View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Sep 2026, 16:37

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Godin Artisan. Bud eller byte. 
Author Message

Gör ett nytt försök med att sälja denna löjligt fina gitarr[:)]. Byggd i Canada med riktigt fina träslag vilket man kan höra oinpluggat, sjunger rejält för att vara en planka. Hardwaren e Shaller genomgående och de märks att de kostat å göra dessa byggen. Rätt så feta band och i mycket fint skick. 2 humbuckers och en minihumbucker som kan splittas genom att dra ut toneporten. Har låst stallet både bakåt å framåt som enkelt kan fixas tebax om man så vill. Den fixar detta och håller stämningen jäkligt bra. Oerhört lättspelad och nu sitter de 10-46 på. Här har ni lite läsning om dom[;)]. http://reviews.harmony-central.com/revi ... tisan/10/1
Va lite nyfiken på insidan denna dock så oattraktiva guran[:D] och hittade en del godis därunder[:D]. Den vackra toppen på guran e ca:1cm tjock.
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

07 Jan 2010, 01:15
Profile ICQ YIM WWW

Ja, snabba dig nu! Annars kniper jag du vet vad[;)]
2 dagar kvar[:p]

http://www.guitarshowsouth.se

07 Jan 2010, 01:37
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Ja, snabba dig nu! Annars kniper jag du vet vad[;)]
2 dagar kvar[:p]

Hahahaha! Den har jag allt redan knipit[:D]. Kunde fan inte låta bli[:)], trots ebb i kassan[V]. Men hur ofta kommer de ut en Orville By Gibson här? Va ruggigt sugen på Goldtopen oxå men denna e lite mer känns de som och då hade jag inte en spänn[;)].
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

07 Jan 2010, 01:42
Profile ICQ YIM WWW

Gratulerar!

07 Jan 2010, 02:10
Profile ICQ YIM WWW

Oooops!

26 Jan 2010, 10:21
Profile ICQ YIM WWW

Känner att jag måste slå ett slag för dessa guror!
Jag äger nämligen en Godin Artisan tele-modell och kan intyga att dessa är riktigt bra gitarrer, speciellt för priset.
Att man kan hitta en handbyggd kanadensisk gitarr med kvalitetskomponenter för under 4 papp är rätt galet egentligen!

Se det som en gratisbump!

/ Calle

26 Jan 2010, 16:28
Profile ICQ YIM WWW

Carl wrote:

Känner att jag måste slå ett slag för dessa guror!
Jag äger nämligen en Godin Artisan tele-modell och kan intyga att dessa är riktigt bra gitarrer, speciellt för priset.
Att man kan hitta en handbyggd kanadensisk gitarr med kvalitetskomponenter för under 4 papp är rätt galet egentligen!

Se det som en gratisbump!

/ Calle

Håller helt med dig Carl, sååå jävla undervärderade guror detta och man måste ha ägt eller hållt i en för att inse att detta e helt i klass med guror som kostar nånstans mellan 5-12000:-. Men de står ju Godin på huvet[:D].
Mvh Daffyd

10 Mar 2010, 18:28
Profile ICQ YIM WWW

07 May 2010, 11:30
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]