|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Vox Night Train - Första intrycket
| Author |
Message |
|
Rambler
|
 Vox Night Train - Första intrycket
Har precis fått hem en Vox Night Train med matchad 1x12 låda. Det spontana intrycket är att den är väldigt "bright" med singelcoils. Är det typiskt för Vox (min första)? De rena ljuden är härligt "sprilliga" men med gainen uppdragen lite eller med en OD-pedal så känns den lite väl toppig även om jag backar lite på diskanten. Kanske måste vänja mig med detta "nya sound för mig" men är lite nyfiken på era åsikter. I highgain läget (thick) kopplas tonkontrollerna bort vilken gör att man inte kan skära någon topp på dessa ljud vilket är synd tycker jag. Låter säkert grymt med en Les Paul em med en tele eller strata blir det lite väl vasst. Man saknar en cut-kontroll.
|
| 05 Feb 2010, 21:45 |
|
 |
|
uffen
|
Funkar skitbra att använda tonkontrollen på gitarren,.....prova mvh uffen
uffen
|
| 05 Feb 2010, 23:41 |
|
 |
|
Skavis
|
uffen wrote: Funkar skitbra att använda tonkontrollen på gitarren,.....prova mvh uffen
uffen
[:D][:D][:D][:D][:D] ---------------------------- <font color="green"><b>"Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett"</b></font id="green">
|
| 05 Feb 2010, 23:53 |
|
 |
|
klast
Joined: 29 May 2005, 11:28 Posts: 1376 Location: Eskilstuna
|
Vet inte hur mycket NT skiljer sig från AC15CC, men jag har nyligen "upptäckt" att jag får bäst ljud med Tele om jag drar ned diskanten helt på stärkaren.
Klas
...all the times I've had to play while people sat there drunk...
|
| 06 Feb 2010, 02:35 |
|
 |
|
pudas
|
Den vanliga kanalen är väldigt "bright" så tonkontroll på gitarren är ett måste!För mig är det perfekt då jag kanske just saknat lite topp i min andra förstärkare,en Traynor ygl-3,en betydligt "mörkare" förstärkare. Det som stör mig på N-T är att tonkontrollerna kopplas bort i high-gain läget där jag om möjligt skulle vilja ha lite mer diskant. Att den sen inte har något reverb får man väl leva med, få se om man kan hitta någon reverbpedal som funkar ihop med N-T!
pudas
|
| 06 Feb 2010, 10:51 |
|
 |
|
Rambler
|
Brukar normalt inte använda gitarrens tonkontroll men får väl testa det. Har upplevt innan att ljudet blir lite ofokuserat då, vilket jag inte vill. Men kanske fungerar detta bra på Night Train, ska lira loss lite i helgen och testa!! tack
|
| 06 Feb 2010, 11:11 |
|
 |
|
pudas
|
Rambler wrote: Brukar normalt inte använda gitarrens tonkontroll men får väl testa det. Har upplevt innan att ljudet blir lite ofokuserat då, vilket jag inte vill. Men kanske fungerar detta bra på Night Train, ska lira loss lite i helgen och testa!! tack
Det kan löna sig att labba med lite olika kondingar i gitarrens tonkontroll,det som funkar till en gitarr funkar kanske inte på en annan. Jag vill ha en tonkontroll som bara skär bort den allra översta diskanten. pudas
|
| 06 Feb 2010, 12:00 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|