View unanswered posts | View active topics It is currently 02 May 2026, 11:36

Reply to topic  [ 25 posts ] 
damfotboll? 
Author Message

Känner mig nästan som haraldrig :)
Men Damfotboll?
Långsamt, segt, missar, och ett tempo man kan vila i?
Kom själv bara till div III
men vi hade spöat damlandslaget med lätt 10-0.
Är det bara jag som tycker så? har absolut inget emot damidrott,, men fotboll,, där känns dom lixom "efter" . Mindre plan? Mindre mål?
iaf, de är absolut efter vad gäller "fotboll"

02 Jul 2011, 15:41
Profile ICQ WWW

Och det är inte ens lönt att spana efter snygga kvinnor som spelar då de flesta fotbollsspelorskor är flator[:D]

Dam-volleyboll och friidrottstjejer däremot[^]

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

02 Jul 2011, 16:02
Profile ICQ YIM WWW

Det enda som är negativt med damfotbollen är att den inte spelas av män.

02 Jul 2011, 16:02
Profile ICQ YIM WWW

Tittade med glädje på dagens match, heja Sverige!

/Micke

02 Jul 2011, 16:16
Profile

Ja fy fan va kasst de va[V]. Satt här och blev bara arg, sen så gnälls de över att det sak visas mer damfotboll i media? Nä fy fan! Visa mindre istället[:D].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

02 Jul 2011, 16:18
Profile ICQ YIM WWW

Man får inte säga damfotboll,det heter bara
fotboll.

02 Jul 2011, 17:45
Profile

texas wrote:

Man får inte säga damfotboll,det heter bara
fotboll.

Hehe[:D]!
Damfotboll,tjejfotboll,framstjärtsfotboll,flatboll,kärringfotboll,vivilloxåvaramedfotboll,lattemammafotboll,tantfotboll,rökaunderfläktenfotboll,stringfotboll,flickfotboll,tanerdenpåbröstetfotboll och varför inte gravidfotboll? Massa gravida kvinnor som spelar fotboll och som snabbt kanske kommer igång med födandet? Tack o lov för det fria ordet[:)]! Jag va bara tvungen å få ur mig de. Självklart ska kärri ooops flickorna få spela dom oxå de e ju så kul med bollar[:)]. Men lite mer kvalle än såhär ska man väl ändå kunna begära? Någon har ju ändå säkert betalat biljetterna till Tyskland för att dom ska få spela?
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

02 Jul 2011, 18:22
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Och det är inte ens lönt att spana efter snygga kvinnor som spelar då de flesta fotbollsspelorskor är flator[:D]

Dam-volleyboll och friidrottstjejer däremot[^]

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

Spelar ingen roll....dom är tjejer i alla fall, jag blir hellre tacklad av dessa "Flator" än av en andfådd pungsvettare.
När fantasin får råda så spelar det ingen roll om dom är flator eller ej, vi hade aldrig fått nån av dom i alla fall.[8D][8D]

02 Jul 2011, 19:51
Profile ICQ WWW

fotboll/sucker, leks av fjollor, alltås är det en dam-idrott, så sluta gnäll [}:)]

<b>ralvejd@pc010:~$</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]

http://www.ralvejd.se/

02 Jul 2011, 23:32
Profile

Damfotboll är inte tråkigare än herrfotboll- det är lika tråkigt.
Ta bort 20 meter på mitten av planen , så händer det mer.. eller spela matchen med 2 bollar ?

Damfotboll ?? Min dotter ( 15 år) får ibland hoppa in i damlaget , och jag har inte sett några damer där . Bara tjejer...[8D]

Avsluta alltid det arbete som du påbör

03 Jul 2011, 20:02
Profile WWW

Någon som kollat in damhockey? [}:)][xx(]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

03 Jul 2011, 21:22
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">

Kollar gärna på dam hockey, men har kommit på mig med att ha ett stort leende på läpparna...specielt när dom blir förb...och är ute efter vedergällning [}:)]
snacka om en vacker sport[:p][:p][:X]

03 Jul 2011, 21:50
Profile ICQ WWW

Har försökt förmå våran fantastiska violinist att besöka Bojen, hon är en hon, och det vete fan om jag inte ska försöka gömma adressen för henne

Mats

04 Jul 2011, 22:12
Profile

Matsk wrote:

Har försökt förmå våran fantastiska violinist att besöka Bojen, hon är en hon, och det vete fan om jag inte ska försöka gömma adressen för henne

Mats

Sorry om du blev illa berörd[V]! Men man ska nog inte ta allt på så stort allvar i alla topics och nätet överhuvudtaget. Vet att jag själv kan gå lite överstyr ibland. Men såg du inte ironin i detta så ska va va den första som tar bort mina kommentarer. Självklart vill vi ha en violinist på Bojen och givetvis ska alla va välkomna[:)].
Mvh Daffyd

05 Jul 2011, 01:29
Profile ICQ YIM WWW

Får väl tycka annorlunda då! Damfotboll innehåller ibland mer lir än herrfotboll, eftersom det inte är lika stenhårt fysiskt, och spelarna tacklas inte ner lika hårt som inom herrspelet. Det jag själv tycker håller låg kvalitet inom damfotbollen är skotten och målvaktsspelet, målvakterna ser bra överraskade ut ibland när dom tittar på de lösa skotten so rullar förbi.
Lirare som Marta är kul att titta på, skulle spela skjortan av många herrar, om dom inte blir brutalt nedtacklade förstås.

