| Author |
Message |
|
hottahejti
Joined: 15 Apr 2008, 01:21 Posts: 1200
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Den där ser jäkligt lovande ut!
_________________ "Its the man,not the gears,or was it vice versa?"
|
| 31 Jan 2014, 18:31 |
|
 |
|
bluescaptain
Joined: 28 Mar 2008, 11:48 Posts: 1992 Location: Backe
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Quote: Har han hört dig spela när han ska montera en skylt med hörselskyddstvång? Eller har du specifikt bett om det så ni kan spela ordentligt högt?
Jordu, hörselskyddstvång är nödvändigt, tunga riff är farligt ju! 
|
| 31 Jan 2014, 18:57 |
|
 |
|
bluescaptain
Joined: 28 Mar 2008, 11:48 Posts: 1992 Location: Backe
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Lackdags!! 
|
| 19 Mar 2014, 23:25 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Blir säkert kanon, jag är impad på er som beställer handbyggda gitarrer med låååång leveranstid. Jag skulle aldrig ha tålamod att gå och vänta så länge.
|
| 20 Mar 2014, 13:39 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Man blir ju alldeles knäsvag. En custombyggd Firebird e rätt klockrent!
|
| 20 Mar 2014, 14:21 |
|
 |
|
P90
Joined: 02 Jul 2010, 00:39 Posts: 1130 Location: Umeå
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
glassfinger wrote: Man blir ju alldeles knäsvag. En custombyggd Firebird e rätt klockrent! Å en Firebird 1 dessutom, det blir inte coolare än så. 
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 20 Mar 2014, 14:29 |
|
 |
|
LieMfB
Joined: 28 Sep 2004, 13:36 Posts: 1786 Location: Uppsala
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
P90 wrote: glassfinger wrote: Man blir ju alldeles knäsvag. En custombyggd Firebird e rätt klockrent! Å en Firebird 1 dessutom, det blir inte coolare än så.  Håller med! 
|
| 20 Mar 2014, 15:19 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
är det en synvilla eller är micken tiltad?
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 20 Mar 2014, 16:42 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Plexiglas wrote: är det en synvilla eller är micken tiltad? Är det en synvilla eller inte, jag ser ingen mick 
|
| 20 Mar 2014, 17:26 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
JTM wrote: Plexiglas wrote: är det en synvilla eller är micken tiltad? Är det en synvilla eller inte, jag ser ingen mick  fan, då ä dä alltså en synvilla! 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 20 Mar 2014, 17:30 |
|
 |
|
JTM
Joined: 03 Nov 2008, 21:14 Posts: 1369 Location: Dorotea Lapplands Sydport
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Skulle tro att det är stall hålen som är snedställda som luras. EDIT: kanske inte är snedställda stolpar, då är det nog en synvilla bara.
|
| 20 Mar 2014, 17:33 |
|
 |
|
DNS
Joined: 20 Mar 2005, 19:19 Posts: 1037 Location:
|
 Re: Kik på gammtvetn!
bluescaptain wrote: Mr Smiley wrote: Dags att uppdatera tråden med fler bilder? Kanske ge den ett namn som gör att man läser den också? Byggtrådar brukar vara populära, men vad är " gammtvetn" för något?  Gammtvetn = gammalt blandat rat och träflis  Vad är rat får något då?
|
| 20 Mar 2014, 17:42 |
|
 |
|
glassfinger
Joined: 25 Sep 2004, 16:48 Posts: 3754 Location: Hising Island
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
DNS wrote: Vad är rat får något då? En sån här är det. Lite har man ju lärt sig på bojen. 
|
| 20 Mar 2014, 18:25 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
glassfinger wrote: DNS wrote: Vad är rat får något då? En sån här är det. Lite har man ju lärt sig på bojen.  rat = gammalt skräp, och det stämmer ju rätt bra med bilden 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 20 Mar 2014, 18:31 |
|
 |
|
DNS
Joined: 20 Mar 2005, 19:19 Posts: 1037 Location:
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
glassfinger wrote: DNS wrote: Vad är rat får något då? En sån här är det. Lite har man ju lärt sig på bojen.  En sådan har jag haft sen 1986.  Ändra: Det har jag faen inte alls det, för jag har en Rat II och den kom först 1988.
Last edited by DNS on 20 Mar 2014, 20:14, edited 1 time in total.
|
| 20 Mar 2014, 19:44 |
|
 |
|
DNS
Joined: 20 Mar 2005, 19:19 Posts: 1037 Location:
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Plexiglas wrote: rat = gammalt skräp, och det stämmer ju rätt bra med bilden  Jo, det anade jag. Jag trodde det var någon skogsterm typ grot, grenar och toppar. Men det är väl helt enkelt något ratat gissar jag. Snyggt bygge. 
|
| 20 Mar 2014, 19:48 |
|
 |
|
bluescaptain
Joined: 28 Mar 2008, 11:48 Posts: 1992 Location: Backe
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Fanskapet ser ut att bli färdig i Påsk, lägger upp slutgiltig bild då jag fått hem den! 
|
| 11 Apr 2014, 16:27 |
|
 |
|
trulsux
Joined: 27 Jul 2009, 13:32 Posts: 524 Location:
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Stiligt!!
Vad är det för stämskruvar??
Mvh/ Truls
|
| 11 Apr 2014, 16:42 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 11 Apr 2014, 16:43 |
|
 |
|
bluescaptain
Joined: 28 Mar 2008, 11:48 Posts: 1992 Location: Backe
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
trulsux wrote: Stiligt!!
Vad är det för stämskruvar??
Mvh/ Truls Nå blytunga banjovred.. Som sig bör! 
|
| 12 Apr 2014, 13:33 |
|
 |
|
trulsux
Joined: 27 Jul 2009, 13:32 Posts: 524 Location:
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
Jajamensan  , jag försöker hitta till min gamla fågel….. vem gör dom här ( för dom ser ju nya ut) Mvh/ Truls
|
| 12 Apr 2014, 14:49 |
|
 |
|
bluescaptain
Joined: 28 Mar 2008, 11:48 Posts: 1992 Location: Backe
|
 Re: Kik på gammtvetn! (aka firebirdbygge)
|
| 27 May 2014, 22:20 |
|
|