View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 01:57

Reply to topic  [ 4 posts ] 
CMI LEAD 50W BASS 
Author Message

Ja en sådan sitter jag på sen några veckor och nu börjar jag bli orolig för dess hälsa. Den funkar och låter bra men jag tycker att det knäpper och klingar oroväckande i rören när jag, efter högst ett par minuter, stänger av den. Nu till mitt ärende: Jag bor i Linköping men har ärenden både neråt Småland/Öland och uppåt Sthlm i sommar. Vem känner sig manad att åta sig jobbet att mot rimlig ersättning ge den en rejäl översyn? Har man lysande uppslag på billiga men effektiva tweaks/förbättringar av en Fender Pro junior så kan jag passa på att överlämna en sådan också. Nå vad säger AmpHealer, Kuhn, och alla andra överbegåvade rörpulare, vem ska ha mina pengar?

18 May 2012, 10:40
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: CMI LEAD 50W BASS
Well, nu verkar inte din stärkare ha någon Ohälsa, då det du hör:att det knäpper och klingar, när du stänger av stärkan är vanligt då det handlar om att metallen i rören svalnar.

Om du kommer norr över och ska till Öland, så är du välkommen att hälsa på bor ca 100 meter från E22:an, när du kommer till Mönsterås.

18 May 2012, 19:18
Profile

Låter bra det , stärkarhälar'n :wink: ! Visst ska det knäppa och klinga men jag tycker att det låter lite för mycket för att det ska kännas helt ok. Stärkaren fick jag av min pappa som hittat den, gratis, på loppis så jag vet ju ingenting om skick, spänningar, kondensatorer och allt annat sånt där starkströmsaktigt som ni pulare har koll på. Jag hör av mig när det börjar dra ihop sig till Ölandsresa.

18 May 2012, 19:26
Profile ICQ YIM WWW

Dessutom verkar pot'arna inte funka riktigt. I vart fall bas-kontrollen beter sig inte som den ska. I vissa lägen kommer det en massa bas och i andra försvinner den. Mera "Random on-off switch" än potentiometer om man säger så.

18 May 2012, 19:37
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 4 posts ]