View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 16:42

Reply to topic  [ 26 posts ] 
Smartphone (ej iPhone)? 
Author Message

Post Smartphone (ej iPhone)?
Arbetsgivaren ska förse mig med en smartphone. Jag får välja märke och modell, dock <i>inte"] iPhone.
Vad ska man välja? Och varför?

http://www.myspace.com/billmusik

02 May 2011, 14:17
Profile

Vad är dina krav/önskemål? Storlek? Batteritid? Appar? Finesser?

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

02 May 2011, 14:24
Profile

Dom tuffaste just nu är väl Xperia Arc eller LG optimus X2 om jag uppfattat det rätt.

Själv äger jag en Samsung Galaxy s(snart ett år gammal), som är lite sämre än dessa två och jag är helnöjd! Så kolla upp lite skillnader på dem två och fundera på vad som känns rätt för dig. Prisjakt t.ex. har en bra funktion för sådant.

02 May 2011, 16:03
Profile

HTC måste ju nämnas i sammanhanget! Har inte hängt med i modellnamnen senaste tiden, men det är mycket bra Androidtelefoner.

Image

02 May 2011, 16:12
Profile WWW

En kompis gav nyss lysande recensioner åt Motorola Defy - bra hållbar telefon som tål både cykelturer i regn och att doppas i ölglas. Förhållandevis bra batteritid med.

-------------

02 May 2011, 16:55
Profile

har haft en HTC och är så trött på den.
den jävlades hela tiden .

02 May 2011, 19:17
Profile ICQ YIM WWW

Vad är dina krav/önskemål? Storlek? Batteritid? Appar? Finesser?

-------------

Eeeh... Vet faktiskt inte. Användarvänlig, bra batteritid, och finesser som jag inte vet att jag behöver tror jag...

02 May 2011, 19:18
Profile

Räkna med att smartphones har <b>mycket </b>kortare batteritid än du gamla dumtelefon.

-------------

02 May 2011, 20:00
Profile

Eeeh... Vet faktiskt inte. Användarvänlig, bra batteritid, och finesser som jag inte vet att jag behöver tror jag...

Det första och sista är nog inte något större problem med någon Androidlur, medan batteritiden nog inte är "tillräcklig" på någon. Man tenderar ju att använda en smartphone så mycket mer än bara att ringa med, och om man ser den som en handdator som man använder några timmar per dag så är man mer i rätt "mind set" när man tänker batteritid.

I övrigt är det ge och ta - varje modell har sina små för- och nackdelar. Skärmstorlek och skärmupplösning är guld om man surfar och läser mycket. Långsam vs snabb fingertracker gör skillnaden i om den känns trög eller smidig när man bläddrar och har sig. Ju senare version av Android desto bättre; sikta på 2.2 eller högre.

Ett tips är att undvika xperia utom allra senaste modellerna; de har inte multi-touch vilket är oumbärligt när man en gång provat det.

HTC har några egna smarta funktioner i sin webbläsare som gör den rätt smidig, t ex anpassning av tabellbredder så att man kan läsa nyheter, forum etc utan att behöva zooma om så förbaskat.

Jag är tekniknörd och har en HTC Desire HD. Helnöjd. Inte lika smidig att använda som frugans iPhone, men det var ju ute ur bilden.

02 May 2011, 20:07
Profile

- - - - - - - - - - - -
Det går aldrig att uppnå en positiv bytesspiral när det gäller gitarrer.

02 May 2011, 21:04
Profile

Jag fingrade lite på polarens Samsung och tyckte det vara väldigt knepigt att knappa in bokstäver i "tangentbordsläget" på skärmen. Det blir ju så förbannat smått, man träffar ju fel varannan gång. Finns det några märken/modeller som är mer lätthanterliga i det avseendet?

03 May 2011, 06:43
Profile

Jag har en HTC Desire, bästa mobil jag någonsin haft. Hade en Magic innan, också bra. Jag får två dagars batteritid på Desiren om jag använder den mycket till annat än att ringa. Mer än det dubbla annars.

Micke

javelin70 [at] hotmail.com

03 May 2011, 08:16
Profile ICQ WWW

Är det inte nån ny LG lur som har nån cool 3d funktion?
Eller va det samsung? Som gör att man tex kan få en vädligt nice vy när man kör street view via google maps?

Vad man ska ha det mer till vet ja inte men cooolt! [:D]

03 May 2011, 09:12
Profile ICQ WWW

Fick en HTC Desire Z via jobbet för ett tag sen. Funkar kalasbra. Batteritiden helt ok för att va en smartphone, men jag har alla nätverkskopplingar nerstänga när jag inte använder dom vilket jag antar gör en del.

