|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
Tankar kring en Fender Super Sonic 60w topp!!
| Author |
Message |
|
gretschen
Joined: 31 Dec 2007, 15:54 Posts: 1019 Location: Järbo,Dalsland
|
 Tankar kring en Fender Super Sonic 60w topp!!
Jo,så är det,att ni som är lite bekanta med denna stärk vet att det är 2 kanaler,en ren vibrolux/bassman och en "burn" kanal. Har helt snöat in på vibroluxkanalen som låter så jäkla fint med min gretsch inpluggad,men det blir ju olidligt högt.Som alla rörstärkare låter den ju bättre ju högre man spelar! Hade en tanke jag tänkte dryfta bland alla er kunniga....Skulle det vara möjligt att modda den såpass att man kan få en separat gainkontroll i den "rena"kanalen?? Det hade ju varit kanon!!
//Robban
_________________ GREEN KRYPTONITE ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO
|
| 02 Feb 2015, 17:08 |
|
 |
|
Tubis
|
 Re: Tankar kring en Fender Super Sonic 60w topp!!
Det man gör är att sätta en mastervolym på den "rena" kanalen. Den volymkontrollen som sitter nu "är" gainkontrollen.
_________________ Johan Hansson
|
| 02 Feb 2015, 17:14 |
|
 |
|
gretschen
|
Skulle detta vara en hyfsat enkel operation för en duktig rörpulare?? Låter som att jag ska satsa på detta, gillar verkligen Vibroluxkanalen!!
//Robban
|
| 03 Feb 2015, 14:15 |
|
 |
|
Amp Healer
|
gretschen wrote: Skulle detta vara en hyfsat enkel operation för en duktig rörpulare?? Låter som att jag ska satsa på detta, gillar verkligen Vibroluxkanalen!!
//Robban Ja det är det, samtidigt som det finns några mastrar att välja på = vissa låter/funkar bättre än andra. Sen måste du ju även ha plats för en pott till 
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 03 Feb 2015, 15:00 |
|
 |
|
gretschen
|
Plats finns ju absolut,ett alternativ är ju att använda sej av effekloopens hål fär potar för att slippa borra nya hål,den används ändå inte!! Vem finns i Västområdet som kan rekommenderas?? Bor strax norr om Uddevalla så inom en 15mils radie bör det ju finnas nån duktig tekniker som kan ta sej an denna operation???
//Robban
|
| 05 Feb 2015, 10:11 |
|
 |
|
Tubis
|
Man måste dock ha klart för sig att man inte får samma ljud på låg volym om man sätter en master på den rena kanalen. Man tar helt enkelt bort överstyrningen i slutsteget som kommer vid hög volym. Man kan sätta en post phase inverter master som gör det något bättre, fortfarande inte hela vägen och det kommer vara en master som tar på bägge kanaler. Jag finns i Uddevalla.
_________________ Johan Hansson
|
| 05 Feb 2015, 11:17 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|