joined: 03 Nov 2011, 15:54 Posts: 646 Location: Ibanez country
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Nej, men bra pris var det 
_________________ Ibanez - New Ideas For Today's Musicians
|
| 26 May 2014, 11:15 |
|
 |
|
Vinyljunkie
Joined: 07 Sep 2009, 13:27 Posts: 8020 Location: Göteborg
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
B.B.A. wrote: Nej, men bra pris var det  Och där kom herre nr 3 på Bojen som skulle köpt den in i leken! Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak? 
|
| 26 May 2014, 12:38 |
|
 |
|
Din_Mentor
Joined: 15 Sep 2009, 21:57 Posts: 3137
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Vinyljunkie wrote: Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak?  Ja precis 
|
| 26 May 2014, 13:12 |
|
 |
|
Krippa
Joined: 22 May 2006, 10:07 Posts: 787 Location: Ståkkålm
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Vinyljunkie wrote: B.B.A. wrote: Nej, men bra pris var det  Och där kom herre nr 3 på Bojen som skulle köpt den in i leken! Men nog är det väl ett par till här av alla 1000 medlemmar som har bra smak?  Jag är väl nummer fyra då, men jag har en pippigul '89a redan (och en vit). En orange och svart med lönnbräda står högt på önskelistan.
|
| 26 May 2014, 17:51 |
|
 |
|
Chatte
Joined: 28 Jul 2010, 15:01 Posts: 1910 Location: NORRKÖPING
|
 Re: var det någon av er som högg en gul rg550 för 1995kr?
Nummer 5 
|
| 26 May 2014, 19:42 |
|
|