|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Bentooshape
|
 Säkring?
Under ett rep för någon vecka sedan dog min peavey classic 50w och stängdes av helt. Den gick inte alls att starta igen efter det. Jag antar att det är en säkring som gått?
Vart kan man köpa en ny säkring, och hur vet jag vilken jag ska ha? Någon här som kan hjälpa mig så vore jag väldigt tacksam.
Och gör all del, tror ni att det är något annat som gått sönder eller behöver bytas så säg gärna det!
|
| 23 Feb 2013, 21:59 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: Säkring?
om en säkring går sönder i en peavy classic så har nått dyrt pajjat då dessa är helt fel avsäkrade sitter typ 3 ggr så stor säkring mot behövligt... rör /nättrafo inget ovanligt... så skulle inte stoppa in nån ny säkring utan att kolla upp den först.. 
|
| 23 Feb 2013, 22:10 |
|
 |
|
Bentooshape
|
zven wrote: om en säkring går sönder i en peavy classic så har nått dyrt pajjat då dessa är helt fel avsäkrade sitter typ 3 ggr så stor säkring mot behövligt... rör /nättrafo inget ovanligt... så skulle inte stoppa in nån ny säkring utan att kolla upp den först..  Ok. Rören är bytta för ca ett halvår sedan, och den är spelad väldigt sparsamt på sedan dess. Fan vad tråkigt när grejer inte bara kan funka. 
|
| 23 Feb 2013, 22:14 |
|
 |
|
zven
|
Bentooshape wrote: zven wrote: om en säkring går sönder i en peavy classic så har nått dyrt pajjat då dessa är helt fel avsäkrade sitter typ 3 ggr så stor säkring mot behövligt... rör /nättrafo inget ovanligt... så skulle inte stoppa in nån ny säkring utan att kolla upp den först..  Ok. Rören är bytta för ca ett halvår sedan, och den är spelad väldigt sparsamt på sedan dess. Fan vad tråkigt när grejer inte bara kan funka.  gjorde du nån biaskoll ?? original finns ej någon biaskontroll o inte helelr nåt sgm till 2 av slutrören.. sätter du in EL84M så går dem för HOT o det blir härdsmälta.... dessa är designade för billiga sovtek el84 or.. mitt råd är att kolla upp den ... modda så att alla rör fär minst 1k sgm o en biaspot... det är pilligt i dessa stärkare men det går o fixa...
|
| 23 Feb 2013, 22:19 |
|
 |
|
Bentooshape
|
Jag har faktiskt ingen aning. Lämnade till en polare som har koll på detta. Jag har varken kunskap eller intresse av att in och rota i den. Tack för tipsen! Får lämna den till någon kunnig för översyn så småningom.
|
| 23 Feb 2013, 22:23 |
|
 |
|
zven
|
ja se till att nån röris får göra handpåläggning...
det finns ju en del o välja på beronde på vart du bor,,,,
|
| 23 Feb 2013, 22:28 |
|
 |
|
Bentooshape
|
Bor i Malmö,så ni som läser detta och vill titta på den här i trakterna frågorna höra av er!
|
| 23 Feb 2013, 22:32 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|