View unanswered posts | View active topics It is currently 22 Aug 2026, 17:50

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Innan jag beställer... 
Author Message

Post Innan jag beställer...
Så måste jag höra mej för.
Jag har en Fender Pro reverb med master o push pull -76 till -80, diodlikriktning. 70 watt.
Den har tappat lite punch och börjar dista rätt tidigt, mest i basen. Basen "försvinner" lite ju högre jag spelar. Är näst intill omöjlig att få att dista annars.
Har testat med att byta rör. Slutstegs och förstegsrör, men problemet kvarstår. Jag ser inget ovanligt på E-lytarna. Utbuktningar el. dyl. Frågan är om de kan vara kassa i vilket fall, eller är det så att det alltid syns utanpå? Är det i första hand de två 220uF kondingarna som ska bytas eller byts alla oavsett skick? Tänker att det är de som jobbar mest och tar mest stryk?
http://www.schematicheaven.com/fenderamps/cbs_70w_mstrvol_pullsw_super-pro-bmstr_rev.pdf

Hasse.

23 Sep 2010, 21:17
Profile

Jag skulle bytt alla elektrolyter när man ändå är inne och rotar. Du kan normalt inte se på en e-lyt om den är kass eller på väg pajja. Och e-lytarna är väl rätt lätt åkomliga på den där? Dessutom - är de aldrig bytta är det dags.
/Gunnar

24 Sep 2010, 10:46
Profile

Ja, lytarna sitter ju i en lättåtkomlig, lyt-bytvänlig, klassisk Fender låda "ovanpå" chassiet. De som sitter där är alla Mallory original. Byter alla då och hoppas att det kommer att göra susen. Den giggas rätt ofta och låter annars svinbra.
Tror att den är till salu pga tyngden. Om det är någon som är intresserad så hör av er. Det är Per Persson i Perssons Pack som äger den. Nya Jensen-trattar sedan de andra givit upp i olika stadier... RCA black plates 6L6:or sitter i sedan födseln. Tror också att resterande rör är original.

Hasse.

24 Sep 2010, 13:24
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]