Fick i uppdrag att räta en en sådan.
Schema vart ju snabbt gjort att rota fram online,och med det i handen hade man väl hyggligt klart för sig vad som var att vänta redan innan man slog om brytarn.
Eller...
Inte.
Detta e nog den mest vedervärdiga leadkanal jag spelat på,i ambition att det ändå handlar om en "komplett" rörförstärkare.
Om inte...så ligger den iaf jävligt bra till ihop med Hayden "Peacemaker". SICKEN dynga! Lead är highgain och arbetar med 5 gainsteg,å inte ens det har man fått rätt.
Clean e en mer normalt uppsatt 2 stegare,så den går ju iaf an,men asså...lead.? Hur FAN tänkte de där?
Det är ju ENBART det många ggr omtalade fenomenet av "tjackpåtänd humla i en glasburk". Odynamiskt,fult,ubertät dist osv osv.
ALL ton e borta.

Det hela bygger kring ett moderkort,och sedan sitter slutrörsocklarna på ett eget kort som "sticks" på plats i därför avsedda socklar och säkra med skruv som även håller rörhållarna.
Vad göra?
Arbetsordern var "få det att låta mer vanlig rocknroll å gärna åt Marshall hållet". Mm..Marshall å Marshall...kan man ju tycka vad man vill om i ljuset av att det då e en Crate,men..ptja.
Clean fick fortsätta vara en 2 stegare. Inte mkt att orda om. Tonstacken är anoddriven och sitter på 1a steg.
Sen..styrs det hela via optos. Heller inget märkvärdigt i så måtto.
Grunnade en bra stund på det med lead och det stannade i,med allt invägt,att jag demonterade V3 flaskan med sockel å hela helvete. Jepp. Gjorde en 3 stegare av det och flyttade tonstacken ifrån att sitta efter hela kedjan till att nu hänga på andra stegets anod.
I sin tur sattes värdena kring fasvändaren,som e en LTP,om en del med samt att NFB justerades till smak. På det då givetvis en PPIMV...

Mao en rätt rejäl omrumstering. Vart de nå bra då?
Ptjo. Tycker jag nog. Får se om inte ägaren eller ngn däromkring kan få ur sig ett vettigt ljudklipp vad det lider.
Som en fotnot,iom att detta ändå e ljudbojens rörfora,så får jag säga att de e rent korkat dumt ihopsatta dem här.
Vidare ett varningens ord i form av att iaf denna var satt till 220VAC läge,å se det e nog inte helt smart för det gav ett B+ på 560 pinnar under last. Inte världens mest genomtänkta grej med lytar specade till max 500VDVC. (Å vissa av dem rent av 450VDC).
I 240VAC läge fick jag ut strax över de specade 460VDC schemat anger. Mao milt sagt värt att kolla.. Å hur det skall kopplas om ser man enkelt på schemat. Allt e uppmärkt.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.