View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 01:10

Reply to topic  [ 17 posts ] 
Den stora (positiva;) OS-tråden (London 2012) 
Author Message

Post Den stora (positiva;) OS-tråden (London 2012)
Nu är OS i London 2012 invigt och de som följer spelen kan posta i denna tråd (för det finns väl några som följer spelen istället för att skåla? :wink: )

Såg invigningen igår och det var stort och välregisserat med en stor portion av engelsk humor - drottningensom fallskärmshoppare tillsammans med Craig som 007 och Rowan Atkinson tillsammans med London filharmoniker - helt underbart. :mrgreen: Jag gav upp när deltagarnas intåg kommit till Bermudas och insåg att Sverige börjar med 'S'. :roll:

Alshammar och Klüft är troligen/definitivt inte med. Holm och Olsson har slutat. Måste erkänna att jag inte har riktig koll på svenska deltagare men finns det något medaljhopp alls i detta OS?

/R

28 Jul 2012, 12:12
Profile

Post Re: Den stora (positiva;) OS-tråden (London 2012)
Renegade wrote:
Nu är OS i London 2012 invigt och de som följer spelen kan posta i denna tråd (för det finns väl några som följer spelen istället för att skåla? :wink: )

Såg invigningen igår och det var stort och välregisserat med en stor portion av engelsk humor - drottningensom fallskärmshoppare tillsammans med Craig som 007 och Rowan Atkinson tillsammans med London filharmoniker - helt underbart. :mrgreen: Jag gav upp när deltagarnas intåg kommit till Bermudas och insåg att Sverige börjar med 'S'. :roll:

Alshammar och Klüft är troligen/definitivt inte med. Holm och Olsson har slutat. Måste erkänna att jag inte har riktig koll på svenska deltagare men finns det något medaljhopp alls i detta OS?

/R

Måste man välja?
Vi har väl både fotbollstjejer, simmare, kanot, dressyr och några upcoming friidrottare så chans till medaljer finns väl även om de inte är lika givna som för några år sedan.

28 Jul 2012, 18:15
Profile

jättekul med OS.

och skålar gör nog i allmänhet mest de som tittar på sport :lol:

Det enda jag hoppas på är att Alshammar tar sitt guld, det är hon väl värd. Fast titta gör jag inte, tar hon guld så kommer jag att få se det i nyhetssändningarna vare sig jag vill eller ej.

Sport är ju annars viktiga grejjor har jag förstått, speciellt för de som mest ägnar sig åt att glädjas åt andras framgångar. Vi andra hävdar oss på andra sätt 8)

Var det positivt? :wink:

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

28 Jul 2012, 18:49
Profile WWW

Joshunznera wrote:
jättekul med OS.

och skålar gör nog i allmänhet mest de som tittar på sport :lol:

Det enda jag hoppas på är att Alshammar tar sitt guld, det är hon väl värd. Fast titta gör jag inte, tar hon guld så kommer jag att få se det i nyhetssändningarna vare sig jag vill eller ej.

Sport är ju annars viktiga grejjor har jag förstått, speciellt för de som mest ägnar sig åt att glädjas åt andras framgångar. Vi andra hävdar oss på andra sätt 8)

Var det positivt? :wink:

Titta på sport är väl fullt jämförbart med att lyssna på musik och tänk vad tråkigt om alla hade så fullt upp med sitt egna plinkande att ingen vill lyssna på andra :wink: .
Hur som helst är en av de roliga grejerna med OS och SVT-Play att man helt plötsligt får chansen att se mer än fotboll och 100 m. Upptäckte just hur kul det är med fäktning!
Givetvis håller jag med dig om Alshammar!!!

