gurani wrote:
okey, om du läser så skrev jag inte att kroppen skulle vara ifrån 50-talet, den får vara när ifrån som helst, men den ska va SSS.
Halsen får gärna vara U men inte V. Vad jag vet så var de första stratocaster halsarna U eller fet C. Kompisen har en sån 54a.
Hade du nåt till salu eftersom du svarade?
MVH
/Jonas
Jag ber om ursäkt [:o)], jag tog bara för givet att det fanns en koppling mellan halsen och kroppen... [:I]
Däremot ska ingen komma och påstå för mig, att något annat än V-shape förekom på 50-talet utan att lägga fram tunga bevis. Ett sådant påstående kastar nämligen omkull vedertaget vetande. Visserligen ändrades V-shapen för varje år, och det fanns en så kallad "soft v-shape" som vid första ögonkastet möjligen kunde påminna om en U-profil, men någon U-profil förekom inte före den 1 oktober 1959. C-shape (fet eller tunn) kom långt senare, kanske mot slutet av 60-talet eller kanske rent av i början av 70-talet. Jag är osäker där - men absolut inte osäker på V-shape och 50-talet. Så om din kompis hade en 54:a U-shape eller fet C-shape kan jag med 100 procents säkerhet säga att halsen var utbytt. [V][:(!][V]
Nej jag har ingen att sälja. Jag försökte bara vara hjälpsam. Jag får väl be om ursäkt om det också... [:I]. Lycka till i jakten på delar.
Mvh/Janne
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">