| Author |
Message |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 TFK EL34
har fått tag i 4 st mycket fina testade o matchade!! något beggade TFK EL 34 som ser ut exakt som detta rör..  värde?
|
| 20 Jun 2012, 22:09 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: TFK EL34
Sånna där gamla rör får du en femma styck för 
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 20 Jun 2012, 23:26 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: TFK EL34
jo sälja skall jag göra.. har aldrig gillat EL34 som slutrör...
|
| 21 Jun 2012, 06:57 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: TFK EL34
matchade vid vilken ström? Inte 250V hoppas jag, för då kan du nästan glömma att de matchar vid 400-500V som ju är mer normal B+ i en stärk med EL34.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 21 Jun 2012, 17:53 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: TFK EL34
Plexiglas wrote: matchade vid vilken ström? Inte 250V hoppas jag, för då kan du nästan glömma att de matchar vid 400-500V som ju är mer normal B+ i en stärk med EL34. Vettig poäng !
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 21 Jun 2012, 18:05 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: TFK EL34
dem är live körda i 557 volt  ingen större diff i bias 3-4 mA mellan högsta o lägsta värde dem satt i en sound city 100 som jag nyss byggt om . den är idag en bastopp med en massa pulver i fick dessa tfk el34 av ägaren då han ville ha 6550 rör iden för mera punch o renare ljud. . original lät dessa stärkare skit hästpung dynga osv.. men det berodde inte på slutrören utan på den urdåliga kretsen... som nu är helt ombyggd. med lite hemkokta lösningar . o slutresultatet = ett stort  av bassisten...
|
| 21 Jun 2012, 19:56 |
|
 |
|
Conviction
Joined: 28 Dec 2007, 14:53 Posts: 490
|
 Re: TFK EL34
På tal om EL34:or - vad kan man få för de här rackarna?  xf1 b1j3 xf1 b1j4 xf1 b1j4 Mäter som nya på en AVO MkIV. --Olle
|
| 05 Jul 2012, 10:48 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: TFK EL34
Jag får nog ställa en fråga till Zven o Olle: Vad frågar ni EGENTLIGEN? Jag menar, jag själv har ingen jätte koll på NOS rör, men nog har jag sett vad olika firmor i usa vill ha för dessa rör och även vad dom går för på E-bay, jag har ju svårt att tro ni är så lata att ni inte gjort sånna sökningar,,,eller?
Jag vill nog men att det skiljer rätt mycket på vad högta pris ligger på dessa rör och vad som kan vara rimligt att få betalt för dom här i Sverige. Knut är väl den som känner till detta väldigt bra.
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 05 Jul 2012, 16:24 |
|
 |
|
Conviction
Joined: 28 Dec 2007, 14:53 Posts: 490
|
 Re: TFK EL34
Mjo. Det blir kanske lite poänglöst att slänga upp såhär. Men priserna varierar, som du säger, så väldigt kraftigt på t.ex. eBay... Vissa får 50 bud, andra 2, trots att de är till synes identiska, uppmätta/matchade osv. Väldigt svårt att veta vad som är rimligt inom landets gränser. Jag hade hoppats att någon av gurusarna bara hostade till med något  Själv har jag inte jättebra koll på den svenska marknaden, mer än Tradera (men det tycker jag inte är något att förlita sig på). Edit: själv tycker jag det iofs är lite kul att bara kika på rör också. Rörporr med andra ord. --Olle
|
| 05 Jul 2012, 17:12 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: TFK EL34
Conviction wrote: På tal om EL34:or - vad kan man få för de här rackarna?  xf1 b1j3 xf1 b1j4 xf1 b1j4 Mäter som nya på en AVO MkIV. --Olle Matchar dom varandra?
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 07 Jul 2012, 01:42 |
|
 |
|
Conviction
Joined: 28 Dec 2007, 14:53 Posts: 490
|
 Re: TFK EL34
Yes! Även provade live i ett likriktaraggregat.
|
| 07 Jul 2012, 12:19 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: TFK EL34
min fråga gick väl mera ut på om vart man skall lägga reservationspris... o som sagt jag gillar inte EL34 som slutrör.. så jag har ingent nöje att spara på dem ... därför ligger dem på tradera..
|
| 07 Jul 2012, 17:11 |
|
 |
|
Conviction
Joined: 28 Dec 2007, 14:53 Posts: 490
|
 Re: TFK EL34
Jag ska inte kapa zvens tråd mer. La ut ett gäng fina EL34, däribland EL34:orna ovan, på säljes/övrigt. http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=26&t=74384 OBS: intressekoll. Jag kan tänka mig att göra mig av med dem om buden är rätt.
|
| 07 Jul 2012, 19:10 |
|
|