Hej!
Har inte varit inne på ett tag (ljubojen altså)
Råkade se den här tråden, så tänkte blåsa ut lite frågetecken beträffande den här aktuella gitarren iallafall.
Jag tittade på Vend i Lördags EM, tror nog annonsen precis hade kommit in.
Ringde killen i fråga, ganska tidigt då, & frågade om gitarren var kvar, bor för övrigt i Lund så jag körde in till Malmö.
När jag var halvvägs till Malmö ca 10 min senare, så ringde han mig igen & sa att telefonen ringde varm & att priset nu var minst 4000:-.
När jag var där så skruvade jag av halsen för att leta efter någonting stämplar etc, då jag är helt okunning i dett område så kunde jag egentligen lika bra låta bli, men under tiden jag var där ringde telefonen hela tiden, för att avsluta det hela så köpte jag & betalade 3,700:- för gitarren.
Jag blev egentligen bara glad då jag letar/letade efter en bra strata då jag annars bara har Gibson & USA Hamers till gitarrer.
När jag sen kom hem & satt på strängar så fungerade inte halsmicken, som syns på bild har jag monterat tillfället mittmicken i halsläget, vilket nog inte är helt rätt.
Men med tanke att halsmicken inte funkar så är väl 3.700:- inte världen bäst slutpris heller?
Är det någon JVstratakunnig person här på bojen så skulle jag vara tacksam för information om delarna är (rätt) i allafall.
Ps. Jag har spelat på en del strator, men älskar den här gitarren, det är underbar spelkänsla & ton i den.