|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Reverbtanks funderingar
Nån som har koll på vad skillanden är på en Accutronics reverbtank med "output grounded" mot att den har "output insulated"? Vad är det som är jordat och isolerat? Är det själva plåttanken som är sammankopplad med jord på utgången då den är "grounded" eller vad menas? Har nån koll på om man kan använda en tank med insulated output istället för grounded om specarna i övrigt är rätta?
|
| 22 Feb 2010, 01:55 |
|
 |
|
Conviction
|
"Output grounded" betyder precis som du säger att tanken är sammankopplad jord (bara) på utgången. Ska se om jag hittar tabellen.
|
| 22 Feb 2010, 08:29 |
|
 |
|
busse
|
Om det är som du säger och jag tror så borde ju inte själva funktionen på reverbet påverkas om det är själva plåttanken är jordad i utjacket eller ej. Jag skulle ju då egentligen bara kunna dra en kabel mellan jacket och direkt i plåttanken om man så vill. Tabellen du pratar om är väl den som finns på Accutronics hemsida, det är från den som jag fått reda på att min tank har isolerad utgång och tanken som jag egentligen skall sitta har jordad utgång.
|
| 22 Feb 2010, 09:38 |
|
 |
|
Mrcool
|
Med "input insulated" så har du en tank som du kan koppla till ett schema med en flytande jord d.v.s jorden är inte ansluten till schassiet. se schemorna nedan så kanske du förstår. - Input insulated http://www.accutronicsreverb.com/drive2.pdf (Jorden flyter) - Input grounded http://www.accutronicsreverb.com/drive5.pdf (jorden är till schassie jord) <i><font color="blue">Hobby byggare och Industrielektriker"]</font id="blue">
|
| 22 Feb 2010, 14:07 |
|
 |
|
busse
|
På tanken jag har är det grounded input och insulated output. Det kan ju inte spela nån roll att det egentligen skall vara grounded output i kresten jag tänker bygga, funktionen borde ju bli den samma. Hur som helst så tänker jag montera tanken i ett trä chassie och då kan det väl inte spela nån roll om outputen är jordad eller isolerad?
|
| 22 Feb 2010, 17:24 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|