28 Jul 2012, 20:02
Profile

mrock wrote:

Titta på sport är väl fullt jämförbart med att lyssna på musik och tänk vad tråkigt om alla hade så fullt upp med sitt egna plinkande att ingen vill lyssna på andra :wink: .
Hur som helst är en av de roliga grejerna med OS och SVT-Play att man helt plötsligt får chansen att se mer än fotboll och 100 m. Upptäckte just hur kul det är med fäktning!
Givetvis håller jag med dig om Alshammar!!!

det är klart det är så, jag var bara lite retsamt sarkastisk, jag har faktiskt inget emot sport. Tittar själv på sånt som intresserar mig tex tennis, utförsåkning, höjdhopp och 100m. Men jag prioriterar inte och jag sitter inte och kollar på sport bara för att

Det jag har svårt för med sport är allt brölande och VI är bäst ala Norge eller AIK för att ta två exempel på tröttsamt brölande :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

28 Jul 2012, 20:53
Profile WWW

Man skall inte vara snål men om man inte är på banan så kan OS te sig lite nollat men när man väl börjar kolla så är det kul. Det positiva är när nationer kommer samman och att dom mer udda sporterna får komma fram. Kollade snabbt på cykelns linjelopp där Britterna är otroligt starka (har bandat in loppet) och det var en otrolig stämning runt banan.

/Ulf

28 Jul 2012, 21:02
Profile

Har jag missat något - inga svenska medaljer så här långt. :roll: Kan det bli något i fotboll, tennis (dubbel) eller ridning?

/R

31 Jul 2012, 07:17
Profile

Ja i fälttävlan har ju svenskarna bra medaljchans. Den enligt mig mest underhållande delgrenen terrängritt gick igår. Idag avgörs det med banhoppning. Damfotbollen vet man aldrig hur det ska gå. Sverige hade tur att japan inte sköt bättre. Men medalj kan det nog bli så länge de jämnar ut kvaliteten på spelet lite. Vi har ju även chans i rodd, segling och skytte.

Själv tycker jag det kan vara intressant att kolla på OS grenar även om svenskar inte alltid är med. Har man ett sportintresse så tycker man det är kul att se de bästa utöva sina sporter oavsett vilken nationalitet det är. Sen är ju så klart vissa grenar roligare än andra. När det gäller läktarhatet och "brölandet" som finns inom exempelvis fotboll så har det nog inget med sportintresse att göra. Verkar vara någon form av gruppbeteende som vissa har behov av. Gillar därför inte att gå på fotbollsmatcher.

31 Jul 2012, 11:18
Profile

Ett silver till slut. :) Sara Algotsson Ostholt tog det i fälttävlan. :)

/R

Edit: Ett silver till! :) Håkan Dahlby i dubbeltrap.

31 Jul 2012, 17:18
Profile

Äntligen ett guld! Lööf/Salminen tog det i segling (Starbåt). Grattis till dem. :)

/R

05 Aug 2012, 14:44
Profile

Renegade wrote:
Äntligen ett guld! Lööf/Salminen tog det i segling (Starbåt). Grattis till dem. :)

/R

Såg det precis, det är roligt. så grattis (sportgrenen man ser vart fjärde år..;))

/Ulf

05 Aug 2012, 15:23
Profile

Tycker os är fantastiskt roligt,framför allt friidrotten.
De sliter å kämpar på gränsen till vad människokroppen klarar av.
Helt jävla otroligt imponerande.
Jag tycker tjejerna som håller på nu för tiden är bra mycket
vackrare än på 70-80 talet,bara det är en bonus.
Kommer att ha svår os-abstinens när det tar slut.

09 Aug 2012, 21:18
Profile

texas wrote:
Jag tycker tjejerna som håller på nu för tiden är bra mycket
vackrare än på 70-80 talet....

Jag hörde att Janne Schaffer lyckades rätt bra i kula...

09 Aug 2012, 21:30
Profile

Tyckte den kul-damen var en blandning av Nigel Tufnel å Benny Hill.

09 Aug 2012, 21:34
Profile

Fasen vad Sanna Kallur är fin!

09 Aug 2012, 22:49
Profile WWW

Positivt eller inte? Såg att Bolt är jävligt sur på Carl Lewis och att han har förlorat all respekt för Lewis som ifrågasätter att en löpare (sprint) kan kapa typ en ½ sekund på ett år. Blake (2:an på 200 m) har tidigare varit avstängd för just doping. Lite skumt att en stor del av världens kortdistanselit kommer ifrån en liten ö i Karibien?

/Ulf

10 Aug 2012, 13:57
Profile

Såg beach vollyball matchen igår kväll mellan Brasilien och Tyskland. Otroligt spännande och kul. Brukar inte kolla annars någon del av OS, men zappade förbi kanaler och fastnade för detta.

10 Aug 2012, 17:16
Profile
Reply to topic   [ 17 posts ]