View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Jun 2026, 11:50

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Rätt låt vann och kom på andra plats! 
Author Message

Imponerande pipa, men hur mottas en valkyria i Moskva? Nja, jag är skeptisk...
"Snälla, snälla" gick rätt in i hjärtat, lite udda fågel, men kunde ha skiljt sig från mängden av balkandisco.

Nåja, skål härifrån också!

Image

15 Mar 2009, 01:17
Profile WWW

Jo, jag tyckte också att det för en gångs skull var rätt låt som vann, fast Af Ugglas hade lika gärna kunnat få åka - det var dött lopp IMO.

Märkligt att jurygrupper nästan aldrig tycker som folket i allmänhet, man undrar vad det är för människor & vilka premisser de röstar utifrån - egen smak, order från Björkman eller något slags gissningsförsök om vad resten av Europa ska gilla ?
Konstigt IMO också att mitt favorit-hatobjekt( lite överdrivet ) Sarah Dawn Finer inte kom högre, när hon för en gångs skull gjorde något bra - hon har ju tryck i pipan när hon vill!

You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!

15 Mar 2009, 17:05
Profile ICQ YIM WWW

Något som sticker ut är det enda rätta att skicka till finalen.

Omröstningen var det absolut mest rafflande jag sett i sammanhanget! Först juryernas synnerligen oeniga röster, hit och dit, och sen tittarrörsterna som vände allt på ända. Skitkul!

/Sixten

15 Mar 2009, 17:10
Profile WWW

Förstår inte grejen med Carolina, det kryper i hela mej när jag ser henne. I övrigt är det ju helt omöjligt att säga vilken låt vi borde skickat iväg, skulle väl vara grekiskan i så fall för att få röster från de sydöstra delarna av europa, men visst, en valkyria kan bli succé, hon kan ju i alla fall sjunga och är till på köpet ett namn utanför Sverige som kanske kan locka röster av en ny kategori lyssnare.

marcus.idh[at]gmail.com

15 Mar 2009, 17:42
Profile

Rätt låtar på 1:a och 2:a plats. Jag önskar naturligtvis att "mina" låtar ska vinna eller gå vidare, idag kom min favoriter i täten.
Jag röstade på Caroline under påverkan av min äkta hälft, men Malena Ernman var nog min egentliga favorit - så för första gången - rätt låt vann!

Jag höjer en skål till mina två favoriter!!!

/Roland

"Music is the Doctor"[8D]

Så sant, Roland! Exakt min reflektion, även om jag måste erkänna att "Ugglan" bara är bra när jag blundar och tänker rökig bluesklubb... [:D] Lite malplacerad var hon allt på en melodifestival, men jag är övertygad om att Malena Ernman kommer att ta Europa med storm!

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

16 Mar 2009, 16:59
Profile ICQ WWW

mrock wrote:

Förstår inte grejen med Carolina, det kryper i hela mej när jag ser henne. I övrigt är det ju helt omöjligt att säga vilken låt vi borde skickat iväg, skulle väl vara grekiskan i så fall för att få röster från de sydöstra delarna av europa, men visst, en valkyria kan bli succé, hon kan ju i alla fall sjunga och är till på köpet ett namn utanför Sverige som kanske kan locka röster av en ny kategori lyssnare.

marcus.idh[at]gmail.com

Håller med dig om Carolina.
Håller inte alls med dig om att Malena (heter hon så?) i alla fall kan sjunga, verserna var den sämsta sången under hela kvällen, riktigt illa tycker jag.

/ Jonas
http://www.fagerlund.biz

17 Mar 2009, 09:29
Profile ICQ WWW

Noterar med glädje att detta skrivs under OT och inte under ALLMÄNT MUSIK/INSTRUMENT. GuitaRoland har tänkt till !!![:D][:D]

Image

17 Mar 2009, 13:58
Profile ICQ WWW

....gick ifrån skiten och gjorde ren akvariet i stället !!!!
Hörde röstningen i bakgrunden.....gäsp !!

17 Mar 2009, 15:34
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 9 posts ]