Image

05 Jul 2011, 09:37
Profile WWW

Och det är inte ens lönt att spana efter snygga kvinnor som spelar <font color="red"><b>då de flesta fotbollsspelorskor är flator</b></font id="red">[:D]

Det påståendet har ingen relevans om sisådär 5år.

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/</font id="size1">"]

05 Jul 2011, 10:45
Profile WWW

Jag tycker som många andra att det går åt h-vete för långsamt. Och jag kan bli vansinnig på allt "fibbel" framför mål. Och inga tryck i skotten alls![xx(]

Fotboll har blivit riktigt populärt bland tonårstjejer. Efterfrågades väldigt ofta som aktivitet den tiden jag spring-vikarierade som gymnastik(och musik-)lärare.

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/</font id="size1">"]

05 Jul 2011, 10:59
Profile WWW

Såg nu på Tyskland-Frankrike och de va fanimig nåt helt annat. Riktigt underhållande bra fotboll, varför kan inte våra tjejer spela så bra?
Mvh Daffyd

05 Jul 2011, 22:44
Profile ICQ YIM WWW

Matsk wrote:

Mats

Sorry om du blev illa berörd[V]! Men man ska nog inte ta allt på så stort allvar i alla topics och nätet överhuvudtaget. Vet att jag själv kan gå lite överstyr ibland. Men såg du inte ironin i detta så ska va va den första som tar bort mina kommentarer. Självklart vill vi ha en violinist på Bojen och givetvis ska alla va välkomna[:)].
Mvh Daffyd

Äh, borde ha lagt till en[;)], men visst, med två döttrar på väg ut i vuxenlivet är det lätt att bli lite överkänslig.

Mats
Ska dom dessutom tackla musikvärldens grabbighet,(en sjunger och en spelar trummor)så blir det lätt så att man överreagerar, jag lägger till en sån här för säkerhets skull[:)]

06 Jul 2011, 09:53
Profile

Finns egentligen bara 2 lag inom tjejfotbollen på landslagsnivå som visar på proffs nivå.

Tyskland & USA.. 2 Guld var sen -91 + div silver & brons platser.

Vad man kan tycka är lite märkligt är att trots ev fysiska skillnader gentemot herrarnas dito är hur lite man måste träna på teknik, passning-spel etc.

Iom att det inte går lika fort borde ju då precisionen i passningar vara högre..

Bitvis i detta VM av det jag sett glimrar det till och det är riktigt bra spel, snygga mål!

Nej..
OM Sveriges tjejer ska vara med i fortsättningen att konkurrera om medaljer får nog fotbollsförbundet satsa så elit/landslag/allsvenska kan träna på heltid!

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

06 Jul 2011, 10:52
Profile WWW

Image

Ja. Det som skiljer damhockey från herrhockey är att samtliga närvarande spelare åker omkring i en ring runt pucken. Fotboll är inte fullt lika illa men nära på. Vet inte vad det beror på men en gissning är att alla vill vara i centrum.

Jag må låta sexistisk nu men så är det i alla fall...

07 Jul 2011, 14:10
Profile

FenderBender wrote:

Image

Ja. Det som skiljer damhockey från herrhockey är att samtliga närvarande spelare åker omkring i en ring runt pucken. Fotboll är inte fullt lika illa men nära på. Vet inte vad det beror på men en gissning är att alla vill vara i centrum.

Jag må låta sexistisk nu men så är det i alla fall...

Kramkalas, var det nån som sa. Tycker det är en rätt bra beskrivning på damhockey. "Får jag pucken?". "Visst, men be snällt och ge mig en kram först"... [;)]

Image

07 Jul 2011, 14:13
Profile ICQ WWW

Ja fy fan va kasst de va[V]. Satt här och blev bara arg, sen så gnälls de över att det sak visas mer damfotboll i media? Nä fy fan! Visa mindre istället[:D].
Mvh Daffyd

Visa inte sport alls på vanliga kanaler. Det finns ju speciella sportkanaler.

http://www.brosbrothers.se
http://www.youtube.com/user/arnenym

17 Jul 2011, 22:29
Profile WWW

daffyd wrote:

Mvh Daffyd

<font color="red">Visa inte sport alls på vanliga kanaler. Det finns ju speciella sportkanaler.</font id="red">

http://www.brosbrothers.se
http://www.youtube.com/user/arnenym

Ska vi ta bort alla program som inte får plats i olika specialkanaler så blir det ju bara kobra och landet runt kvar [:D]

17 Jul 2011, 23:28
Profile

Jag blir lite trött på det här med dam och herr-sporter.

Tillochmed inom skytte är det ju uppdelat även om det verkligen inte gör någon skillnad alls mellan könen där.

Ne, skippa prefixen och låt de tjejer som är duktiga nog spela med killarna.

17 Jul 2011, 23:49
Profile
Reply to topic   [ 25 posts ]