Si fractum non sit, noli id reficere

03 May 2011, 09:17
Profile

Den senaste HTC utan att tvivla.. Vad den nu heter.
De har prestanda som en några år gammal laptop.. hehe [8D]

03 May 2011, 19:53
Profile ICQ YIM WWW

Skaffade själv precis en ZTE Blade vilket är en budgetmobil jämfört med de andra märken/modeller som redan har nämnts. Dagens tips, om det är "knepigt att pricka rätt" på en touch-skärm, så ta dig en titt på HTC Desire Z. Den har ett "fysiskt" tangentbord också vilket vilket gör det lite lättare att skriva... [:D]

/Jakob

jakis-92(at)hotmail.com

03 May 2011, 20:09
Profile ICQ YIM WWW

samsung galaxy s !!!! bästa luren någonsin.... har haft en sådan i 4 månader... värd sin vikt i guld....

<font face="Comic Sans MS"><font size="3">Zvenamps</font id="size3"></font id="Comic Sans MS"> Rörförstärkartekniker
ImageImageImageImage

03 May 2011, 21:25
Profile WWW

Samsung Galaxy S ! Säger jag oxo![^] supernöjd med min!!!!!![:)]

Image -----VIP----- sajejo(snabel-a) hotmail.com

03 May 2011, 21:36
Profile

har precis bestämt mej för Sony Ericsson X10 mini på grund av storleken...hoppas att denna kan va något att ha [:I]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

04 May 2011, 06:28
Profile

Arbetsgivaren ska förse mig med en smartphone. Jag får välja märke och modell, dock <i>inte"] iPhone.

Byt arbetsgivare till en som ger dig en iPhone [;)]

04 May 2011, 10:49
Profile

Skaffade själv precis en ZTE Blade vilket är en budgetmobil jämfört med de andra märken/modeller som redan har nämnts. Dagens tips, om det är "knepigt att pricka rätt" på en touch-skärm, så ta dig en titt på HTC Desire Z. Den har ett "fysiskt" tangentbord också vilket vilket gör det lite lättare att skriva... [:D]

/Jakob

jakis-92(at)hotmail.com

Uppgraderade från reliken Nokia 6150[:0] till ZTE Blade i vintras.
Helt ny värld! Var lite knepigt komma in i det mer komplicerade Android-tänket
men är helnöjd än så länge. Liten uppkopplad dator i fickan.

/Mats

"Vägren upphör"<font size="1"> Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.</font id="size1">

07 May 2011, 11:05
Profile

har precis bestämt mej för Sony Ericsson X10 mini på grund av storleken...hoppas att denna kan va något att ha [:I]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">

Är det den med eller utan fysiskt tangentbord? Jag har fått en känsla av att mobilerna med mindre skärmar kan vara lite jobbiga att skriva(samt läsa på ett vettigt sätt) på. Dessutom betyder det mindre formatet mindre batterier och mindre batteritid, vilket förvisso vägs upp litet av den mindre skärmen, men ändå. Värt att betänka.

07 May 2011, 11:16
Profile

Wicca wrote:

Boogiecats wrote:

Är det den med eller utan fysiskt tangentbord? Jag har fått en känsla av att mobilerna med mindre skärmar kan vara lite jobbiga att skriva(samt läsa på ett vettigt sätt) på. Dessutom betyder det mindre formatet mindre batterier och mindre batteritid, vilket förvisso vägs upp litet av den mindre skärmen, men ändå. Värt att betänka.

Den med tangentbord kallas x10 mini pro, en sån har jag. Bra billig androidlur men ruggigt kort batteritid med mycket funktioner som rullar. Tuff som attan eftersom den överlever min brutala behandling. Gillar tangentbord eftersom mina fingrar och touch inte är kompatibla, med den här luren har jag valfrihet iaf. Har inget ont att säga om den alls faktiskt. Har hängt sig 2 ggr sen jag köpte den, thats it.

/Peder

Signature deleted due to offensive remarks

08 May 2011, 01:26
Profile ICQ WWW
Jag funderar på att skaffa mig en HTC desire Z.
Hur är det med OS? Kan man uppdatera det i efterhand? Den jag hittat till salu online har android 2.2 - är inte 2.3 aktuell nu?
Kostar det att uppgradera OS?

08 May 2011, 07:25

Jag funderar på att skaffa mig en HTC desire Z.
Hur är det med OS? Kan man uppdatera det i efterhand? Den jag hittat till salu online har android 2.2 - är inte 2.3 aktuell nu?
Kostar det att uppgradera OS?

Jag har en Dezire Z, som är ca 2 mån gammal, i den är det Android 2.2.1, ofta kör dom ju med "branded" versioner av OS så dom brukar ju ligga en bit efter.

Si fractum non sit, noli id reficere

08 May 2011, 10:53
Profile

09 May 2011, 17:28
Profile
Reply to topic   [ 26 posts ]