| Author |
Message |
|
zeta
Joined: 11 Oct 2005, 09:18 Posts: 688 Location: Strax väster om Stockholm
|
 Andra intressen?
Med tanke på tråden om hifi etc... 36 sekunder in på denna http://www.svt.se/svt/road/Classic/shar ... rch&lpos=0" …men alltså alla människor har ett intress, det viktigaste är att vi inte odlar intresse för både hifi, snabba bilar, segelbåtar, golf och så vidare, för till syvende och sist är vi vanliga löntagar eoch det räcker inte till allt" Började fundera lite och checka av listan, framförallt nu när man snart närmar sig 40 och r'n'r & F1 drömmen verkar en aning avlägsen Gitarr - Check[:D] Barn - Check Hifi - Check Kamera - Check Bilar - Check Båt - Strax Sommarställe - Näe Motorcykel - Har en tandemmoppe[:I] Frimärkssamling - Aldrig igen, inte sen jag fyllde 7 år Golf - Räknas minigolf på fyllan? Har säkert glömt en massa men fyll gärna på. Visst har inte fräsigaste gitarren, bilen, kameran etc. men de duger åt mig just nu iaf. Funderar stort på att sk<ffa bår så snart huset/trädgården är klara (klarar sig utan mig i 4 veckor). Antar att det är fler som har andra hobbies/fritidsysselsättningar än bara gitarr?
|
| 28 Dec 2007, 19:36 |
|
 |
|
Maestro_Mikk
|
förutom att just spela gitarr är musiken mitt största intresse. jag samlar skivor, pluggar musik och lyssnar på massa musik. sen tycker jag om filosofi och psykologi och jag är en höjdare på sexualkunskap och eftersom jag är något av en hypokondriker kan jag en del om sjukdomar och grundläggande anatomi[:D] och jag kan det mesta om batman och massmördare[8D] sen är väl flickvän, vänner och fester det man helst av allt ägnar sin tid åt[:)] À tout le monde À tout mes amis Je vous aime Je dois partir http://www.myspace.com/mikaelwigstrom
|
| 28 Dec 2007, 21:32 |
|
 |
|
kjelle
|
kajaker, cyklar, vindsurfingbrädor, inlines, båtar, skidor, musik utan girarrer .... och alla prylar som hör till [:I] 
|
| 29 Dec 2007, 01:13 |
|
 |
|
Chopper
|
Mat, Kajak, Foto, MC, trampcykel, natur, vandring och filuftsliv, trädgårdsarbete av all de slag utom gräsklippning. Senär naturligtvis musik i nästan alla dess former det största intresset.
|
| 29 Dec 2007, 01:21 |
|
 |
|
rawburt
Joined: 03 Oct 2004, 16:06 Posts: 466 Location: Lerum/Göteborg
|
Lika såld på ciklid-akvarium som musiken, det är inte lätt emellanåt med prioriteringarna.. Men en skön balans mellan två så skilda hobbies.. Ingen annan som är akvarienörd här?
|
| 29 Dec 2007, 02:22 |
|
 |
|
DNS
|
Var just (nåja det var ljust ute) ute och svetsade fästen för skivstångsvikter på bakhjulen på min Wheel Horse 160-C Automatic. 45kg på varje hjul nu..[}:)]. Bara att invänta snön..[^] Annars Mc, lite trädgård, traktorer små och halvstora. Hifi, gitarr och musik.
<font size="1">Edited by - DNS on jada jada 2008 alldeles nyligen. </font id="size1">
|
| 29 Dec 2007, 02:48 |
|
 |
|
Mason
|
Andra intressen förutom gitarrer you say...
Flickvän och vänner. Utan dom nära är man ju inte så mycket... Foto. Är man gitarrflummare så kan man ju lika gärna vara fotoflummare också, eller hur? Musik. Jag driver en rockklubb i Uppsala, and I sure ain't hell doing it for the money. Tror jag lägger ut mer pengar på den än jag får in. Som tur var är det nationsgigg, så det är varken några jättestora inkomster eller utgifter. Datorer och spel. Jag hänger på forum, självklart så är datorn en av mina intressen. Rollspel. Can't blame me for being a nerd aye? etc etc... Många nördiga intressen, men foto, musik och dator smäller nog högst.
