Gibson ES-335 1975 "grym player" SÅLD
Bilder finns här:
http://vend.se/ad.php?71284En av anledningarna till sälj är pengar, den andra är att jag inte är tillräckligt bra för att göra gitarren rättvisa.
Gibson ES 335 TDW enligt S/N tillverkad i Kalamazoofabriken 1975 och detta är ett riktigt bra ex. Gör precis det den ska och låter galet bra med någon som kan spela. Coil tap switchen, som skapar "single coil" känsla, var inte standard förrän några år senare så detta är ett av få ex som har den från fabrik.
Enligt Twang så är allt orginal på den och skicket är väldigt bra, endast lite nött i lacken i ett mindre parti på baksidan av kroppen. OBS inga repor, bara lite mattare färg...
Den rockar egentligen vilken musikstil man än spelar med den, (tom funkriff när man använder Tap coil switchen), men den krossar när det gäller jazz, blues och rock.
Det följer med ett fint hardcase som jag köpte från Twang för 2500:-i samband med gitarrköpet. Bandade också om gitarren innan jag tog hem den.
Kan ta annan gitarr som dellikvid: Gibson SG/LP, ESP Eclipse (gärna SD mickar), Fenders Billy Corgan signaturmodell eller liknande, men inga yxor eller hockeyklubbor. Har hyfsad koll på priser så det är relevanta inbytesvärden som gäller.
Ber om ursäkt för halvtaskiga bilder som inte gör ES-335:an rättvisa, men gitarren är "lite" ljusare än bilderna ger sken av och man ser också en del av ådringen från Valnöten när man ser den "live".
Pris: SOLD