mfr wrote:
Det är helt okej men betyder det också att det är okej att om man är polare med administratorn så kan man be honom att plocka bort inlägg som man inte tycker är bra. Isåfall vill jag också kunna göra samma sak i mina säljes och köpes trådar.
Vi är flera som har admin-rättigheter här, men vi läser inte alltid allt och kan därför missa en del saker. Som sagts ovan gäller dock generellt några enkla regler för moderering:
<ul><li>Inget kladd i annonstrådar från de som inte är en del av affären (möjligen kan extra reklam eller förtydliganden som "jag har haft den här gitarren förut och kan intyga kvaliteten" vara OK).</li><li>Off topic-trådar flyttas snabbt från andra forum till OT-forumet</li><li>Falskskyltade gitarrer och andra fejkade varor får ej annonseras ut på säljesplanket</li><li>Inga påhopp, osmakligheter eller olagligheter</li></ul>
Nej, man får inte särbehandling för att man är kompis med admin, däremot kan man maila
admin@ljudbojen.com så tar nån av oss en titt på tråden och raderar inlägg eller trådar som spårat ur. Ibland gör även admin misstag eller andra bedömningar än den som skrev inlägget. Tänk på att ironi och internskämt inte alltid uppfattas av andra, speciellt inte via nätet.