|
| 29 Dec 2007, 03:36 |
|
 |
|
Molle
|
Intressen? Ja det vete faan. Det finns ju en hel del man går och drömmer om, typ båt, hoj, resor, mm mm. Men om det ska vara ett intresse man verkligen utövar så blir det nog musik för hela pengen! Tiden och pengarna räcker inte till fler intressen. Jo förresten! Jag har nyligen kommit över en digitalkamera av rätt bra kvalisort, så jag ska ta upp ett gammalt avsomnat intresse igen, fotografering! Det är en Fuji FinePix 9600 jag skaffat begagnad på Tradera. Här är ett par bilder jag tog efter ett gig strax före jul.   To old to rock n´ roll, to young to die
|
| 29 Dec 2007, 03:46 |
|
 |
|
timrat
|
gitarrer och flugfiske flugbindning ligger nog på topp. sem måste man säga barnen sen finns det inte tid för mer
|
| 29 Dec 2007, 10:53 |
|
 |
|
knirken
|
MC Foto Fiske Naturen Ja det finns mycket som väcker min nyfikenhet men man hinner ju inte med allt.[:)]
|
| 29 Dec 2007, 11:55 |
|
 |
|
Tommy_Wylde
|
upptäckte att mitt gamla intresse för radiostyrt har vaknat till liv igen. (Tack vare pojken) annars: bilar (hotrods och motorsport) båtar musik finns massa mer jag gillar men orkar inte skriva allt. just nu ligger focus på bandet och den kommande demon[;)] EDIT: vill lära mig att lira B3[:p] "Lyrics is wasted time between the solos"  Drakpack-"Ska genast lägga ut ungar & fru på tradera så jag får i hop lite pengar till denna skönhet"
|
| 29 Dec 2007, 12:44 |
|
 |
|
Con Chord
|
Förutom musiken så är jag målvakt i ortens innebandylag. Hinner inte med så mycket mer än så. Vi åkte ur Div. 2 ifjol så det är lite kortare resor i år men då vi är på rätt god väg att ta oss upp igen så får det här bli sista säsongen. Det tar en hemsk massa tid som man vill spendera på familj, sommarstuga etc. Dessutom ska man måsta jobba också vilket för mig innebär en del resor. Sen får man väl inse att man inte är någon ungdom längre, den yngsta i laget är i samma ålder som äldsta dottern [:)]
|
| 29 Dec 2007, 15:12 |
|
 |
|
Dexter
|
Mat (att äta, inte att laga) Styrketräning Hundar Sport (spec kampsport märkligt nog) Psykologi Historia Film Fåniga, bisarra humorprogram/filmer. Bäst gillar jag Killinggänget och Monty Python
|
| 29 Dec 2007, 22:47 |
|
 |
|
Ron Thomson
Joined: 05 Jun 2004, 08:10 Posts: 1634 Location: Skellefteå
|
Förutom gitarr och musik.
Barnen och familj förstås .
Dans ! Framförallt Lindy Hop (det som i Sverige kallades Jitterbug) Pardans till 30-40 tals swingmusik.
2:a världskriget, hade ett återfall i modellbyggarträsket då sonen var i rätt ålder (flyg).
Fiske på sommaren (vinterfiske har aldrig lockat)
R.T.
|
| 29 Dec 2007, 22:56 |
|
 |
|
baberg
|
Förutom musiken så pysslar jag med:
Jakt. Det är rådjur, duv och andjakt som gäller. Fast sen jag blev tvungen att ta bort Vicky (en labrador) för två år sedan, så blir det inte så mycket jakt längre. [V] Men när hon levde var det mycket hundträning som gällde. Vi körde lydnad & apport träning i stort sett dagligen. Hon blev faktiskt uttagen som unghund i Östras lag i Lag-SM. Vi kom på 4:de plats av 14 lag[:)]
Mc. Har en Yamaha Wildstar 1600. Det är den sjunde hojjen på 6 år. Fan, verkar som om man byter hoj lika ofta som gura. [:)] Tidigare sysslade mina grabbar med att köra cross. De hade varsin hoj. Men som tur är lag de av med det. Jävligt stor risk för skader i den sporten.
/Bosse
|
| 29 Dec 2007, 23:10 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Tja, lite olika saker, en del kostar pengar, andra kostar tid. Förutom gitarr med tillbehör blir det:
- MC (Yamaha Dragstar Classic 1100) - Golf - Flugfiske (Väldigt aktivt förutom i sommar som var ett uselt år) - Lokalpolitik (Förutom jobbet som ta ca 50-60 tim vecka blir det en del kvällsmöten, kostar tid) - Diverse föreningar (Som jag missköter mitt engagemang i.) - Sommarställe (Föräldrarna äger men jag är "gårdskarl" och allt i allo. - Fru och en son (som också missköts pga tidsbrist) - Litteratur i de flesta former. - Kostymer och skor
Tidigare: - Sportdykning - Foto
Det som inte ingår i mitt liv är: - Sport (Det enda som är värre än att titta på eländet är att utöva skiten!)
Skulle vilja hinna med/ha råd med: - Kajak - Fritidsbåt
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 30 Dec 2007, 00:20 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10936 Location: I skogen utanför Göteborg
|
Många här man skulle kunna vara vänner med om delade intresse är bra.
För mig är det, ungefär i den ordningen.
Musik Göra musik Spela in Spela gitarr Öva gitarr Hunden Gitarrer Foto Skidåkning Fiske (helst gädda, abborre och gös) Vandra i bergen (men natur funkar) Mountainbike Meka med gitarrer Studio (har som självändamål börjat dala) Resa (har börjat avta rätt rejält) Böcker Vin (bara jag slipper dricka det) Datorer (men det har verkligen trillat på senare tid, det är bara Photoshop som gör att det fortfarande är kvar)
Och säkert tusen andra grejer som jag glömt.
/Magnus
|
| 30 Dec 2007, 00:47 |
|
 |
|
Lackawanna
|
Musicera med bandet förståss.
Annars:
Spela fotboll på korpnivå. Inne på vintern, ute på sommarn. Följer hockey rätt hårt framförallt Elitserien och Brynäs såklart. Läser en hel del böcker. Spelar en hel del golf. Har en fru men inga barn (ännu). Kanske därför man hinner med vissa tidskrävande intressen.
"Så att, jodå"
|
| 30 Dec 2007, 00:48 |
|
 |
|
johanM
|
Det som gäller när man inte gör eller lyssnar på musik är:
Fotboll Ishockey Klättring Resa Fotboll Sälja datorprylar Gå på stadion Fotboll Styrketräna Film Och fotboll
// / |-|: _| [] |-| /- ||
|
| 30 Dec 2007, 04:33 |
|
 |
|
rifle
|
Det jag gör på fritiden är:
Gitarr Flugfiske Skoter Snowboard
Dude
|