|
 |
 |
| Author |
Message |
|
bummer
|
 Re: Bruce Springsteen!
Tokerekloker wrote: Finns inget värre än när artister och band ska hålla på med (allt som oftast vänster)propaganda. Folk går för att lyssna på musik och inte för att de ska uttrycka någon politisk ståndpunkt. Skulle jag gått på en konsert och höra sånt skulle jag gå direkt. En man går omkring med en bärbar stereo och spelar ”Streets of Minneapolis”, en ny sång av Bruce Springsteen. The Boss dök upp under en överraskningskonsert på fredagen, där intäkterna gick till Renee Goods och Alex Prettis familjer. https://www.dn.se/varlden/vi-ar-inte-sn ... minnesota/
|
| 31 Jan 2026, 11:49 |
|
 |
|
zoork_1
|
bummer wrote: En man går omkring med en bärbar stereo och spelar ”Streets of Minneapolis”, en ny sång av Bruce Springsteen. The Boss dök upp under en överraskningskonsert på fredagen, där intäkterna gick till Renee Goods och Alex Prettis familjer. https://www.dn.se/varlden/vi-ar-inte-sn ... minnesota/ +1
|
| 31 Jan 2026, 13:08 |
|
 |
|
Tokerekloker
|
bummer wrote: Tokerekloker wrote: Finns inget värre än när artister och band ska hålla på med (allt som oftast vänster)propaganda. Folk går för att lyssna på musik och inte för att de ska uttrycka någon politisk ståndpunkt. Skulle jag gått på en konsert och höra sånt skulle jag gå direkt. En man går omkring med en bärbar stereo och spelar ”Streets of Minneapolis”, en ny sång av Bruce Springsteen. The Boss dök upp under en överraskningskonsert på fredagen, där intäkterna gick till Renee Goods och Alex Prettis familjer. https://www.dn.se/varlden/vi-ar-inte-sn ... minnesota/-1
|
| 31 Jan 2026, 20:19 |
|
 |
|
Lynxtrap
|
Tokerekloker wrote: Finns inget värre än när artister och band ska hålla på med (allt som oftast vänster)propaganda. Folk går för att lyssna på musik och inte för att de ska uttrycka någon politisk ståndpunkt. Skulle jag gått på en konsert och höra sånt skulle jag gå direkt. Det där hör man ju ibland, men jag begriper mig inte riktigt på varför folk blir upprörda åt det. Själv låter jag helt enkelt bli att lyssna på artister som jag av en eller annan anledning ogillar. Begriper iofs inte heller på själva argumentet, är det liksom ok för artister och band att uttrycka sig om allt utom just politik?
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 05 Feb 2026, 21:28 |
|
 |
|
salesman
|
Ordentlig vänster propaganda handlar om att ta hand om sina egna och förstå att vi måste hjälpa varann.
Men idag är högern och vänstern så jäävla våldtgna så man kan inte lyssna på något.
Och Amerikas rov kapitalism... fyy faan man spyyr.
Om jag tittar runt mig. Så det enda system som verkar fungerat så var nord europeisk social demokrati... numera sönder kn-llat.
Då kunde kvinnan vara hemma med barnen och verkstads jobbet räckte till en ny Volvo 245, ett nytt hus och slantar till barnbarnen. Dom kunde köpa en sommarstuga och åka på semester.
Vad har vi nu enbart rovkapitalism dog eat dog ekonomi.
Nu tar jag en grogg till.... jag har vintersemester. Och en ny Fender Super Reverb och frun säger jag får inte sätta på den.... strömmen är för dyr....
|
| 05 Feb 2026, 22:13 |
|
 |
|
Korvabengt
|
Tokerekloker wrote: Finns inget värre än när artister och band ska hålla på med (allt som oftast vänster)propaganda. Folk går för att lyssna på musik och inte för att de ska uttrycka någon politisk ståndpunkt. Skulle jag gått på en konsert och höra sånt skulle jag gå direkt. Men hur tänker du nu? Blues är ju i grunden arbetslåtar på bomullsfälten som uttryckte kamp mot de omänskliga arbetsförhållandena. En kampsång mot förtryck och apartheid i ett orättvist samhälle. ”Typ vänsterpropaganda” Eftersom bluesmusiken är anfadern till det mesta som vi kallar ”modern musik” idag så kan du, enligt din egen definition, inte gå på konserter idag. För dom är ju i grunden ”vänster”………
|
| 05 Feb 2026, 22:36 |
|
 |
|
bummer
|
Lynxtrap wrote: Tokerekloker wrote: Finns inget värre än när artister och band ska hålla på med (allt som oftast vänster)propaganda. Folk går för att lyssna på musik och inte för att de ska uttrycka någon politisk ståndpunkt. Skulle jag gått på en konsert och höra sånt skulle jag gå direkt. Det där hör man ju ibland, men jag begriper mig inte riktigt på varför folk blir upprörda åt det. Själv låter jag helt enkelt bli att lyssna på artister som jag av en eller annan anledning ogillar. Begriper iofs inte heller på själva argumentet, är det liksom ok för artister och band att uttrycka sig om allt utom just politik? Definitivt. Som den där låten om att han är för sexig för sin skjorta. Dio sjöng att man inte ska prata med främlingar. Han kanske var rasist? Judas Priest gjorde en låt om en värktablett.
|
| 06 Feb 2026, 14:30 |
|
 |
|
zoork_1
|
Passa er boys, annars kommer bergis politikpolisen. Jag snuddade vid området för en tid sedan och fick 1-2 på mig direkt....
|
| 06 Feb 2026, 16:52 |
|
|