|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
intressekoll Custom Hiwatt 100 mot annan rörtopp
| Author |
Message |
|
gäddhuvud
|
 intressekoll Custom Hiwatt 100 mot annan rörtopp
Har en custom hiwatt 100 som stått parkerad sedan 95. funkar ok men skrap i mastervolumen och plugghålsmuttern (heter det så) till brightingången/-kanalen är försvunnen, men det har funkat fint ändå sedan jag köpte den runt 90.[:)] vet inte om det är ett ålderstecken, men jag tycker att hiwatts distar för sent, dvs man måste dra upp HÖGT för att få till det rätta goa ljudet.[B)] söker således en förstärkartopp som låter gott redan på lägre volymer, typ orange thunder- eller rockerverb 50 (eller 100?) watt, eller något liknande. Har eventuellt även ett 4ohms kabinett med 8 10or i (okänt märke, kanske marshall, lätt för sin storlek). Kabinettet ser ut som att det har åkt kana genom rännstenen under 80-talet (vilket inte är jättelångt från sanningen) tolex i flagor och hål - enligt legenden ett skotthål- i tyget. Sist jag hade riggen uppe lät det helt OK, men som sagt en sen men brötig dist och STARKT ljud, cleant spelad är den oöverträffad i klarhet. Funkar bra att spela bas på grejorna dessutom. Den finns i göteborg. Någon intresserad? Erik
|
| 13 Nov 2009, 00:52 |
|
 |
|
rag
|
du har mail
|
| 13 Nov 2009, 23:23 |
|
|