View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 09:46

Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Nu är det jul igen! 
Author Message

Måste säga att mina ögon växte du som person massor och naturligvis så drar vi ett streck över detta. Min mening var inte heller att göra något påhopp eller starta någon lång ordväxling jag vara bara ute efter att vi måste hålla en hyfsad nivå på bojen! Som sagt starkt att be om ursäkt på det sätt som du gör och i egenskap av ett av de tyngsta namnen på Bojen!!

FenderBender wrote:

lillefar wrote:

Nu försöker du slippa undan för det handlar ju inte ett dugg om ditt personliga val att fira jul, och inte heller om så vad än må vara dina personliga erfarenheter av jul, med allt vad det innebär om det må vara tråkiga eller inte!

För att du inte skall kunna krypa undan så handlar det enbart om din kommentar om att ge +1 [:)] på att "julpynt är sossigt"! Det är hur du vrider och vänder på saken omoget politiskt, sakkunnigt, historiskt, och för en person i din ålder ett gigantiskt klavertramp som det bara är att be om ursäkt för. Utan att forstätta att envisas med en kamp du aldrig kan vinna med argumentation, så lägg ned eller så får du bevisa att jul är en socialdemokratisk högtid (fniss)!

[quote="FenderBender"]

[quote="lillefar"]

Förändrar ju inte din +1 kommentar och det borgar ju inte för att vara upplyst "scame on you"! Som politiskt medveten borde du veta bättre det där är ju bara fånigt!

"Det är aldrig försent att ge upp"

Shame on you? Du vet inget om mitt val att inte fira jul eller julpynta. [8)] Och så länge du inte känner till anledingen och detaljerna så får du helt enkelt acceptera detta - om du har nåt innanför pallet, vill säga.

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

Jag tror det är du som missar hela poängen, grabben. marcusss vet att jag är socialdemokrat och vi har haft våra tidigare duster om detta att kalla saker och ting för "sossigt". Men som vanligt ger han sig aldrig och nu försökte han ännu en gång utmana mig och kanske några till genom att skriva att "jul är sossigt". Därav min - ja - barnsliga respons. Den var ett uppgivet försök att markera för honom att han inte hade något för det.

Jag har haturligtvis inget emot att folk firar jul och jag har inget emot sossar eftersom de är mina gelikar. Julen är en bra famijetradition, men inte för mig och min familj, av anledningar jag aldrig kommer att redovisa i detta forum. Det är för känsligt. Därför har vi gjort det valet. Om någon tagit illa vid sig så ber jag naturligtvis om ursäkt. [8)]

[/quote]

[/quote]
Dessutom är jag "ingift norrbottning" [;)] Om det nu finns nåt som heter så... [B)]

27 Nov 2010, 18:29
Profile ICQ WWW

För att slippa allt som har med julen att göra, har vi i år bestämt oss för att åka bort.
Då hoppas jag att jag slipper se en massa julgranar & tomtar och allt vad det kan vara.
Den 21 december drar vi en vecka till New York. [^]

27 Nov 2010, 19:20
Profile

Julen är en jobbig högtid. [|)]
För att slippa allt som har med julen att göra, har vi i år bestämt oss för att åka bort.
Då hoppas jag att jag slipper se en massa julgranar & tomtar och allt vad det kan vara.

Hehehe, och i "The Big Apple" räknar du med att slippa se julpynt? [;)]

27 Nov 2010, 19:34
Profile ICQ WWW

baberg wrote:

Julen är en jobbig högtid. [|)]

Hehehe, och i "The Big Apple" räknar du med att slippa se julpynt? [;)]

Inte firar väl jänkarna jul? [:0] [^]

27 Nov 2010, 19:52
Profile

Inte firar väl jänkarna jul? [:0] [^]

Jag lämnade NYC för exakt en vecka sen, och då höll man på att ta bort den tillfälliga Halloween-pumpaölen ur gästkranarna och ersatte med julöl.

Vad som hände utanför pubbarna noterade jag mindre av. [;)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

27 Nov 2010, 19:58
Profile
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2